Volledige versie bekijken : Vista: verschillende versie - verschillende systeemeisen ?



carl
26 April 2008, 11:56
Hey,
De titel legt zichzelf uit; hebben de verschillende versies ook andere veristen ? ik ben vooral benieuwd naar het RAM gebruik, verbruikt de handicapped versie home basic minder dan ultimate of juist meer zoals op sommige plaatsen beweerdt wordt ?
Ik kan nergens benchmarks of iets in die aard vinden, en ik zou graag wat sluitend bewijs zien. Kan iemand me helpen ?

dannyma
26 April 2008, 14:36
er zal wel een verschil zijn maar niet zoveel dat je b.v met 2 gig ram er niet zou komen als je ultimate zou installeren is niet waar .
2 gig heb je toch zeker nodig om het vlotjes te laten lopen ,het gaat ook met 1 gig ram maar alles gaat dan wel trager vanwege het tijd nodig heeft om alles te kunnen verwerken . vergeet niet dat een computer en krachtige rekenmachine is maar als het veel moet berekenen tergelijke tijd zal het met meer gig ram sneller gaan klinkt het logische .
ik heb hier ultimate daarvoor basic en kreeg geen verschil in snelheid alleen in mogelijkheden .

carl
26 April 2008, 18:33
Hey, bedankt. Ik was nogal ongeduldig, heb direct de ultimate geinstalleerd op m'n desktop. loopt wel goed. 400MB ram usage op idle = 100 meer dan cp en 150 meer dan ubuntu. Ik vind het dus wel erg meevallen