Volledige versie bekijken : Belgacom kit



theo2602
5 April 2008, 16:50
Ik kocht (per ongeluk) een Belgacom kit met MODEM SPEEDTOUCH THOMSON 536 V6. Volgens het boekje kan men hier ofwel langs ethernetkaart ofwel langs USB een verbinding met het net maken. Hoewel de modem wordt erkend en geconfigureerd komt daarna verbinding maken NIET GESLAAGD probeer over een uur nog eens! Daar ik bij Scarlet ben zegt Belgacom dat ik bij Scarlet moet vragen en Scarlet zegt dat het een Belgacom modem is. Zijn er nog met dit probleem en hoe los je dat op?

Kokki
5 April 2008, 19:58
Welke lampjes branden er? Heb je je inloggevens juist ingeven? Surf eens naar speedtouch.lan en kijk daar eens bij de status.

speedy
5 April 2008, 22:06
Ik ben pas omgeschakeld naar scarlet en in afwachting van de technieker van Scarlet heb ik 2 weken gesurft met de Belgacom modem Thomson via Scarlet. Ik heb wel opnieuw verbinding moet maken met paswoord en login van scarlet. Bellen kon ik dan wel niet via Scarlet.

theo2602
6 April 2008, 12:56
Bedankt, beste mensen voor Uw hulp, maar mijn probleem is opgelost. Het ergste is ik weet niet hoe!!! Ik koppelde de USB en hoopte 'nieuw hardware' te krijgen maar dat gebeurde niet. Ik ging naar Internet instellingen, nieuwe verbinding en zag dat de modem er in stond. Ik tikte op configureren en daarna op ??? toen kwam de tekst open Windows Explorer en inderdaad het werkt!!! Later deed ik dat opnieuw met de Ethernet aansluiting en weer lukte dat. Ik heb de computer al afgezet en terug opgestart en kom zonder probleem op het net. Zéér raar: nergens vind ik dat er een verbinding is!!!
Op deze computer komen er twee TV schermpjes op de onderste balk en als ik daar over ga komt het 'debiet'. In elk geval bedankt voor uw hulp aanbod en ik zou zeggen hopelijk NIET tot in het kort. Theo

theo2602
6 April 2008, 16:27
Wat ik het strafste vind is dat de (haha) helplijn van Belgacom reageerde dat ik daarvoor speciale settings van Scarlet en dat de vrouwelijke (haha) specialist van Scarlet zegde dat ik een technieker moest inschakelen!!!
Hiermee is de kwaliteit van die 'helplijnen' wel duidelijk zeker!!

berger
6 April 2008, 17:16
Ik ben al regelmatig goed geholpen door de gratis help desk van Belgacom, zowel voor ADSL als voor TV. U moet toch verstaan dat mensen die ergens anders een adsl-abonnement hebben niet door Belgacom kunnen worden geholpen.

theo2602
7 April 2008, 08:50
Het gaat hier om een kit die verkocht wordt om zowel door Belgacom klienten als door mensen met een Belgacom telefoonlijn en een andere provider te instaleren.