Volledige versie bekijken : Verbindingsonderbrekingen draadloos netwerk



wienne
1 May 2008, 11:45
Goeiemorgen iedereen,

Heb reeds lang problemen met mijn draadloos internet en na vele eigen initiatieven nog steeds geen oplossing gevonden. Daarom hoop ik het via dit forum opgelost te krijgen.

Info: ik heb tussen mijn vaste PC en mijn modem (Motorolla) een D-Link router geïnstalleerd, zodat ik op mijn laptop draadloos kan werken. Mijn vaste PC is verbonden met een kabeltje (vanuit de router).

Alles werkt prima, maar zo nu en dan (soms duurt het twee weken, soms maar enkele dagen) wordt mijn internetverbinding verbroken en kan ik het softwarematig niet meer aan de praat krijgen. Ik kan het dan enkel oplossen met de modem (Motorolla) van de netspanning te halen en die na ongeveer 1 minuut terug in de stekker te steken.

Als de netwerkverbinding onderbroken wordt en ik 'Windows Netwerkcontrole' laat draaien, dan komt er volgende foutmelding:

'Er is mogelijk een probleem met de DNS-configuratie (Domaine Name Server). De bekende host www.microsoft.com (http://www.microsoft.com) is niet gevonden via DNS. Mogelijk is de server niet actief.
Neem voor ondersteuning contact op met de internetprovider of de netwerkbeheerder.'

Ik gebruik het pakket 'ExpressNet' van telenet dat toegang geeft aan 2 PC's.

Ik heb ook al eens een ander kanaal gekozen op mijn D-Link router, maar dit vervelend probleem werd daarmee niet verholpen.

Is dit probleem door iemand van jullie gekend en zou er een oplossing kunnen gegeven worden?

Dank bij voorbaat voor jullie reacties.

MVG,
Wienne

Kokki
1 May 2008, 12:31
Heb je dan helemaal geen internet meer of kan je alleen niet meer draadloos werken?

PeterN
1 May 2008, 12:39
Je moet eens kijken als het weer gebeurd waar het probleem ligt want je hebt 3 verbindingen, nl die van je provider naar je modem, de verbinding tss modem en router en de verbinding tss je router en pc.
Als het niet meer werkt probeer dan eens te surfen naar de status pagina van je router. Hiervoor open je gewoon internet explorer (drukt eventueel even op stop) en vult in de adresbalk het ip in van uw router in.
Kan je de status pagina oproepen van je router is de verbinding tss router en pc inorde.
Kan je daar op de status pagina zien dat de router met de modem is verbonden, dan is het probleem tss provider en modem.

wienne
3 May 2008, 09:19
De draadloze verbinding tussen mijn router en mijn laptop is OK.
Het probleem stelt zich tussen mijn router en internet (server).

MichelC
5 May 2008, 15:09
misschien kabeltje van Router naar modem eens vervangen, denk dat je niet veel verder moet zoeken

wienne
14 May 2008, 11:12
Kun je dat eens uitleggen wat het kabeltje hiermee te maken kan hebben?

Ik heb soms bv. twee weken een goede verbinding en dan plots niet meer.

Graag wat uitleg MichelC.

PeterN
14 May 2008, 13:21
Ik kan het dan enkel oplossen met de modem (Motorolla) van de netspanning te halen en die na ongeveer 1 minuut terug in de stekker te steken.

Is een teken dat uw modem verbinding verliest. Aangezien die motorolla modem van telenet is, zal je enkel daar kunnen reclameren denk ik. Kijk eens als uw telefoon dan nog werkt want gaat die ook niet over die modem?
Melden bij telenet zodat ze eventueel een nieuwe modem plaatsen...

jellabi
16 May 2008, 11:56
inderdaad, het zal echt aand e modem moeten liggen, een ander onderdeel zit er niet tussen het internet en jouw computer.... Gewoon telenet opbellen en die laten checken hoe het met de verbinding tot de modem zit, het kunnen ook werkzaamheden zijn aan het telenet netwerk, maar dat kan de klantenservice van telenet je wel vertellen indien dat het geval is. Je moet in ieder geval gewoon telenet opbellen daar komt het op neer....

wienne
12 June 2008, 14:14
Het kabeltje heb ik vervangen, maar onlangs ...... alweer geen internet meer.
Dan weer enkele keren de modem uittrekken om opnieuw online te geraken.

Ik weet het nu niet meer hoor.

HELP!!!!!

PeterN
13 June 2008, 10:45
Daar het sporadisch gebeurd zal het aan werkzaamheden van telenet hangen denk ik. Je kan hen eens proberen te contacteren en het geval uitleggen. Zij kunnen van hun thuisbasis al verschillende errors zien.