Volledige versie bekijken : Linksys Probleem



Superke
8 May 2008, 11:32
Hoi,
Na reeds dagen te liggen kl*ten schakel ik dan toch maar eens jullie hulp in.
Enkele weken geleden had mijn laptop, na 3 maanden nb :shocked: , het begeven. Na 2 weken had ik hem terug en sindsdien krijg ik met de beste wil van de wereld men draadloos internet niet meer aan de praat.
Ik ga door de installatiewizard en de router raakt geconfigureert maar eenmaal ik de draad v.h internet uit men laptop trek verbreekt alle verbinding. De router resetten lukt of helpt niet. Veel ken ik er ni van dus hier maar eens ff vragen of iemand me soms kan helpen...
Alvast bedankt !!

PeterN
8 May 2008, 13:51
Connecteer de kabel tss laptop en router en configureer uw router. Dwz, zorg dat je 'wireless enable' zet (standaard staat dit in de meeste routers af). Vul een naam in bij SSID en de optie dat hij deze naam uitzend. Vul geen beveiliging in, dat stel je later pas in als je zeker bent dat alles werkt. Kanaal nr, snelheid ed zaken laat je standaard staan of op automatisch.
Verwijder nu de kabel tss laptop en router.
Controleer nu als je de driver van uw draadloze kaart (stick) juist hebt geïnstalleerd op je laptop (geen rode kruisjes). Open daarna het programma dat mee geïnstalleerd is met het installeren van de driver en doe daar een scan naar beschikbare netwerken. Normaal moet daar jouw netwerk bijstaan met de SSID naam. Maak connectie;)

Eens dit alles werkt moet je pas beginnen met beveiliging instellen. De meeste problemen zijn er immers door onjuiste beveiligingen. Beveiligingen stel je zowel aan de laptop als in de router in, en steeds hetzelfde.

Maar door eerst zonder beveiliging te testen weet je al waar het probleem eventueel kan zitten.

Succes;)

Sille
13 May 2008, 19:41
Connecteer de kabel tss laptop en router en configureer uw router. Dwz, zorg dat je 'wireless enable' zet (standaard staat dit in de meeste routers af). Vul een naam in bij SSID en de optie dat hij deze naam uitzend. Vul geen beveiliging in, dat stel je later pas in als je zeker bent dat alles werkt. Kanaal nr, snelheid ed zaken laat je standaard staan of op automatisch.
Verwijder nu de kabel tss laptop en router.
Controleer nu als je de driver van uw draadloze kaart (stick) juist hebt geïnstalleerd op je laptop (geen rode kruisjes). Open daarna het programma dat mee geïnstalleerd is met het installeren van de driver en doe daar een scan naar beschikbare netwerken. Normaal moet daar jouw netwerk bijstaan met de SSID naam. Maak connectie;)

Eens dit alles werkt moet je pas beginnen met beveiliging instellen. De meeste problemen zijn er immers door onjuiste beveiligingen. Beveiligingen stel je zowel aan de laptop als in de router in, en steeds hetzelfde.

Maar door eerst zonder beveiliging te testen weet je al waar het probleem eventueel kan zitten.

Succes;)

Ik heb juist het zelfde probleem als de post hierboven. Ik heb dit ook geprobeerd maar hij doet het niet. Met de kabel kan ik surfen zonder problemen maar mijn netwerkkaart staat ook niet tussen de lijst :s ik denk dat ze niet meer vast zit ofzo. zou dit kunnen ?

Kokki
13 May 2008, 19:56
Tussen welke lijst?
Zie je je draadloos netwerk?
Als je een ipconfig /all doet; staat je draadloze adapter er dan tussen?

Sille
13 May 2008, 20:11
nee, tussen de lijst van apparaten.

Ik heb al mijn wlan drivers opnieuw geinstalleerd. Maar dit helpt ook niets. Ik denk dat er iets mis is met de kaart zelf. Want mijn broer zit perfect op zijn laptop met wireless internet

Superke
13 May 2008, 20:46
Pff, ik geef het op hoor. Het helpt allemaal niet. Ik ga er maar gewoon terug mee naar de winkel want ken er ma weinig van...
Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Kokki
13 May 2008, 20:48
@ sille: Als je een ipconfig /all doet; staat je draadloze adapter er dan tussen?
@ superke: en bij jou?

Sille
13 May 2008, 21:09
@kokki :: nee
@superke: wat doet hij niet ?? heb jij je wlan driver al eens gereinstaleerd ?

Kokki
13 May 2008, 21:19
@sille: het zou kunnen dat er een slecht contact is, of een draadje van de antennes die los zit. Heb je nog garantie?

Sille
13 May 2008, 21:36
@sille: het zou kunnen dat er een slecht contact is, of een draadje van de antennes die los zit. Heb je nog garantie?

ik denk juist nog wel of juist niet meer. En als het stuk is laat ik het maken het zal mij geen 100 € kosten :o want dan repair ik het zelf met mijn neef wel.

Superke
13 May 2008, 22:42
@kokki :: nee
@superke: wat doet hij niet ?? heb jij je wlan driver al eens gereinstaleerd ?

Dat bedacht ik me ook net. Ben er nu mee klaar en ga nog een laatste poging wagen. Je hoort nog van me ;)

Superke
14 May 2008, 00:02
Weer geen succes :wall:

Superke
14 May 2008, 00:13
@ sille: Als je een ipconfig /all doet; staat je draadloze adapter er dan tussen?
@ superke: en bij jou?

Ja, staat er tussen trouwens.

PeterN
14 May 2008, 00:38
Enkele dingen die ik veel hoor of tips en wat je kan checken:

- Controleer op je pc bij uw hardwarelijst als de driver voor je draadloze verbinding is geïnstalleerd en goed werkt (geen vraagtekens of kruisjes).
- Configureer uw router eerst door een kabel aan te sluiten en naar de ingebouwde settings site te surfen van de router.
- Configureer router dat wireless opstaat (staat standaard meestal af). Dat SSID een naam heeft. Dat de SSID wordt uitgezonden (een setting gelijk Broadcast SSID). Dat er geen beveiliging opstaat, zowel geen mac adresfiltering als WEP/WPA key (beveiligen doe je nadat alles werkt). Snelheid/kanaal ed op automatisch staat. Dat je Ip pool groot genoeg is om aan iedere geconnecteerde pc een ip te geven.
- Op je pc bij installatie van je draadloze kaart (stick) is altijd een programmatje mee geïnstalleerd. Gebruik dit programma nu om een scan te doen naar beschikbare draadloze netwerken. Je SSID naam die je in de router hebt ingegeven moet erbij staan.
- Voor laptops, let op dat je draadloze ingebouwde kaart aan staat. Om de batterijen te sparen kan je dat afschakelen door een knopje of toetsencombinatie.
Zorg ook dat je met het juiste programma scanned, nl voor wifi, en niet dat van bluetooth.
- Verwijder de kabel tss pc en router en herstart eventueel de pc. Doe dan een scan. Zolang de kabel verbinding er is gaat hij over kabel connecteren.

Succes ;)

Pilote
14 May 2008, 00:44
Misschien een domme vraag maar heb je geen sneltoets staan waarbij je uw draadloze verbinding moet inschakelen.
De meeste laptops hebben die. dat is dan de knop FN met een f toets.

Sille
14 May 2008, 13:29
Misschien een domme vraag maar heb je geen sneltoets staan waarbij je uw draadloze verbinding moet inschakelen.
De meeste laptops hebben die. dat is dan de knop FN met een f toets.

die heb je zeker allee op mijn laptop toch ;). Ik had die ooit is afgezet perongeluk heeft me 2 dagen gekost om dit te vinden. Maar het kan ook een simpel schuifknopje zijn opzij of vanvoor aan je laptop.

Superke
14 May 2008, 20:54
Misschien een domme vraag maar heb je geen sneltoets staan waarbij je uw draadloze verbinding moet inschakelen.
De meeste laptops hebben die. dat is dan de knop FN met een f toets.

Nou, zo dom vind ik de vraag niet :shy:
Ik heb die wel (int blauw) maar er veranderd nix.