Volledige versie bekijken : Nvidea Geforce Fx 5200



theo2602
6 May 2008, 11:38
In mijn computer zit NVIDEA GEFORCE FX 5200 als videokaart. Bijna steeds als ik afsluit komt er wel een melding dat er iets fout zit met die kaart. Regelmatig komt er een waarschuwing dat ik de driver moet updaten, en ook als mijn Studio 9 voor de zoveelste maal crasht komt die mededeling. Ik heb dan ook al vaak zo'n update gedaan, maar steeds gebeurd hetzelfde: als de update geinstalleerd is wordt gevraagd de computer terug op te starten, ik doe dat en telkens werkt hij daarna goed. Wanneer ik echter de volgende ochtend de computer opzet, kan die niet meer starten, en zelfs het 'vorige goed punt' brengt geen relaas. Enkel een systeemherstel langs 'veilige modus' laat de computer terug werken. Kent iemand de oorzaak hiervan? MDBV Theo

ajaxloverr
6 May 2008, 12:04
wat voor melding krijg je dan? onthoud wel dat een FX 5200 een sterk verouderde kaart is!

turbobilly
6 May 2008, 12:16
Zat er voor deze kaart een ander merk kaart in ,Ati ofzo ?

Heb je de kaart al eens volledig gedeïnstalleerd (onder veilige modus opstarten , drivers verwijderen via software , daarna drivercleaner uitvoeren voor alles wat er nog opstaat van Nvidia) en terug opnieuw geïnstalleerd ?

(Misschien best ook Studio 9 eens verwijderen en even niet gebruiken om te zien of daar het probleem niet ligt)

groeten

theo2602
6 May 2008, 14:54
De kaart zat er oorspronkelijk in. Ik krijg nu en dan melding dat er een update is voor de kaart en ook als mijn studio weer eens crasht en ik laat een rapport maken wordt ik naar Studio verwezen of naar Nvidea. Ook bij het afzetten van de computer komt er vaak een korte mededeling dat er een fout zit in de Nvidea kaart. Studio verwijderen en een tijd niet gebruiken is geen optie, daar dat mijn meest gebruikt programma is. De oplossing om alle drivers te verwijderen heb ik al gedaan, maar dan installeert de kaart automatisch de oude driver. Dus zou ik zodra alle drivers verwijderd zijn, de update moeten installeren en opnieuw starten, maar dat durf ik niet, gezien mijn vorige resultaten dat de computer telkens op het noodscherm (hoe opstarten?) kwam. Wat de verouderde videokaart betreft, dat is zeker waar en misschien zou ik beter een ander kaart halen.