Volledige versie bekijken : probleem met proces



excess
24 April 2008, 20:51
Hallo,

ik heb sinds kort een probleem met een bepaald proces op mijn pc dat ongeveer 25% van mijn cpu constant gebruikt. ik dacht al aan een virus maar mijn virusscanner (AVG antivirus) herkent het niet (geeft geen melding).

Ook wanneer ik het specifieke proces wil afsluiten gaat dit niet, omdat er de vermelding op komt dat het een essentieel systeemproces is en daarom niet kan afgesloten worden.:wall:

het gaat om "csrss.exe" :damn:

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

dank bij voorbaat:)


sluw

jellabi
24 April 2008, 21:01
ga eens op je pc zoeken naar csrss.exe, het is idd een essentieel systeemproces, maar als het in een andere map dan system32 (als je de 32 bits versie draait, anders natuurlijk system64) of in system32/dllcache staat dan kan het een trojan zijn.

Kijk ook eens op deze link: deze helpt je zeer waarschijnlijk om er vanaf te komen: http://support.microsoft.com/kb/555021

J.W.
24 April 2008, 22:06
maar als het in een andere map dan system32 (als je de 32 bits versie draait, anders natuurlijk system64) of in system32/dllcache staat dan kan het een trojan zijn.

Staat ook in de map ServicePackFiles\i386

jellabi
25 April 2008, 17:00
woops sorry, dit had ik even gegoogled, maar via de link heb je het probleem hoogstwaarschijnlijk zo opgelost ;)

excess
28 April 2008, 18:46
thx voor de info, dit zal inderdaad wel de oplossing zijn.(y)

Maar nu heb ik er een extra probleempje bij, de link legt uit dat mijn gebruikersaccount van mijn pc corrupt zou zijn. nu op mijn pc heb ik maar 1 gebruiker (beheerder).

de enige manier om deze beheerder te verwijderen is om een nieuwe gebruiker aan te maken met beheerdersmachtigingen. (uitgelegd in de link).

Nu ik wou ff controleren dat ik mijn bestanden niet zou kwijt zijn als ik op de nieuwe gebruiker aanmelde, en nu blijkt dat op de nieuwe gebruiker het lijkt alsof je pc geformatteerd is, ik heb geen enkele map meer ter beschikking van de andere gebruiker. Het lijkt mij een beetje omslachtig om AL deze bestanden nu te gaan back-uppen. :shocked:

Jullie weten ook niet of er een mogelijkheid is om mijn bestanden over te zetten van de originele beheerder naar de nieuwe beheerder ?


thx alvast voor de moeite :bow:

sluw

excess
1 May 2008, 14:39
iemand een ideetje ? :)

thx

excess
2 May 2008, 15:15
upje ? :)

srry maar tis een vrij irritant probleempje :eek:

Kokki
2 May 2008, 21:52
vind je die bestanden ook niet terug met de verkenner? Zie je daar geen mappen staan van de andere account? In de documents en settings-map?

excess
4 May 2008, 21:47
vind je die bestanden ook niet terug met de verkenner? Zie je daar geen mappen staan van de andere account? In de documents en settings-map?


uhu jep bedankt, daar kan ik ze terug vinden.
maar nu ik me afmeld op de zogezegde "corrupte" gebruiker , en aanmeld op de nieuwe, blijft dat "csrss.exe" proces actief met nog steeds +/- 25% van de cpu.
waarschijnlijk moet ik die corrupte gebruiker eerst verwijderen, maar nu komt het volgende probleem dat als ik die nu verwijder, vind ik al mijn bestanden dan nog terug in die "documents and settings" map? of worden deze dan ook allemaal mee verwijderd met de gebruiker ? :damn:


thx alvast :)

sluw

PeterN
5 May 2008, 08:10
In de opgegeven link staat:

Before continuing, make sure you have backed up the contents of your My Documents folder, and any other important data stored in your profile such as application settings. Once your profile is deleted, you will not be able to recover data stored inside of it.

Denk dat dat duidelijk is.

Ik zou zo wie zo even via verkenner de gebruiker zijn data even copieren naar een mapje. Op die manier heb je toch wat zekerheid en een backup. Maak eventueel een image of herstelpunt. Mocht er iets fout gaan heb je toch nog iets;)

Kokki
5 May 2008, 16:02
Je kan mss ook eens een hijack-this logje plaatsen. Mss helpt dat je wel.

excess
6 May 2008, 18:31
In de opgegeven link staat:

Denk dat dat duidelijk is.

Ik zou zo wie zo even via verkenner de gebruiker zijn data even copieren naar een mapje. Op die manier heb je toch wat zekerheid en een backup. Maak eventueel een image of herstelpunt. Mocht er iets fout gaan heb je toch nog iets;)

aha idd goeie oplossing, dak daar zelf ni opkwam :D
kga dan al de bestande van men vorige gebruiker kopieren naar de nieuwe.
zon herstelpunt is idd ook geen slecht idee. Als het dan fout gaat en je hersteld, krijg je verloren bestanden dan terug dat weet ik niet juist?

thx! voor de info

sluw

excess
6 May 2008, 18:33
Je kan mss ook eens een hijack-this logje plaatsen. Mss helpt dat je wel.


hehe, wat is een hijack-this logje ? :)

*edit*
aha, ff rondgekeken. Hijack-this is een programma dat je processen/pc nakijkt en onregelmatigheden weergeeft, maar ze niet oplost. correct ?
kzal da ns downloaden en proberen.
*edit*

Kokki
6 May 2008, 19:40
*edit*
aha, ff rondgekeken. Hijack-this is een programma dat je processen/pc nakijkt en onregelmatigheden weergeeft, maar ze niet oplost. correct ?
kzal da ns downloaden en proberen.
*edit*
dat klopt. Die onregelmatigheden op lossen is de specialiteit van onze Hijack-this analisten :)

Een herstelpunt verandert niets aan je documenten. Het zet alleen de systeembestanden terug in vorige staat.