Volledige versie bekijken : Systeembeheer en administrator



tomnatfer
8 April 2008, 16:28
Hoi allemaal,

dikke problemen hier. Ik kan geen enkel programma installeren (exe file).
Had vandaag vista geinstalleerd en nu ik itunes wou installeren zegt hij : de systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd.
Ook nog bij een ander programma zegt hij : you must be logged in as an administrator when installing this program.
Heb me suf gezocht al de hele dag op internet maar niets wil helpen....

Wie kan mij helpen???
Alvast bedankt voor de moeite

Baloeke
8 April 2008, 18:22
Ben je wel ingelogd, met je account als administrator?
Wat je ook kan doen is recht klikken op het installatie bestand en kiezen "Als administrator uitvoeren"

tomnatfer
8 April 2008, 18:33
Ben je wel ingelogd, met je account als administrator?
Wat je ook kan doen is recht klikken op het installatie bestand en kiezen "Als administrator uitvoeren"

Dat is een oplossing maar heb dat al verscheidene keren geprobeerd, lukt echt niet want dan krijg ik dezelfde foutmelding.

Maar hoe kan ik zien of ik wel ingelogd ben met mijn account als administrator??

Baloeke
8 April 2008, 18:40
...Maar hoe kan ik zien of ik wel ingelogd ben met mijn account als administrator??
Klik eens op gebruikersaccount in het configuratiescherm. Onder je naam staat administrator.

tomnatfer
8 April 2008, 18:49
Klik eens op gebruikersaccount in het configuratiescherm. Onder je naam staat administrator.

Daar staat inderdaad administrator onder.
Dus das ook goed...

Baloeke
8 April 2008, 19:03
In de help van vista vond ik dit


Als u probeert om het programma te installeren, klikt u met de rechtermuisknop op het installatiepictogram van het programma en klikt u op Als administrator uitvoeren. http://windowshelp.microsoft.com/BetterWhenConnectedHelpWS/GetContent.aspx?assetID=18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b&documentSet=nl-NL&renderKey=SIGNED1 Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.
Als het programma wel wordt geïnstalleerd maar niet wordt uitgevoerd, klikt u met de rechtermuisknop op het programmapictogram, klikt u op Eigenschappen, klikt u op het tabblad Compatibiliteit, schakelt u het selectievakje Dit programma als Administrator uitvoeren en probeert u nogmaals om het programma uit te voeren.

Baloeke
8 April 2008, 19:06
Nog een vraagje
Heb je windows vista reeds geactiveerd? Hoe je dat doet kijk eens in de help van Vista

tomnatfer
8 April 2008, 19:15
In de help van vista vond ik dit

Lukt niet nog steeds die melding...

tomnatfer
8 April 2008, 19:19
Nog een vraagje
Heb je windows vista reeds geactiveerd? Hoe je dat doet kijk eens in de help van Vista

Heb net gekeken en inderdaad, vista is geactiveerd!

tomnatfer
8 April 2008, 19:39
Ik heb wel gezien dat er 3 accounts zijn terwijl er maar 2 moeten zijn.
1 : "naam" administrator
2 : "naam" administrator
3 : "gast" gast account is uitgeschakeld

?????

nadeattack
25 April 2008, 19:25
Zit hier met hetzelfde probleem, met mijn vorige windows installatie werkte alles normaal en nu, sinds service pack 1 is geinstalleert, lukt de installatie niet meer.

Heb al de bovenstaande ideeën al getest maar tevergeefs :eek:

compuchrisje
25 April 2008, 19:45
Ik ben hier net ook bezig met het temmen van Vista. Alleen heb ik voorlopig nog geen problemen door de SP1. Reden: gebruikersaccount is uitgeschakeld om het continu wegklikken van popups links, rechts, boven en onder wat te dimmen.
Je moet dus ingrijpen in het Gebruikers-accountbeheer, iets wat eigenlijk niet definitief mag toegepast worden. Als je de nodige aanpassingen hebt gedaan, is het wijselijk om ze terug in de oorspronkelijke toestand te herstellen.
Ga hiervoor naar Configuratiescherm - Gebruikersaccounts en klik op Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen. Je krijgt natuurlijk weer een bevestigingsvenster te zien. Maar als je nu verder werkt, is het mogelijk dat je alle gewenste zaken kan invoegen en toepassen. Schakel na dit alles terug het Gebruikersaccountbeheer terug in.

jvuz
29 April 2008, 12:45
Heb je al eens geprobeerd om het te installeren met UAC uitgeschakeld (http://vistabits.nl/UAC_uitzetten.htm)?

compuchrisje
29 April 2008, 20:29
De post erboven niet gelezen jvuz?

jvuz
30 April 2008, 08:10
Jawel, maar pas nadat ik het verstuurd had. Ik had enkel de eerste pagina gelezen. Ik had niet gezien dat er ook nog een tweede was. Sorry voor mijn post. Negeer die maar.

Jvuz