Volledige versie bekijken : Geheugenprobleem



nadeattack
18 April 2008, 13:41
Hallo iedereen,

Deze middag was ik het spel World of Warcraft aan het spelen toen ik plots een melding kreeg ivm iets grafisch (maar het was naar het schijnt hersteld). Ik was verder aan het spelen toen ik een error van het spel zelf kreeg. Er was een bestand van mijn spel beschadigd dus draai ik het repair filetje dat erbij zit.

Tijdens deze repair krijg ik zo'n blauw scherm dat zegt dat windows wordt afgesloten om hardware niet te beschadigen en nog vanalle tekst.
Windows wordt afgesloten en terug opgestart, maar het blauwe scherm blijft zich herhalen.

Dus start ik de pc even op in veilige modus, backup al mijn bestanden op een externe HD, want de computer was toch aan een herinstallatie toe.

Ik begin met vista terug te installeren, en alles lijkt prima te gaan tot ik op een moment volgende melding krijg:

De instructie op 0x493a3a6c verwijst naar geheugen op 0x493a3a6c. Een lees- of schijfbewerking op het geheugen is mislukt: read.
Klik op OK als u het programma wilt beƫindigen.

Dus er zijn volgens mij 2 mogelijkheden:
1. er is een softwarematige fout op mijn geheugen.
2. het geheugen is fysisch beschadigd

In het tweede geval is dit makkelijk te testen (en dat ga ik ook later proberen). Maar is het herstelbaar indien ik met het eerste geval zit?

Ik ken namelijk wel een beetje van pc's maar hiermee heb ik geen ervaringen.

Hopelijk dat iemand mij hierbij kan helpen?

Alvast bedankt ;)

Obsessed
18 April 2008, 14:23
Door het feit dat je zojuist een nieuwe installatie van uw besturinssysteem hebt gedaan, is da kans klein dat dat er een softwarematige fout is.

Zelfs als de foutmelding er komt "tijdens" de installatie van het OS is het waarschijnlijk de module.
Test eerst maar eens uw geheugenmodule(s).

nadeattack
18 April 2008, 14:28
Ok, dan ga ik dat is eerst doen, ik laat je zo snel mogelijk iets weten.:)