Volledige versie bekijken : Handtekening NOD updatebestand



Efzeske
5 May 2008, 17:57
Daar hier heel wat gebruikers van NOD32 op het forum zitten een vraagje :

vandaag doet NOD32 zijn gebruikelijke update hier, met dit verschil dat windows mij nu komt zeggen dat de handtekening van het update bestand ongeldig is?
Eerste keer na twee jaar dat dit voorvalt.
Ik heb het bestand uiteraard niet aanvaard.
Heeft hier iemand een uitleg voor? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?

Alvast bedankt!

jellabi
5 May 2008, 18:00
Ik heb ondertussen anderhalfjaar Nod nu en heb dit nog nooit gehad, maar om wat voor handtekening ging het? zo'n verificatie handtekening of wat? wat stond er precies?

Efzeske
5 May 2008, 18:53
"Ongeldige digitale handtekening van het bestand. Wilt u het bestand aanvaarden?"

Veel zegt dit niet, natuurlijk:damn:

jellabi
23 May 2008, 10:34
waarschijnlijk betekent dit dat windows het bestand niet als vertrouwelijk heeft ondertekend, of dat windows er nog niet naar heeft gekeken... maar aangezien het van een virusscan van hoge kwaliteit is denk ik dat je gewoon ja moet klikken...

Niels
23 May 2008, 15:31
Ik denk even afwachten tot de volgende update/bericht van Eset zelf. Heb zelf ook NOD (eset smart security) en heb zelf de melding niet gekregen... Maar waarnschijnlijk komt er een vervangende update waarmee het word opgelost ;)

jellabi
23 May 2008, 16:21
Ik denk even afwachten tot de volgende update/bericht van Eset zelf. Heb zelf ook NOD (eset smart security) en heb zelf de melding niet gekregen... Maar waarnschijnlijk komt er een vervangende update waarmee het word opgelost ;)

Ik denk niet dat het hiermee iets te maken heeft, want ze vragen ook: wilt u deze handtekening toch aanvaarden? Dus het is gewoon door microsoft nog niet als betrouwbaar bestempeld of zo denk ik, maar misschien handig als we een plaatje zien van het bericht of zo?

Niels
23 May 2008, 16:49
Hoi jellabi,

Als Windows aangeeft dat de handtekening van de update ongeldig is, dan is er daar iets verkeerd gegaan. Ik verwacht dus dat er een vervangende update komt waarbij dat foutje is hersteld; dus dat de handtekening weer geldig is.

- Niels

compuchrisje
23 May 2008, 18:39
Om zeker te spelen zou ik naar de site van Eset gaan, om te zien of daar updates beschikbaar zijn. Ben je er zeker van dat je na een cleaner actie niet de vertrouwde zaken mee opgeruimd hebt?