Volledige versie bekijken : Muis weg na update Vista



Trax
10 April 2008, 23:09
Dit probleem heb ik al op verschillende fora gevonden en niemand blijkt er een oplossing voor te hebben.

Vista heeft bij mij automatisch updates geinstalleerd (KB938371 is de boosdoener) en na deze update werkt mijn muis niet meer!!! Absoluut niet, heb al alle mogelijke nieuwe drivers geinstalleerd, usb drivers, moederbord drivers, muis uitgetrokken, ingestoken, opnieuw opstarten, combinaties van vorige.

De muis werkt perfect op andere pc's en in xp (dual boot systeem)

Hoe krijg ik deze (standaard optische dell muis) terug aan de praat in vista?!

Alvast bedankt!

compuchrisje
10 April 2008, 23:48
Voorlopig kan je maar één ding doen, systeemherstel naar de datum voor de update of die patch verwijderen. Je probleem komt idd nogal op diverse plaatsen terug, niet bepaald goeie reclame weer voor Vista.
Deïnstalleren doe je via het configuratiescherm - software, laat alles weergeven hierbij (ik denk dat je ook als systeembeheerder moet aangemeld zijn) en pik die KB er vantussen.

Trax
11 April 2008, 09:13
Ik heb geen automatisch systeemherstelpunt meer van daarvoor.

Damn, wat nu? Die klojo's bij ms moeten maar snel met een oplossing komen.

Hoe is zoiets nu mogelijk, het internet staat vol met dit probleem.

Baloeke
11 April 2008, 18:54
Ik heb deze update ook binnengekregen. Ik ondervind geen problemen.
Er staat wel belangrijke info bij deze update

http://img527.imageshack.us/img527/6722/updatekb938371hj4.jpg

Op de site van Microsoft (http://support.microsoft.com/kb/938371) is daar ook wat over te lezen.
Is jouw versie van Vista wel legaal?

Trax
11 April 2008, 20:25
Heb ik ook allemaal gelezen, en ja is legaal, computer van't werk om thuis op te werken. Vista Ultimate. Heb nu zelfs sp1 geinstalleerd en het probleem blijft bestaan!

Fleuris
11 April 2008, 22:39
Volgende tekst vond ik op een engelstalig forum, heb nog geen tijd gehad om naar kantoor te gaan en dit te proberen maar wie weet is het een oplossing voor dit probleem

Well, I have troubled same stuff as all M$ Windows Vista updates.
Here comes solution what I did ;
go to > Windows\System32\DriverStore\FileRepository
and you may find one directory named msmouse.inf_<<some_GUID>>.
There are old M$ Mouse driver in it and copy somewhere or just indicate to remember.
In device manager, (where in Computer>Property>System Information>Device Manager)
select legacy device or install new device what so ever,
and re-install that OLD MSMOUSE.INF_XXXXXXXX directory files.
After reboot, whalla, you will see ye-olddie mouse icon back from those stupid M$ Windows Update corrupted one.
Good luck !!!!
PS: I had wasted 2days to find this and firstly I thought it was virus...


Graag wel een reactie of iets werkt

Trax
11 April 2008, 23:55
Merci, maar al gedaan en zonder resultaat.

4stroker
13 April 2008, 11:42
En als je in configuratiescherm naar "programma's en onderdelen" gaat, en daar kiest voor geïnstalleerde updates, kan je dan deze bepaalde update niet wissen? Ik zie hier bij mij thuis ook de verschillende kb nummers erna staan, misschien vind je degene die je zoekt en kan je het zo verwijderen?

Ik zeg maar iets he :)

Baloeke
13 April 2008, 14:19
En als je in configuratiescherm naar "programma's en onderdelen" gaat, en daar kiest voor geïnstalleerde updates, kan je dan deze bepaalde update niet wissen? Ik zie hier bij mij thuis ook de verschillende kb nummers erna staan, misschien vind je degene die je zoekt en kan je het zo verwijderen?

Ik zeg maar iets he :)
Kijk eens naar mijn post op #4. In de schermafbeelding staat de laatste zin:


Deze update kan na de installatie niet worden verwijderd

4stroker
13 April 2008, 15:19
Kijk eens naar mijn post op #4. In de schermafbeelding staat de laatste zin:

Mijn excuses. Niet gezien...

Fleuris
14 April 2008, 10:19
Hallo allen

heb een oplossing gevonden welke bij mij werkte

Hi all,

I found the solution on another forum (forgot which one). The problem is, as stated, a Human Interface Device in combination with update KB938371. After installing it, my usb-mouse stopped working. Just go to device manager --> HID-devices --> Unknown Device and search for drivers. Vista will not find any drivers online, so you have to search for drivers on your own computer. The location of this driver (in most cases) will be C:/Windows/Winsxs. You will get a popup saying "this is an unsigned driver bla bla bla". Just install the driver. The mouse worked for me (even without reboot).

Als dit bij jullie ook werkt geef het dan door op andere forums ook waar hetzelfde probleem speelt

Trax
14 April 2008, 11:49
merci, ga ik straks thuis eens proberen!

Trax
14 April 2008, 17:10
Werkt niet, er staan geen onherkende hid devices in mijn lijst. Toch werkt mijn muis nog steeds niet. Dikke sh*t!! Al enkele dagen. Dit kan toch niet?!

compuchrisje
14 April 2008, 22:46
Op de microsoft site is ook een forum, misschien kan je daar je geluk es proberen, 'k vrees dat we hier voor een écht raadsel staan.

Baloeke
15 April 2008, 11:37
Misschien een dom antwoord, maar wie weet...
Heb je van je muis een driver? Bij sommige muizen, zijn drivers bijgeleverd. Probeer eens deze, indien je deze hebt te installeren