Volledige versie bekijken : belkin router



wimpie99
12 April 2008, 13:21
hallo

ik moet voor iemand een draadloze router installeren
een probleem , de bijgeleverede cd doet het niet

type router belkin wireless router n1 F5D8231df4 voor een Vista OS

ik heb al gezocht via google maar vind niet direct iets

misschien als ik een driver kan vinden en installeren zou dat al een begin kunnen zijn
eventueel een automatisch configuratie programma als op de bijgevoegde cd


reeds bedankt

groeten

Kokki
12 April 2008, 17:17
Voor een router heb je geen cd nodig. Verbind een pc met de router via een netwerkkabel. Als alles ok is krijg je een ip-adres en kan je surfen naar de interface van de router en daar alles instellen. Meestal kan je surfen naar 192.168.2.1 of 192.168.1.1. Dan krijg je een loginscherm. De standaard login moet je in de handleiding vinden net zoals het ip-adres waarnaar je moet surfen.
Als het een tweedehands router is, dan kan je hem best even resetten.
Succes

compuchrisje
12 April 2008, 17:27
Ik weet niet of hij het ook zou doen met de wizard van de bedrade versie? Die kan ik evt wel voor je bij elkaar sprokkelen. Verder is er niks te vinden op die CD hoor, geen drivers.

wimpie99
12 April 2008, 22:08
kokki

reeds bedankt voor de info
verbinden met een netwerk kabel , bedoel je dan van de rj45 (netwerkkaart-uitgag)
naar de rj45 ingang van de router , dan is de router steeds verbonden met de computer
dit is een laptop , is het dan niet mogelijk om met je computer in je zetel te zitten surfen zonder kabel , zoals draadloos internet?
of maot er steeds een computer verbonden zijn met de router , zodat men met andere computers draadloos kan surfen , want dit is eigenlijk de bedoeling van de installatie
draadloos surfen met een of /en meerdere computers

hoe kan ik weten dat ik een ip-adres krijg vd router als alles ok is

surfen naar 192.168.2.1 of 192.168.1.1., is dat dan gewoon http://192.168.2.1 of 192.168.1.1.

log in : is dat dan als registreren

en voor indien nodig , hoe resset ik de router ?

dit zijn veel vragen , maar dit heb ik nog nooit gedaan
bestaat er eventueel een handleiding op internet

indien ik nog computersystemen moet aa,sluiten ; is dit dan ook surfen naar dat bepaald ip-adres? en kan dit wireless

reeds bedankt

groeten

Kokki
13 April 2008, 09:21
Hier vind je de handleiding. De site is wel in het Frans en de manual in het Engels.

Natuurlijk kan je draadloos surfen, maar om alles in te stellen is verbinden met een kabel het beste en het makkelijkste. En het is idd een rj45 verbinden zoals je al zei. Dit hoef je dus alleen maar te doen om alles in te stellen en als je problemen hebt met het draadloos.

Op de bijgeleverde cd staat een setup assistent. Als die niet automatisch start moet je de file setupassistant gaan zoeken.
Als je zoiets nog nooit gedaan hebt gebruik je beter de assistent. Je kan dus ook surfen naar 192.168.2.1 gewoon intypen in internet explorer. Je krijgt dan een loginscherm te zien. Standaard is er geen paswoord. Dat verander je later best even. Hier krijg je alle instellingen te zien.

Succes

ps. de router resetten doe je door op de resetknop te drukken. Als je echter de router terug op fabrieksinstellingen wilt moet je de resetknop voor minstens 10 sec indrukken. alle lampjes zullen even knipperen, en wanneer de power/ready stopt met knipperen is het gelukt.

Als je beveiliging hebt ingesteld, dan moet je die beveiliging overnemen bij elke nieuwe pc die je wilt verbinden.

wimpie99
13 April 2008, 12:19
hallo

nu ik alle instellingen heb geconfigureerd via een configuratieprogramma van de belkin site lukt het me nog niet om draadloos te surfen
moet ik eventueel op de loginsite nog wijzigingen aanbrengen alvorens ik kan draadloos surfen

of eventueel een ander configuratie probleem

groeten

Kokki
13 April 2008, 17:50
kan je wel surfen via een kabel en die router of ook niet?
Kan je draadloos in de interface geraken?

wimpie99
14 April 2008, 12:44
hallo

ja als ik de kabel via de router gebruik kan ik sufen
het probleem is het draadloos surfen , dus geraak ik ook niet in de interface

groeten

compuchrisje
14 April 2008, 16:44
Normaal gezien moet je elke pc die via de router op internet komt apart instellen. Desnoods maak je een netwerkdiskette aan (als je een diskettestation hebt, extern of niet). USB-stick is nogal gevaarlijk omdat die ook geformatteerd wordt vooraf. Met al meteen een beveiliging in encryptie in te stellen is 't mogelijk dat je met geen enkel pc door je router raakt. Doe dàt pas nadien als alles werkt (via de diskette).
Vermits ik geen draadloze Belkin heb, kan ik je niet vertellen hoe je de optie draadloos moet doen, je zal de pagina's even moeten overlopen, vrees ik.

Kokki
14 April 2008, 20:59
het beste is dan opnieuw een pc met een kabel aan de router hangen, en alle draadloze beveiliging af zetten. Dan eens opnieuw met een "draadloze" pc proberen. Als je dna wel kan surfen kan je stap voor stap proberen terug de beveiliging in te schakelen. Brandt het lampje van het wireless op de router? (derde van rechts?) En de tweede van links brandt die ook?


http://mesnotices.fr/manuel-notice-mode-emploi/BELKIN/F5D8231DF4-_M de link naar de manual; ik was die blijkbaar vergeten in mijn vorige post