Volledige versie bekijken : Router probleem



PC_girl
10 May 2008, 12:40
Hoi,

Ik heb een klein probeem met mijn router. Gisteren werkte hij nog perfect. Vanmorgen wilde ik mijn pc opzetten en zag ik dat mijn pc mijn eigen netwerk niet terugvond. Ben dan gaan kijken naar de router en ik zie nu dat alle lichtjes uit zijn... Ik heb nog een andere router en heb die ook eens in het stopcontact gestoken maar blijkt dat er daar ook geen actie in te krijgen is... Is het normaal dat een router zomaar kapot gaat? En vooral, is het normaal dat die andere router die al een jaar gewoon opgeborgen staat in de kast ook niets van activiteit vertoont?

Groetjes

PeterN
10 May 2008, 13:15
Kan altijd maar waarschijnlijk zal het iets anders zijn. Kijk eens op je modem als daar nog activiteit ziet? Sluit eventueel je pc eens rechtstreeks aan, aan de modem.

PC_girl
10 May 2008, 15:23
De modem werkt... enkel het lampje bij pc-activity werkt niet.
Heb de modem al eens rechtstreeks aangesloten op mijn pc en dan heb ik direct verbinding. Ik zit momenteel op een ander netwerk dus dat is niet echt de manier waarop het moet. Als er nog iemand een oplossing weet? Ik durf de router niet te resetten want ik kan die dingen zelf niet opnieuw instellen.

Kokki
10 May 2008, 18:50
Misschien is de adapter van de router stuk. Dat kan van het ene op het andere moment.
Als je iemand kent met een multimeter, dan kan hij de adapter eens doormeten.

PeterN
12 May 2008, 13:43
Als je signaal hebt op de modem en op je pc als je hem direct insteekt, is die al inorde. Steek de kabel van de modem naar de router terug in. Op de router moet het ledje van wan nu branden. Is er totaal geen enkel ledje dat brandt, kan het zijn zoals Kokki aangeeft, de adapter.
Is er wel een ledje zichtbaar, steek je de pc terug in op de router. Gaat het ledje van die lanpoort niet branden is er iets mis met je configuratie van je router.
Welke router en we spreken over bekabeld netwerk?