Volledige versie bekijken : Beeldschermaddapters



boterblommeken
29 April 2008, 11:40
Beste mensen,

Bij mijn apparaatbeheer heb ik de volgende melding.

Beeldschermaddapters : NVIDIA GeForce 2MX/MX 400 (Microsoft coporation)

Dit apparaat start niet (foutcode 10)

Als advies heb ik gekregen ze te verwijderen en opnieuw te plaatsen echter zonder resultaat
(pc niet opengedaan om dit ding uit te trekken) weet spijtig genoeg niet hoe dit moet.

heb ook opnieuw mijn drivers erop geplaatst maar krijg de melding dat er geen betere voorhanden zijn dan diegene die erop staan.

heeft er aub iemand een goede raad voor mij

Groetjes Boterblommeken.

Obsessed
29 April 2008, 12:13
Ga naar HIER (http://www.nvidia.com/Download/Scan.aspx?lang=en-us), installeer de aangeboden ActiveX-control indien gevraagd, en laat Nvidia zelf scannen voor de juiste, en meest recentste, driver voor uw grafische kaart.
Download en installeer die ;).

boterblommeken
30 April 2008, 11:17
Bedankt voor de reactie, maar ik kom dan uiteindelijk weer bij dezelfde foutmelding uit ?

Obsessed
30 April 2008, 12:13
Heeft de online scan van Nvidia uw grafische kaart gevonden en herkend?

Whiteman
30 April 2008, 20:06
en heb je al eens je oude drivers verwijdert vooraleer je de nieuwste drivers installeerde

boterblommeken
1 May 2008, 14:51
Heeft de online scan van Nvidia uw grafische kaart gevonden en herkend?

Desondanks dat mijn firewal en popupblokker uit had staan ging het niet.
Ik heb ze wel binnengehaald via optie 1


en heb je al eens je oude drivers verwijdert vooraleer je de nieuwste drivers installeerde

Ja dat heb ik

Obsessed
2 May 2008, 20:20
Dan toch maar uw eerste advies opvolgen hoor.
De grafische kaart zelf even uithalen en terugplaatsen (mogelijk een slecht contact).

PC uitschakelen - Stroomstekker er uit - Zijpaneel van de pc verwijderen - Schroefje waarmee de grafische kaart vast zit losschroeven - Jezelf even ontladen door de aarding van een stopcontact aan te raken - aan het slot waar de kaart inzit is meestal een klepje dat je ff moet opzijdrukken vooralleer je de graka kunt verwijderen.

Daarna de kaart terug in het slot plaatsen tot het klepje vastklikt - schroefje er terug in - en hopen dat het iets heeft uitgehaald ;).

boterblommeken
4 May 2008, 12:11
Dan toch maar uw eerste advies opvolgen hoor.
De grafische kaart zelf even uithalen en terugplaatsen (mogelijk een slecht contact).

PC uitschakelen - Stroomstekker er uit - Zijpaneel van de pc verwijderen - Schroefje waarmee de grafische kaart vast zit losschroeven - Jezelf even ontladen door de aarding van een stopcontact aan te raken - aan het slot waar de kaart inzit is meestal een klepje dat je ff moet opzijdrukken vooralleer je de graka kunt verwijderen.

Daarna de kaart terug in het slot plaatsen tot het klepje vastklikt - schroefje er terug in - en hopen dat het iets heeft uitgehaald ;).

Heb ik dus ook allemaal gedaan helaas zonder resultaat :wall:

Wat ik wel raar vindt is dat mijn pc normaal draait ik kan alles zien, horen en doen, met andere woorden is de vraag eigenlijk.

Waarom dient een grafische kaart als de pc zonder dat ze werkt toch normaal draait ??

Alleen als ik bij apparaatbeheer ga kijken staat er die foutmelding maar voor de rest heb ik er geen hinder van.

dannyma
4 May 2008, 12:56
kijk is hier uitleg van microsoft : http://support.microsoft.com/kb/310123/nl

g_man
5 May 2008, 19:57
Als je PC opstart ZONDER grafische kaart, wil dit zeggen dat je een onboard chip op je moederbord hebt, die de 'zaak' aan 't runnen is. Vandaar dat je problemen hebt. De drivers zitten onderling in conflict. :) ;)

boterblommeken
5 May 2008, 20:55
Als je PC opstart ZONDER grafische kaart, wil dit zeggen dat je een onboard chip op je moederbord hebt, die de 'zaak' aan 't runnen is. Vandaar dat je problemen hebt. De drivers zitten onderling in conflict. :) ;)

En wat valt daar aan te doen ??

g_man
5 May 2008, 21:26
Geef eens het merk en type van jou moederbord.

boterblommeken
6 May 2008, 21:52
Ben je hier iets mee ?

Moederbord ID 62-1029-001131-00101111-040201-SiS735$K7S5A_K7S5A RELEASE 10/29/2002 S

Moederbordnaam ECS K7S5A

g_man
6 May 2008, 22:59
Ik begrijp er niks meer van... dat moederbord heeft géén onboard chip, dus zonder grafische kaart kan je normaal niet opstarten en zou je een foutmelding (beep) moeten krijgen. En jij zegt dat dat NIET het geval is?

Obsessed
6 May 2008, 23:10
Mogelijk de AGP-driver eens opnieuw installeren?

Deze staat eveneens op de mainboard-cd.

boterblommeken
7 May 2008, 21:53
Ik begrijp er niks meer van... dat moederbord heeft géén onboard chip, dus zonder grafische kaart kan je normaal niet opstarten en zou je een foutmelding (beep) moeten krijgen. En jij zegt dat dat NIET het geval is?

troost je, ik begrijp er nog minder van.


Mogelijk de AGP-driver eens opnieuw installeren?

Deze staat eveneens op de mainboard-cd.

krijg dan nog steeds dezelfde foutmelding :wall:

Obsessed
7 May 2008, 22:24
Kan je van niemand (kennissen ofzo) eens een grafische kaart lenen om een testje te wagen?
Uw kaart eens even vervangen om te zien of het probleem aan de kaart zelf ligt of niet.

Met de uitleg in #7 moet dat wel lukken.

boterblommeken
8 May 2008, 16:30
Ik heb hier nog een geforce 7300 liggen maar dat ding pas niet in de sleuf waar de mijne zit :cry:

Het pc'tje waar ik mee zit is al een oud ding volgens de pc mode maar zolang het nog doet wat ik ervan verlang mag het blijven ;);)

Obsessed
8 May 2008, 19:51
Ik heb hier nog een geforce 7300 liggen maar dat ding pas niet in de sleuf waar de mijne zit :cry:

Het pc'tje waar ik mee zit is al een oud ding volgens de pc mode maar zolang het nog doet wat ik ervan verlang mag het blijven ;);)
Een Geforce 7300 is een PCI-Express kaart.
Aangezien jou moederbord een AGP-slot heeft is het logisch dat deze niet past.
Je zou een moeten horen om ergens een AGP 8X Graka vast te krijgen.

g_man
8 May 2008, 20:07
Je zou een moeten horen om ergens een AGP 8X Graka vast te krijgen.Dan moeten we wel weten in welke wei die boterbloem staat... :p

Edit: ik zie ook dat je nop op SP1 draait...Service Pack2 is o,dertussen ook al verleden, SP3 is net uit. Mss deze packs ook eens updaten???

boterblommeken
9 May 2008, 21:33
Dan moeten we wel weten in welke wei die boterbloem staat... :p


Waarschijnlijk in de verkeerde :wtf: ;)
Ik heb sp 2 niet 1

Ik heb al verschillende Ghost's terug gezet met steeds hetzelfde resultaat, daardoor heb ik eerder de indruk dat er iets veranderdt is aan de bio's en niet aan de drivers.

Is er een mannier om er achter te komen of er veranderingen plaats vonden in de bios

Of er fouten in de bios zitten en zo ja hoe ze te herstellen ?????

Of ben ik het nu in de verkeerde richting aan het zoeken. :shy:

boterblommeken
24 May 2008, 21:01
Beste mensen.

Ik heb een andere kaart gestoken (GeForce 2 GTS/GeForce 2 pro)
en ja hoor ze werkt:good:

Dus wat mij betreft mag hier een slotje op.
Ik wil graag iedereen bedanken die een poging waagde om mij te helpen :bow: