Volledige versie bekijken : videoband overzetten naar dvd met pinnacle



Fik
20 April 2008, 19:45
Beste leden,

Ik heb enkele problemen met het overzetten van videofilm naar DVD.

1) Als ik een videofilm met mijn DVD recorder (Sony DMR-EH57) op een schijfje brand heb ik goed beeld en goed geluid op het dvd-schijfje. Nadeel is dat ik geen verbeteringen aan kan brengen. Als ik het schijfje met Pinnacle studio 11 Ultimate wil bewerken en ik open het bestand DVD-titels importeren, krijg ik volgende vermelding: deze PC is eventueel voor MPEG-opnamen in werkelijke tijd niet geschikt. Als u de optie MPEG selecteerd, kan dit eventueel prestatieverlies incl. weggelaten frames tot gevolg hebben. Ik kan dus niet de DVD schijf overbrengen om te bewerken want er ontbreken inderdaad enkele scenes en het album werkt ook niet en het programma pinnacle loopt vast.

2) Als ik een videofilm rechtstreeks met mijn PC opneem, kan ik verbeteringen en titels en andere toevoegen, maar heb ik steeds een storend geruis dat ik niet kan bijregelen zelfs als ik de ruisonderdrukking instel.

Ik heb een Targa PC met AMD Athlon 64 Processor 3700+ kloksnelheid 994 Mhz 1,00 GB en 2 harde schijven va2 200 GB.
Daarbij een videokaart Hauppage WinTV 88x-Audio capture-Cross bar- DVB-T Tuner-Demod - TS cattuer - Tuner - Video (DVB-T).

Had graag hulp ontvangen van jullie om bovenvermelde zaken te kunnen rechtzetten. Met dank bij voorbaat.

Baloeke
20 April 2008, 20:27
1) Welke extensie heeft de film die je van je dvd recorder op een schijfje brand?
2) Met welk progamma neem je rechtstreeks naar je pc?

Fik
21 April 2008, 16:03
Baloeke,
De extensie van de film via mijn dvd recorder is VOB en BUP
Het programma is Pinnacle Studio 11 Plus Ultimate
Greetz, Fik

Baloeke
21 April 2008, 20:28
Ik denk dat daar de fout zit. VOB kan denkelijk pinnacle niet aan. Je zou deze file moeten gaan exporteren naar een AVI file.
Na even zoeken heb ik deze (http://www.minatica.be/showpost.php?p=356605&postcount=13) gevonden. Het overzetten naar een AVI file kan lang duren.

Fik
22 April 2008, 09:11
Baloeke,
Ik ga het uitproberen.
Nogmaals bedankt
Greetz
Fik