Volledige versie bekijken : verbinden



tvbox
4 May 2008, 20:13
Ik ben van plan om een pc te installeren boven maar men router van men andere pc's staat beneden (andere pc's zijn draadloos) moet ik dan gewoon een internet kabel van 50m (ofzo) in de router steken , met de kabel naar boven gaan en daar in de pc steken?

pc:Complete Pentium IV PC

alvast bedankt

PeterN
5 May 2008, 08:14
Idd. Bijna elke router heeft aan de achterzijde een 4 poorts switch. Je kan dus 4 bekabelde aansluitingen hebben samen met de draadloze. Als de afstand tot 'boven' te groot is of als er veel beton(ijzer) in het gebouw zit zal je draadloos geen goede ontvangst hebben en zal je een kabel moeten trekken.

jellabi
16 May 2008, 12:01
Je zou ook nog een keer draadloos kunenn aanschaffen, maar blijft natuurlijk altijd een gok. Wijzelf hebben thuis een tornado 242 en een belkin wireless adapter g+mimo. Je hebt in draadloos verschillende snelheden. g, g+, g+mimo en N (je zult er vast nog wel meer hebben maar deze zijn zo bij mij bekend). Maar voor die laatste heb je wel een router nodig die N signalen uitzendt, de meeste routers die je tegenwoordig koopt hebben dat wel, maar nog niet zo heel lang geleden was de standaard b+g. Maar dan nog, draadloos blijft altijd een gok. Je kunt ook een adapter voor in het stopcontact kopen. Dan gaat er een draad van de router naar die adapter, en dan boven in het andere stopcontact bij de pc stop je ook een adapter en daar steek je weer de draad in en die doe je in het netwerkslot van je pc. Dit is een verkorte versie van de draad trekken in feite, voor dit zijn ook geen extra installaties nodig.

PeterN
17 May 2008, 17:06
Jellabi bedoeld zoiets : http://www.minatica.be/showthread.php?t=43780
Het is idd ook een goed alternatief;)