Volledige versie bekijken : Kan inhoud cd/dvd niet lezen in vista



gerritvdb
28 April 2008, 17:07
Hallo
Ik heb een dual boot xp pro sp2/Vista business draaien,op Pentium4.3400Mhz en 3gb ram ddr2
Als ik in vista werk (99 %) kan ik van tijd tot tijd geen cd/dvd inhoud lezen .De ingebouwde drives /branders Plextor & Benq zijn wel te zien in de verkenner ttz G & H ,ook in apparaatbeheer geen gele vraagtekens. Maar de inhoud is niet lezen ik krijg de melding “deze lege schijf voorbereiden” >>volgende >>Schijf formatteren en dat kan natuurlijk niet want het zijn R types of aangekochte software cd’s .en geen RW, Ik heb ook nog een externe Samsung brander via usb 2 aangesloten en steeds het zelfde probleem.Ik dacht aan slechte cd/dvd’s maar ook dat klopt niet.Als ik de zelfde pc opstart in XP ipv Vista dan is er geen probleem alles werkt perfect.Ook op mijn laptop met xp geen probleem alles werkt met de zelfde cd/dvd’s perfect.Ik ben bang dat het probleem in vista zit .
Als er iemand een tip heeft graag hoor ik ben zeker al een paar weken op de sukkel.Ik draai zo ongeveer 6 maand in Vista en plots stelt het probleem zich. Systeemherstel lukt niet want als men in een dual boot met een ander os(xp) opstart, is systeemherstel verdwenen in vista, of omgekeerd en start alles terug van o .
Weet er iemand raad !!! alles is van harte welkom.
Gerrit

compuchrisje
28 April 2008, 17:57
Ik heb een vermoeden dat dit een codec probleem is. Voor Vista en bijhorende Mediaplayer zijn er totaalpakketten beschikbaar. Mss es kijken in onze downloadsectie of bij MS zelf?