Volledige versie bekijken : bitdefender of nod32??



atlantis
31 March 2008, 20:26
Bon, ik geraak er dus niet aan uit :)
Heb momenteel een proefversie van NOD32 draaien en die verloopt binnenkort. Heb zo een beetje rondgevraagd en gezocht op internet wat nu als 'aan te raden' is.......weet ook wel dat persoonlijk aanvoelen en voorkeuren meespelen maar met wat doe ik de meest voordelige keuze????
:wall:

boneless
31 March 2008, 20:59
er zijn genoeg gratis varianten te vinden. ieder zweert bij zijn eigen. ik ben een groot fan van AVG free (http://free.grisoft.com/doc/downloads-products/us/frt/0?prd=aff).

Jule
31 March 2008, 23:39
U kan ook bitdefender (total security) 30 dagen lang gratis uittesten. Het verschil in werking zal u duidelijk merken. :D :p U mag natuurlijk een gratis antivirus nemen zoals Boneless voorstelt. :good:

andre verspeete
1 April 2008, 08:07
Bon, ik geraak er dus niet aan uit :)
Heb momenteel een proefversie van NOD32 draaien en die verloopt binnenkort. Heb zo een beetje rondgevraagd en gezocht op internet wat nu als 'aan te raden' is.......weet ook wel dat persoonlijk aanvoelen en voorkeuren meespelen maar met wat doe ik de meest voordelige keuze????
:wall:
halloo,
ik zou zeker NOD32 nemen,èèn van de beste zoniet de beste op de markt.

atlantis
1 April 2008, 21:08
bedankt voor de reacties, zal dus even de proefversie van bit draaien, heb ik dan van beide 30 dagen geprofiteerd he :) :)

Jule
1 April 2008, 21:30
Laat me weten of u de dertig dagen uit zit met Bitdefender. Daar ik NOD32 gewoon ben, heb ik hem dezelfde dag terug verwijdert. :shy:

strikerfox
2 April 2008, 01:12
Nod32 Forever.(als Je Begrijp Wat Ik Bedoel)

jerrythealien
2 April 2008, 07:58
Hier sinds een jaar nod 32, eerst de versie 2.7 enkel de virusscanner nu de 3.0 versie met extra opties en firewaal erbij, en ik ben er zeer tevreden van!
Snel, overzichtelijk, weinig ramgebruik en al meermaals gered van en infectie...

Met alle goede wil voor die gratis vrusscanners, ik zou er nooit aan beginnen. In zowat alle statistieken blijken die tekort te schieten als het erop aankomt, zeker wat betreft zeer recente bedrijgingen. Maar het belangrijkste om veilig te zitten blijft natuurlijk je eigen surf en computergedrag...

Laat ons weten wat je ervaring is met bitdefender!

Jule
2 April 2008, 23:23
@ jerrythealien: ik kan u alvast mijn ervaring geven: een zeer goede beveiliging! Vindt zelfs virussen waar NOD32 niet zoekt, met name in de map van systeemherstel. Jammer genoeg is een volledig installatie, zodat uw beveiliging op groen staat, een klein dagje werk. :D :p En ja, een betere werking vraagt vanzelfsprekend meer van uw systeem ... :damn:

atlantis
4 April 2008, 14:58
01 dagje werk om een antivirus te installeren???
als ik het goed begrijp dan wordt ook het systeem dus meer belast dan met Nod?

Jule
4 April 2008, 19:30
Ik heb wel de total security versie getest. Vooraleer je een groen schildje krijgt:
* Een volledige systeemscan (duurt langer dan bij NOD32)
* En een defragmentatie
* Om daarna enkel instellingen aan te passen ...(Heb ik niet meer uitgevoerd. :cry:)

minoe
4 April 2008, 20:31
@ jerrythealien: ik kan u alvast mijn ervaring geven: een zeer goede beveiliging! Vindt zelfs virussen waar NOD32 niet zoekt, met name in de map van systeemherstel. Jammer genoeg is een volledig installatie, zodat uw beveiliging op groen staat, een klein dagje werk. :D :p En ja, een betere werking vraagt vanzelfsprekend meer van uw systeem ... :damn:
M.a.w. nod32 vraagt niet veel van het systeem en is dus minder goed ?:damn:

Jule
4 April 2008, 21:16
Euh .... Hoe ga ik me hieruit redden??? :D :p :lol:
NOD32 is niet perfect.
Maar ik heb reeds gewerkt (of beter nog: geprobeert te werken) met AVG, Bitdefender, Norman, Kasperky, Panda, Norton, Mc Affee en Onecare. (Hopelijk heb ik er geen vergeten.) En ik gebruik nog altijd NOD32. Blijkbaar wegen de voordelen die NOD32 biedt niet op tegen de mogelijke voordelen van de voorgenoemde antivirussen.
Als u werkt met NOD32, kent u ook de voordelen ervan. Maar voor mijn part komt er een nog betere antivirus. Bijgevolg sta ik open voor vernieuwing. Daar ik nog altijd gebruik maak van NOD32, heb ik nog geen "beter*" antivirus gevonden.

*: Dit is zeer relatief en hangt af van wat de pc-gebruiker precies verlangt.

atlantis
4 April 2008, 22:11
tis teen en tander he :)

minoe
5 April 2008, 05:50
Heb er ook al veel getest en de één vind wat de andere niet vind enz.Wat me hier dikwijls opvalt dat er velen niet aan norton zijn omdat die het systeem vertraagt maar persoonlijk vind ik dit nog goed meevallen.Wel niet de internet security want die vertraagt dan weer aanzienlijk.Nod 32 vind ik persoonlijk ook goed.Heb bitdefender gekocht maar staat er niet meer op.Is wel goed in het onderscheppen van beestjes maar nogal problemen met updates.Heeft soms aan dat mijn systeem niet meer beveiligd is terwijl hij op automatiche updates staat.Dan opnieuw opstarten om dit op te lossen wat ik nogal vervelend vind.Zou ook de voorkeur geven aan nod32

atlantis
5 April 2008, 08:17
denk ook dat ik bij nod zal blijven. Anders weer desinstall met een tooltje van nod om misschien dan achteraf toch weer nod te plaatsen; zo blijft ne mens bezig. Zag wel dat je voor de prijs van Nod bij bitdefender 3 licenties krijgt.

dannyma
5 April 2008, 15:30
andere goede is ook deze ( ben ook heel tevreden klant al jaren ) www.pandasoftware.com

Jule
5 April 2008, 23:33
denk ook dat ik bij nod zal blijven. Anders weer desinstall met een tooltje van nod om misschien dan achteraf toch weer nod te plaatsen; zo blijft ne mens bezig. Zag wel dat je voor de prijs van Nod bij bitdefender 3 licenties krijgt.Iedereen moet een antivirus vinden die het best bij zich past. Waarom test u Bitdefender niet?? Mijn mening is niet bedoeld om u af te schrikken?
Heb er ook al veel getest en de één vind wat de andere niet vind enz.Wat me hier dikwijls opvalt dat er velen niet aan norton zijn omdat die het systeem vertraagt maar persoonlijk vind ik dit nog goed meevallen.Wel niet de internet security want die vertraagt dan weer aanzienlijk.Kan u me vertellen wat u beter vindt aan de Norton antivirus in vergelijking met de gratis varianten (AVG, Avast, Avira, ...)? Misschien een aangenamere interface? :shy:

minoe
6 April 2008, 06:59
Iedereen moet een antivirus vinden die het best bij zich past. Waarom test u Bitdefender niet?? Mijn mening is niet bedoeld om u af te schrikken? Kan u me vertellen wat u beter vindt aan de Norton antivirus in vergelijking met de gratis varianten (AVG, Avast, Avira, ...)? Misschien een aangenamere interface? :shy:
Voor mij PERSOONLIJK :
Waarom norton i.p.v. free versies
AVG free : is in het engels en dus mijn engels gene vetten is ...
anders vind ik deze goed
Avast free :onlangs getest en bij het scannen als hij wat vind moet men
telkens aanvinken wat te doen(verwijderen,herstellen,..)
De enige manier om dit te voorkomen is een opstartscan doen.
Dit is voor mij toch een groot struikelblok om deze er te laten
opstaan.De pro versie daarentegen is goed.
Avira :Ook in het engels en scant ook geen inkomende mails.
Naar het schijnt anders een zeer goeie

Bij norton av zit er trouwens ook firewall bij waardoor je geen aparte firewall moet gaan installeren.
Momenteel staat er nu panda op.

atlantis
6 April 2008, 12:27
bon, de knoop is dus doorgehakt en ik ben bij nod gebleven voor het gemak...dacht ik :)
Heb dus zoals door hen gevraagd de trailversie (2.7) verwijderd en ook even hun tooltje laten draaien. Vervolgens de nieuwe versie gedownd en geïnstalleerd (3.0). Bij het heropstarten echter krijg ik een foutmelding en hun rode oogje. Nazicht bij configuratie en instellingen gaf geen beterschap.
OK, niet getreurd en even desinstalleren en opnieuw zetten....en terug foutboodschap bij het desinstalleren.......:wall: :damn:
Dan maar image teruggezet (is automatisme geworden om voor iets nieuws te plaatsen een image te maken :) ) Vervolgens de licentiecode in de trailversie 2.7 ingebracht zonder te uninstallen en hupla, het spel werkt naar behoren......toch maar even gemaild naar Nod, wacht op hun antwoord.
in bijlage de twee foutmeldingen.

jellabi
24 April 2008, 21:05
nod32 is een zeer uitstekende virusscan die lekker op de achtergrond werkt en die zo goed als niks van je computer eist waardoor die ook zeker niet langzemer zal worden. Ik kan je wel zeker aanraden om toch een goede (betaalde) virusscan te nemen, op die manier kun je toch langer genieten van je pc..... Liever een kleine investering aan zo'n virusscan, dan aan een geheel nieuwe pc is het niet?