Volledige versie bekijken : Update



alfons
15 April 2008, 15:56
Ik gebruike XP en krijg al dagen 80 updates maar krijg bericht"updates kunnen niet geinstalleerd worde" wat doe je daar aan ?

theo2602
15 April 2008, 17:00
Ik had ooit eens ook dat probleem en lostte het zo op: Zodra de updates 'gedowload' waren, sloot ik de internetverbinding af. Dan lukte het wel om de update's te instaleren. Baat het nied, het schaad zeker niet

alfons
15 April 2008, 18:25
Ik had ooit eens ook dat probleem en lostte het zo op: Zodra de updates 'gedowload' waren, sloot ik de internetverbinding af. Dan lukte het wel om de update's te instaleren. Baat het nied, het schaad zeker nietZAl dat eens oprberen..mvg

g_man
15 April 2008, 19:51
Of probeer ze via de updatesite van MS één voor één te downloaden en te installeren. Zal mss even langer duren, maar zo geraak je er mss wel door.
Btw, 80 is wél vééééééééééééél... hoe krijg je dat klaar? :) ;)

alfons
15 April 2008, 20:12
Of probeer ze via de updatesite van MS één voor één te downloaden en te installeren. Zal mss even langer duren, maar zo geraak je er mss wel door.
Btw, 80 is wél vééééééééééééél... hoe krijg je dat klaar? :) ;)Dat weet ik ook niet en ms dan krijg ik de zelde.ik heb het nu gezet op "als ik het vraag" ben enieuwt.

theo2602
16 April 2008, 11:19
g_man, ik weet niet hoe Alfons aan 80 update's komt, maar als je XP NU installeert zijn het er zeker zoveel, want jouw CDversie is hopeloos verouderd. Bijzonder het binnen pakken van SP2 bezorgde mij veel kopzorgen

alfons
16 April 2008, 11:38
g_man, ik weet niet hoe Alfons aan 80 update's komt, maar als je XP NU installeert zijn het er zeker zoveel, want jouw CDversie is hopeloos verouderd. Bijzonder het binnen pakken van SP2 bezorgde mij veel kopzorgenja ik weet het ook niet en woden niet geinstalleerd,wat nu ?

sykke
16 April 2008, 12:26
Misschien kan je eens proberen met dit tooltje:http://www.minatica.be/showthread.php?t=52373

atlantis
16 April 2008, 15:41
vraagje: als je de updates binnenhaalt, waar worden die ergens gezet op de HD? Zou die gegroepeerd in een aparte folder willen plaatsen.

alfons
16 April 2008, 15:52
vraagje: als je de updates binnenhaalt, waar worden die ergens gezet op de HD? Zou die gegroepeerd in een aparte folder willen plaatsen.Nergens en dat is het probleem.

g_man
16 April 2008, 20:28
vraagje: als je de updates binnenhaalt, waar worden die ergens gezet op de HD? Zou die gegroepeerd in een aparte folder willen plaatsen.
De updates worden geïnstalleerd, de uninstalls worden bijgehouden op de HDD...namelijk onder c:\windows...en daar staan die in het blauw.

gabriel
16 April 2008, 20:43
beste Alfons u hebt vroeger ook prob's gehad met updates ??????

alfons
17 April 2008, 11:24
beste Alfons u hebt vroeger ook prob's gehad met updates ??????Gabriel ik zou het niet meer weten,ik heb ze uit gezet.allemaal hartelijk dank.

Obsessed
17 April 2008, 12:07
De updates worden geïnstalleerd, de uninstalls worden bijgehouden op de HDD...namelijk onder c:\windows...en daar staan die in het blauw.
Dat blauw is enkel als je C\partitie in NTFS formaat werd geformateerd ;)

alfons
17 April 2008, 12:19
Dat blauw is enkel als je C\partitie in NTFS formaat werd geformateerd ;)De HD is in NTFS.

Obsessed
17 April 2008, 12:22
@ ALFONS

HIER (http://www.minatica.be/showthread.php?t=51809) een soortgelijk probleem met de updates.
Misschien heb je daar iets aan?

alfons
17 April 2008, 15:37
@ ALFONS

HIER (http://www.minatica.be/showthread.php?t=51809) een soortgelijk probleem met de updates.
Misschien heb je daar iets aan?Ik sluit dat hoofd stuk af.

gabriel
2 May 2008, 17:10
beste alfons is het opgelost ???
vandaag hetzelfde prob error 0x80080008 ... 83 updates .... niet te verwerken , kom er zot van , maar de oplossing gevonden , ga even aan Chrisje vragen om dit bij de doanloads te plaatsen even kijken of heb je een andere idee gevonden ????

alfons
2 May 2008, 17:28
beste alfons is het opgelost ???
vandaag hetzelfde prob error 0x80080008 ... 83 updates .... niet te verwerken , kom er zot van , maar de oplossing gevonden , ga even aan Chrisje vragen om dit bij de doanloads te plaatsen even kijken of heb je een andere idee gevonden ????Nee gabriél ik word er ok-ok crasy van heb al alles geprobeerd als ik het vind dan laat ik je zeker iets weten en visa versa.

Merel
2 May 2008, 22:06
Alfons,

Uiteraard worden gedownloade bestanden opgeslagen, aleen weet je niet precies waar !

Dat je zoveel achtestand opliep is vermoedelijk te wijten aan 2 zaken :
- Uw eigen instellingen inzake downloaden van updates.
- Er zijn ook updates voor het programma zelf, dat de automatische downloads (+eventuele installatie) zal uitvoeren. Dat noemt Bill dan een "Genuine Advantage" !

Als dat programma zelf niet op de laatste versie is geïnstalleerd, dan worden de hierna volgende updates niet meer behandeld !

Best is af en toe een manuele check uit te voeren.

compuchrisje
2 May 2008, 22:41
Bedankt voor de PM Gabriël, ik heb het even voorgelegd aan onze malware-jagers, om te horen hoe zij erover denken. Om programma's door te sturen die ingrijpen in je systeem, is altijd nogal riskant. En vooral als alle informatie over de werking ervan niet in duidelijke eigen taal is. (Ik kan wel wat Engels maar ben daarom geen angli-techneut)
En ja, wààr zitten al die updates?
Open even Deze computer, ga naar de C-schijf en klik op Verkennen. In 'gewone' omstandigheden zie je inderdaad niks van al dat geupdate. Maar bovenaan in het menu moet je es klikken op Extra - Mapopties. Kies uit het nieuwe blokje tabbald Weergave. Haal het vinkje weg voor: Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen) en veel meer onderaan zet je een vinkje voor 'Verborgen bestanden en mappen weergeven'. Het verwittigingsscherm tussendoor klik je met OK weg. Klik tenslotte op toepassen en OK.
Je zal nu zien dat in die schijf C opeens een pak mappen zijn bijgekomen, meestal blauw gekleurd en met benamingen in dit genre: $NtUninstallKB .. een stel nummers en eindigend op alweer $. Dit zijn de updates, of beter gezegd de mogelijke uninstallmappen voor het geval er iets met een update is fout gegaan.
In mijn geval (XP Pro SP2) zitten er 111 updatemappen bij, dat zijn enkel diegene die je wél kan deïnstalleren. Degene die er niet tussen staan, kunnen niet meer ongedaan gemaakt worden, omdat ze onder de noemer hoogste urgentie vielen voor een fix en dus rechtstreeks in het systeem worden ingespoten. Het aantal updates zou nu ongeveer een 200 kunnen zijn na een verse installatie en dàt na SP2... de moeite nietwaar?
Die mappen mag je verwijderen, maar dat wordt afgeraden, omdat er altijd wel een dll, of iets anders in gebruik is door een onderdeel van je besturingssysteem. Je kan ze wél verplaatsen naar een andere locatie (partitie, tweede HD als data-drager of een externe), zodat je evt bij een herinstallatie niet alles opnieuw moet downloaden. Maar dit geeft eerder problemen erbij dan nodig is.

Opmerking:
Als er naast jezelf nog andere gebruikers zijn in het gezin (kinderen...), zorg er dan voor dat die mapinstellingen netjes terug op verborgen staan, dus het vinkje terug bij het eerste en het bolletje ééntje hoger bij het laatste. Op Toepassen klikken en alles is weer verdwenen.

gabriel
3 May 2008, 07:39
@ Chrisje ;)
het is zo dat dit progje niet kan gebruiken zonder de steun van uw xp cd , dus wat kan er fout gaan ?? je kan op het net gaan zoeken , je krijg een pak info die u niks verder helpen . Het zal je maar overkomen eenzelfde probleem te hebben waar niemand een degelijk antwoord op weet .... ik hoop maar dat onze malware jagers dit goed keuren :):) Ik weet wat bij mij goed werkt niet noodzakelijk bij een ander even goed is dus cross your fingers

alfons
3 May 2008, 10:36
Nu word het babiloons,maar een oplossing ?

compuchrisje
3 May 2008, 21:52
Doe maar Alfons, heb wat navraag gedaan. Het wordt nog meer gebruikt, dat progje. Even de link opzoeken voor je, ik hoop dat je wat Engels kent, want er hoort nog een hele pagina uitleg bij: http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix#Mirrors.2Fdownload_locations.2C_and_articles
Je kan gelukkig alles overslaan wat geen betrekking heeft tot XP. Vooral wordt hier aangeraden om belangrijke bestanden ergens veilig op te slaan, buiten de systeempartitie (C: dus) en eventueel een herstelpunt aan te maken. Gevraagd wordt om je computer virusvrij te maken, dus virusscanner updaten en laten zoeken en zo nodig verwijderen.
Eens het programma geopend, kan je aanvinken wat zeker moet gebeuren. Doe dit voordat je op de startknop drukt, want eens begonnen, stopt het progje niet.
De zaken die je niet kan aan- of uitvinken zijn niet van toepassing voor XP.
De downloadlink: Dial-a-fix (http://djlizard.net.nyud.net:8080/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip)
Het is een zip-bestand, dus eerst even uitpakken naar een eigen map en vandaar het uitvoerbestand starten (met .exe aan het eind)

Met dank aan Gabriel voor de tip!

gabriel
4 May 2008, 07:05
@ chrisje ;););)