Volledige versie bekijken : rating gevraagd voor laptop (aldi)



rommeke
10 May 2008, 16:16
Gelieve eens de volgende laptop te raten:
Multimedia Notebook
MEDION MD 96640


Intel® Core™2 Duo processor T5550 (1.83 GHz, 2MB L2 Cache, FSB 667 Mhz).
320 GB harde schijf.
3072 MB DDR2 SDRAM.
15,4” LCD W-XGA breedbeeldscherm.
Videokaart NVIDIA® GeForce® 9300M G gebaseerd op PCI Express-technologie met 128 MB GDDR3-geheugen.
8x multi-standaard dvd-/cd-brander met dvd-ram en dual layerondersteuning (2).
Biometrische vingerafdruksensor voor gegevensbeveiliging.
Geïntegreerd cijfertoetsenblok.
Krachtige lithium-ionaccu met 9 cellen voor een lange gebruiksduur.
2 multimedia luidsprekers.
6-kanaals audio-uitgang (analoog + S/P-DIF) (4).
Geïntegreerde VGA-webcam met Array microfoon.
Ingebouwde 4-in-1 multikaartlezer SD, MMC, MS en MS Pro. (1)
Wireless LAN IEEE 802.11 n-Draft tot 300 Mbit/sec 802.11 b/g compatibel. (3)
Fast ethernet 10/100 Mbit/sec. on board.
V.90 modem incl. modemaansluitkabel.
Software pakket (vooraf geïnstalleerd en/of geleverd op cd/dvd of Recovery-dvd)
Windows Vista® Home Premium: het nieuwe besturingssysteem van Microsoft® met nieuwe Media Center Interface.
Nero Essentials2: Nero Burning ROM 8/ Nero Recode 2SE/ Nero Express 8/ Nero Vision Express 5
MEDION Home Cinema Suite: PowerDirector 6, PowerProducer 4, PowerDVD 7, MediaShow
Microsoft® Works 9.0
Ulead PhotoImpact 12 SE
Bullguard Internet Security Pakket incl. 90 dagen update via internet (gratis registratie vereist).
OmniPass 5.0: Beveilig en beheer uw paswoorden, toegangsgegevens en persoonlijke documenten en mappen met uw vingerafdruk.
System recovery powered by Symantec www.symantec.com
prijs: 779
3 jaar garantie,
incl. 0,30 EUR Recupel

1 Geheugenkaarten zijn niet inbegrepen.
2 Het is alleen toegestaan kopieën te maken van materiaal waarvan u het copyright bezit respectievelijk waarvan u van de eigenaar van het copyright toestemming hebt een kopie te maken. Als u niet de bezitter bent van het copyright resp. als u geen toestemming hebt van de bezitter van het copyright kopieën te maken handelt u in strijd met het copyright en kan de schade mogelijk op u verhaald worden.
3 Voor de volledige ondersteuning is een IEEE 802.11 n-Draft Router noodzakelijk (niet in levering inbegrepen) (300 Mbit/sec. is een brutowaarde; op gebruiksniveau wordt tot 75 Mbit/sec. bereikt). Informatie over het gebruik van de geïntegreerde WLAN-oplossing vindt u in de gebruikshandleiding.
4 Alleen in combinatie met geschikte luidsprekersystemen (niet inbegrepen).

GuntherS
10 May 2008, 17:57
Had deze laptop ook al zien staan op de aldi-website en ik moet zeggen dat hij qua specs toch helemaal niet slecht is, en zeker voor dat geld!

Alleen weet ik niet of de service van Medion goed is voor het geval als je er ooit problemen mee krijgt.. Ik heb veel mensen gehoord die er slechte ervaringen mee hebben, maar ik ken ook mensen die er serieus positief over zijn. Ik denk dat je gewoon een beetje geluk moet hebben ;)

Kpt Gibson
10 May 2008, 20:34
De service valt wel goed mee van medion. Je kan gerust belen als je problemen hebt. En het beste is om je pc zelf binnen te brengen bij medion in Gent als het echt nodig is

God
12 May 2008, 22:11
mijn vader zit me ook oren van het hoofd te zeuren of we die laptop niet zouden kopen. Ben nooit voorstander geweest van het "laptops in de supermarkt verkopen" concept, oa door de bedenkelijke service.

Maar op deze laptop kan ik niet zo meteen iets aanmerken, toch niet voor die prijs.
Zijn er mss anderen die kunnen zeggen of dit een goede deal/rip off/iets daartussen is?

Groet,

God

GuntherS
12 May 2008, 22:21
Ik denk niet dat je hier echt top-service moet verwachten zoals deze bij Dell bijvoorbeeld.
Je krijgt waarvoor je betaald, de prijs/kwaliteit-verhouding ligt hier wel erg goed denk ik!

Het is geen Dell of HP, maar je krijgt wel erg mooie specs voor een relatief lage prijs.

Obsessed
13 May 2008, 12:19
Ik heb hier nog zaken van Aldi/Medion (TV, Draadloze koptelefoon ...).
De TV is defekt geweest toen hij ongeveer anderhalf jaar oud was.
Gewoon telefoontje naar het Servicecenter; 2 dagen later werd hij opgehaald door ABX (dit na telefonische afspraak), en nog twee dagen later heeft men een splinternieuw toestel komen afzetten.
Dit omdat de herstelling van het defekte toestel te duur was (Basis was stuk ofzoiets).

Dus... de service van Medion is zeker niet slecht. Dat is alvast mijn mening.

Fakke_Berto
13 May 2008, 17:39
Ik heb hier 4 desktops van Medion staan. De oudste in nog een P2. Het enigste wat ik al heb moeten vervangen is een cd-rom. Op een jaar of 10 is dat nog niet veel hé. Zeg tegen je vader dat hij op zijn 2 oren mag slapen. Als dat nog niet genoeg is, zeg hem dan dat je er eentje van Dell gaat kopen van dezelfde specs en dat hij het verschil mag bijpassen :D.
Groetjes.

Wiezeke
13 May 2008, 17:58
Ik heb reeds 3 jaar een medion laptop, en ik had er al vele versleten, dit is zowat de beste die ik ooit had, was toen wel niet goedkoop(1200 euro ofzo), maar heeft dan ook alles, wlan, bluetooth...het enige wat ooit stuk was, was de accu, toen was hij een jaar oud, ik heb toen niet de moeite gedaan om hem binnen te brengen, en heb gewoon een andere gekocht, dit kostte toen om en bij de 90 euro, type van die laptop is de md 95400, nu heb ik ook wel interesse in deze nieuwe medion laptop, maar..... zoals ik het kan zien, werkt het draadloos internet alleen met een bijgevoegde dongle, en is het dus niet ingebouwd...dat vind ik nu toch eigenlijk niet hét systeem of zie ik het verkeerd..? Geef het type laptop maar eens in op google, en kijk maar eens naar enkele filmpjes die je erover tegen komt...


Greetzzzzzzzz

J.W.
13 May 2008, 18:23
De service valt wel goed mee van medion. Je kan gerust belen als je problemen hebt. En het beste is om je pc zelf binnen te brengen bij medion in Gent als het echt nodig is

De service van Medion is nu (al langere tijd) in Nederland.
Ik heb er nog geen enkel goed woord over gehoord.

Milo
13 May 2008, 20:00
Neem het aan van een ervaren IT'er ... Medion is goed !
En qua service , inderdaad , Aldi en ook Medion streven naar 100 % Kantentevredenheid... op die manier kom je het makkelijkste aan gratis reclame ... wat voordeliger uitkomt op een langere periode .

Ik ben steeds té laat voor de aanbiedingen , heb al ettelijke Medionmachines hersteld en geoptimaliseerd , en kmoet eerlijk bekennen ik kan niet leveren wat die mannen leveren voor die prijs .

Dus .. Go Ahead en koop da ding !

J.W.
13 May 2008, 20:06
Neem het aan van een ervaren IT'er ... Medion is goed !
En qua service , inderdaad , Aldi en ook Medion streven naar 100 % Kantentevredenheid... op die manier kom je het makkelijkste aan gratis reclame ... wat voordeliger uitkomt op een langere periode .

Ik ben steeds té laat voor de aanbiedingen , heb al ettelijke Medionmachines hersteld en geoptimaliseerd , en kmoet eerlijk bekennen ik kan niet leveren wat die mannen leveren voor die prijs .

Dus .. Go Ahead en koop da ding !

Als die Medions zo goed zijn, waarom hebt u dan al ettelijke Medionmachines moeten herstellen?
Als die service zo goed is, waarom komen de bezitters van een Medion dan naar u?

Krikkie
13 May 2008, 21:32
Als die Medions zo goed zijn, waarom hebt u dan al ettelijke Medionmachines moeten herstellen?
Als die service zo goed is, waarom komen de bezitters van een Medion dan naar u?

Misschien omdat ze zo lang meegaan...
'k Heb er hier ook twee draaien, reeds 5 jaar en ja, der is reeds twee maal iets aan geweest...
De ventilatortjes, herstellingskosten, één maal 15€ en één maal 7,5€...

Dat voor twee computers...van vijf jaar... 'k vind da toch ni slecht...

Groetjes Krikkie

P.s.: O ja ik heb ook nog wat geheugen bij gestoken en in de oudste een DVD-schrijver (één DVD-speler gefunctioneerd niet meer)+ één extra harde schijf... Maar das al, die machines draaien nog alle dagen, 'k vind da ni slecht...

Wiezeke
13 May 2008, 23:17
En is het nu zo dat het draadloos internet enkel werkt met de "dongle"? Iemand die hier meer over weet? Want zoals eerder gezegd zou ik hem willen halen, maar als dat zo is, vind ik het een onhandig systeem, en laat ik deze passeren, dan wacht ik wel op de volgende mét ingebouwd draadloos internet...

Greetzzzzzzz

gideon
13 May 2008, 23:59
Ik heb jaren geleden ook een computer gekocht bij de aldi. Tuurlijk toen de garantie voorbij was deed de computer het ook niet meer, achteraf bleek de hardeschijf kapot te zijn. Ik had me computer opgestuurd naar Medion na 1 1/2 week kreeg ik hem weer terug. Het enigste wat ik moest betalen was 50 euro. Voor de service kosten en misschien de verzendskosten.

Dus een medion computer kopen bij de aldi kun je altijd doen.

p.s. goede laptop!!!

J.W.
14 May 2008, 00:15
Ik heb jaren geleden ook een computer gekocht bij de aldi. Tuurlijk toen de garantie voorbij was deed de computer het ook niet meer, achteraf bleek de hardeschijf kapot te zijn. Ik had me computer opgestuurd naar Medion na 1 1/2 week kreeg ik hem weer terug. Het enigste wat ik moest betalen was 50 euro. Voor de service kosten en misschien de verzendskosten.

Dus een medion computer kopen bij de aldi kun je altijd doen.

p.s. goede laptop!!!

Maar toen was het herstellingscentrum nog in België (Destelbergen?).
Daar had men niets als positieve reacties op.
Die tijd is reeds lang voorbij.
Het is nu ergens in Nederland en de reacties zijn nu veeleer negatief.

Ik heb het absoluut niet over de kwaliteit van een Medion pc, enkel over de service van heden.

PeterN
14 May 2008, 09:24
En is het nu zo dat het draadloos internet enkel werkt met de "dongle"? Iemand die hier meer over weet? Want zoals eerder gezegd zou ik hem willen halen, maar als dat zo is, vind ik het een onhandig systeem, en laat ik deze passeren, dan wacht ik wel op de volgende mét ingebouwd draadloos internet...

Greetzzzzzzz

Het is ongewoonlijk voor laptops maar deze heeft idd een externe dongle meegeleverd. De Wlan is dus niet ingebouwd maar als dongle meegeleverd op een usb poort.

Voor een review en filmpje kan je hier eens kijken (wel in het engels): http://www.computerweekly.com/Articles/2008/05/06/230568/video-review-600-aldi-medion-akoya-md-96640-multimedia.htm
De pro en contra worden aangehaald;)

God
15 May 2008, 22:09
k aangezien mijn vader vooral het draagbare een voordeel vind aan laptop ga ik hem toch ff meedelen dat het draadloos inet via dat dingetje werkt

als het aan mijn moeder ligt koopt hij hem niet ("we hebben geen centen") :)

Krikkie
16 May 2008, 12:23
Het is ongewoonlijk voor laptops maar deze heeft idd een externe dongle meegeleverd. De Wlan is dus niet ingebouwd maar als dongle meegeleverd op een usb poort.

Voor een review en filmpje kan je hier eens kijken (wel in het engels): http://www.computerweekly.com/Articles/2008/05/06/230568/video-review-600-aldi-medion-akoya-md-96640-multimedia.htm
De pro en contra worden aangehaald;)

"Het is ongewoonlijk voor laptops maar deze heeft idd een externe dongle meegeleverd."
Deze is dus in België niet meegeleverd!!!(Staat op de doos en in de folder-> je weet wel die onleesbare kleine lettertjes onderaan de folder)

Ik heb dat ding, dongle dus gaan halen, droot nadeel hiervan is dat als je het inplugt in je usb, de overige twee usb-poorten niet meet te gebruiken zijn.
Vraagje: ik ken iemand die een SD-draadloosnetwerkkaartje, gewoon een sd-kaartje, je steekt dat in je kaartsluef en dan gewoon een kwestie van een draadloosnetwerk te vinden. Hij gebruikt dit in een PDAke.
Zou dit systeem niet meer aangewezen zijn voor in deze laptop?

Wiezeke
17 May 2008, 20:16
Ik geloof dat de snelheid met zo'n SD kaartje voor draadloze netwerken maar aan de lage kant is...
Maar 't is dus nog straffer met die laptop, je hebt de dongle nodig, maar hij is niet meegeleverd...?
Knap van Aldi/medion...

Greetzzzzzzz

Quazie
17 May 2008, 22:39
@ Rommeke,
Bedoelde u soms "de Windows Prestatie-index"?
Het is uw vader misschien ontgaan maar mogelijks is die, net als bij mij, bepaald bij de installatie van Windows Vista Home Premium.
Ter vergelijking, mijn laptop is een Acer Aspir 7520 met AMD Athlon54x2Dual-core TK-55 1.8GHZ.
Ik vind deze index terug via: Start, Computer (rechterkolom).
Systeemeigenschappen (3e item onder menubalk).
Daar vindt u bij Systeem- Classificatie, de Windows Prestatie-index.
De waarde bij mij is 3.0, terwijl de max waarde 5.0 is. De in Vista meegeleverde spellen hebben genoeg aan 1.0.
groetjes Quazie

vincent007
17 May 2008, 23:52
Medion pc's zijn goed
hier bij mij stond er één die na 5 jar geen enkel defect had aan een onderdeel totdat het broertje er chocomelk had over gemorst en mobo kapot was :d

Krikkie
18 May 2008, 11:26
Maar 't is dus nog straffer met die laptop, je hebt de dongle nodig, maar hij is niet meegeleverd...?
Knap van Aldi/medion...

Dongle is dus niet nodig, draadloosnetwerkkaart zitten reeds in de pc.
Het systeem is dus compleet, ja knap van Aldi/medion... Mooi machine, zeker voor die prijs!



Ik geloof dat de snelheid met zo'n SD kaartje voor draadloze netwerken maar aan de lage kant is...

De snelheid van deze kaartje variëren van 11 tot 54 mbps, 54 mbps is even snel als een gewone standaard draadloze verbinding (niet slecht dus), 11 mbps laat toch een vrij soepele verbinding toe indien je niet aan 't downloaden of gamen gaat, zolang je het netwerk niet te zwaar gaat belasten kan je daar mee leven, het hangt er dus vanaf wat je doet over het draadloze.


Je vindt ze op het internet, maar ze worden alleen aan geprijsd voor PDA en fototoestellen (ja, fototoestellen met draadloze-netwerkverbinding...), ik vraag mij af waarom je nergens geen informatie vindt i.v.m. het gebruik van deze kaartjes in pc's of laptop's.

Groetjes Krikkie

louiske1
18 May 2008, 22:49
hallo ,

wij hebben ons zopas een nieuwe laptop aangeschaft maar geraken niet op internet , hij vindt wel ons draadloos netwerk , maar wij hebben slechts beperkte verbinding .
Wie kan ons verder helpen ?

Alvast bedankt op voorhand

Louiske

Wiezeke
3 June 2008, 20:24
De dongle blijkt voor niks nodig, ik had hier vandaag een collega op bezoek die er een bij had, en zat zonder dongle direct op mijn draadloos netwerk! Bij ons in de aldi stonden er gisteren nog, ik overweeg om er morgen toch eentje te gaan halen!
Nog iemand ondertussen ervaringen met deze notebook?

Greetzzzzzzzz

Krikkie
3 June 2008, 20:33
Dongle is inderdaad niet nodig, niet zoals hier in dit topic aangehaald is ('t heeft mij ook op 't verkeerde been gezet...).
Werkt vlot en ben er tevreden over.
Groot nadeel is dat hij zo populair is, ik kan er namelijk bijna geen gebruik van maken wegens steeds bezet door de kinders...
Indien je een laptop wil met alles op en aan, niet twijfelen (mijn gedacht).


Groetjes Krikkie

carl
8 June 2008, 13:04
Ik weet niet, ik vind die medion laptops nogal goedkoop spul precies. Net of je hebt fisher price vast ofzo. Bouwkwaliteit is niet zo geod. En de GPU is zeker en vast onvoldoende voor games, maar dat is denk ik neit echt een probleem. Voorts moet je gewoon een 100% cleane versie van vista hebben (ka gwn DVD downloaden, vermits je vista hebt gekocht is dat legaal) en die erop zetten. Die 'medion-vista' met anti-virus en nog ander zeik voorgeinstalleerd start maar op op 3-4 minuten terwijl mijn 3 jaar oude laptop er maar 1 over doet.
Voor het beperkte verbinding: staat er een wachtwoord op je draadloos internet ?

Krikkie
8 June 2008, 14:15
Ik weet niet, ik vind die medion laptops nogal goedkoop spul precies. Net of je hebt fisher price vast ofzo. Bouwkwaliteit is niet zo geod.

??? Niet zo goed???
Heb je er al één bekeken dan?
Deze is stevig gebouwd, alles zit goed vast en hij voelt robuust aan.
Aansluitingen van USB, kaartlezers ed. voelen solied aan in gebruik, indien je iets inplugt zit het zeker zo stevig als in een desktop.
Ik weet niet wat je nog meer verlangt.
Neen, serieus deze pc is zoals Fisher Price in mijn ogen kwaliteit genoeg.


En de GPU is zeker en vast onvoldoende voor games, En de GPU is zeker en vast onvoldoende voor games, maar dat is denk ik neit echt een probleem.Hangt er vanaf welke games je speelt natuurlijk, maar zoals je reeds zei: "maar dat is denk ik neit echt een probleem.".
Ik noem de specificatie 's van deze laptop, niet slecht, ook voor games.


Voorts moet je gewoon een 100% cleane versie van vista hebben (ka gwn DVD downloaden, vermits je vista hebt gekocht is dat legaal) en die erop zetten. - De volledige pc is voorgeprogrammeerd, d.w.z. alles wat beloofd is staat erop. Indien ongewenst installeer je gewoon een blote Vista, alles is immers bijgeleverd.
Dus dat is eigenlijk dan ook geen probleem.


Die 'medion-vista' met anti-virus en nog ander zeik voorgeinstalleerd start maar op op 3-4 minuten terwijl mijn 3 jaar oude laptop er maar 1 over doet.Je hebt gelijk :eek:, ik heb even getest.
Opstarten tot accountscherm... 40 sec.
Accountinlogtijd 50 sec.
Dit op een niet-maagdelijke Vista.
Ik weet echt niet waar jij je info haalt, maar bij opstart van de pc speelt de vervuiling van andere programma's een grote rol.
Weer noem ik dit niet slecht...


Voor het beperkte verbinding: staat er een wachtwoord op je draadloos internet ?Deze moet je zoals bij alle andere netwerkverbindingen van alle andere computers zelf instellen natuurlijk.
De fabrikant kan dit niet voor jouw doen, dit is iets dat je zelf moet instellen, zie ook hier (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=7) op deze site!


Groetjes Krikkie

Merel
10 June 2008, 21:31
Het zit hem ongeveer zo (met Medion in het algemeen gesproken)
- Je krijgt doorgaans voor wat je betaalde : niets minder maar zeker niets méér.
- De garantie is lang omdat er bespaard is op de productiekosten (alles in superlage loonlanden gemaakt bij onderaannemers, die nagenoeg geen qualitycontrol maken) en de onderdelen dikwijls niet standaard zijn.

- Series van moederborden of andere onderdelen speciaal voor Medion gemaakt, iets afwijkend van wat de fabriek normaal produceert voor de wereldhandel, dus goedkoper.

- Het percentage toestellen die uit de boot valt hangt af van de productserie. Er zijn bij Medion zowel goede series gemaakt, als slechte series waarbij mensen collectief tot in de wanhoop en hoge woede werden gedreven.

- Over de kwalitatief goede toestellen wordt natuurlijk weinig geroepen. De weinigen die er problemen mee hebben kunnen op een snelle vervanging rekenen ALS de wisselstukken beschikbaar zijn of snel kunnen worden geleverd.

- Dat is dan weeral een van de punten die ofwel snel gaan ofwel maaaanden kunnen uitlopen. Iedere lokale Medion service kan in principe een eigen initiatief nemen om een slecht bevonden onderdeel te vervangen door een beter, tenzij er geen meer originele (slechte) stukken meer te verkrijgen zijn.

Zels met de beste wil, kunnen lokale services niet buiten het keurslijf van de policies van moederhuis Medion Duitsland.

- De manifeste slechte wil van het moederhuis erg bedroevend als er echt problemen zijn met een serie ; In Duitsland liep dat hoog in de pers voor en bepaald model. Slechts na een echte juridisch procedure aanvang kwam er eindelijk wat toegeving bij Medion bij één klant.

- Men schrijft in de pers : "Medion wil van zijn slecht imago af"
Ok dan ! Maar wie heeft dat imago dan wel opgebouwd ?

- Als slot : Men moet inderdaad ... gewoon geluk hebben !
Dat verklaart ook de zeer uiteenlopende meningen ter zake.
Het kan best meevallen zoals het kan tegenvallen, zowel voor de kwaliteit als voor de service.

De lage prijzen zijn geen mirakels hoor. Het moet hem ergens in terug te vinden zijn. Aan U om het risico te evalueren en af te wegen of je de stap zet of niet.

Echt "vertrouwen" shenk ik persoonlijk niet aan Medion vanwege hun commeciële attitudes en hooghartigheid in het negeren van de naakte feiten, zelfs als het zwart op wit in de Duitse pers kwam. Zoals iedere Duitse firma is het erg kenschetsend dat ze alle contacten absoluut mijden met hun klanten, zeker als het "maar" een klein land is.

Wiezeke
23 June 2008, 23:48
Ik heb er een, nu ja, een....

de eerste werkte goed, maar er was een beeldpuntje kapot, wat op zich geen ramp was, maar eens je 't weet zit je er altijd tegenaan te kijken, en je hebt per slot van rekening betaald voor een goeie, dus omruilen, dat was geen enkel probleem, ze vragen niet eens wat er mis mee is.

De tweede, werkte goed, maar gaf me een resolutie van 1680x1050, wat wel goed is voor een grote lcd tv, maar niet voor mijn computerscherm, geen probleem, stel ik wel even in, de gewenste resolutie voor een 15,4" scherm(1280x800) staat er echter niet tussen, in het boekje staat nochtans dat dit de maximum, en dus ook enige goeie, resolutie is, bij mijn eerste was dit ook gewoon zo, bij mijn collega gaan kijken, die dus ook zo eentje heeft, maximum resolutie is 1280x800...->even zijn driver gekopieerd, mijne eraf gesmeten en zijne geinstalleerd, geen verschil, ik blijf bij die ellendig hoge resolutie...zal dus wel degelijk hardwarematig zijn, misschien een jumper verkeerd op de grafische kaart? Ik ga hem in elk geval niet zelf openen...
Geen probleem, we brengen hem toch gewoon even terug? Alweer werd niets gevraagd, en kreeg ik gewoon een andere mee.

De derde, niet te geloven maar standaard resolutie is 1680x1050...om hoorndul van te worden..morgen weer maar eens terug naar aldi, ze gaan mij niet blijven binnen laten vrees ik...

Even in de kantlijn, ik heb reeds een medion notebook van bijna 4 jaar oud, waar-buiten het vervangen van de batterij- nog nooit niks mis is mee geweest, vandaar ook dat ik medion het voordeel van de twijfel geef!

Groetjes

carl
24 June 2008, 11:52
waar klaag jij over ? Je doet je laptop binnen, en je krijgt een hoger resolutie scherm ?

Wiezeke
24 June 2008, 17:16
waar klaag jij over ? Je doet je laptop binnen, en je krijgt een hoger resolutie scherm ?

Ja, als je héél goed kan zien is dit prachtig....maar dan héél goed, hé, probleem is dat er voor de rest geen enkele goeie resolutie tussen staat, ofwel te breed, ofwel te smal....1280x800 is net goed, maar zit er niet tussen, ik geloof dat je ook 1440x900 hebt voor een breedbeeld? Maar deze zit er eveneens niet tussen, de enige bruikbare resolutie is die 1680x1050(of wat is het ook alweer..) maar daar kan je op zo'n klein scherm echt niets mee hoor...
De lettertjes zijn zo klein dat je ze met een leesbril moet lezen(ken je de koopjeskrant?), en als je internet opent, is dat maar over de helft van je scherm, kan je nagaan hoe groot die letters zijn op een 15,4"...en da's normaal, geen enkele website wordt gebouwd voor zulk een resolutie!
Punt is dat het niet de bedoeling is, normale resolutie voor een 15,4" is 1280x800, en misschien is de resolutie die ik nu heb voor gamers etc een hele goeie, ik ben er niets mee, want ik kan dit niet lezen...ook volgens het boekje is 1280x800 de beste resolutie, terwijl ze er bij mij niet eens tussen staat, dat is mijn probleem....Als iemand een pasklare oplossing weet voor dit probleem, is het ook in orde voor mij hé, maar volgens mij valt het softwarematig niet op te lossen...
Welke max resolutie heeft trouwens de rest vande md 96640 bezitters?
Ik heb alweer een nieuwe, ik ben een beetje bang om hem te openen...

Greetzzzzzz

carl
24 June 2008, 19:44
Als je de ati drivers/nvidia drivers installeert kan je normaal gezien anaduiden dat je eender welke resolutie kan gebruiken. Je kan ook de omega drivers proberen. Je kan de DPI verlagen en de font size vergroten.

Wiezeke
24 June 2008, 19:52
Nee, gaat niet....heb de drivers verwijderd en andere geinstalleert, hij vraagt niks en installeert gewoon(het is de nvidia geforce 9300)...kan je dus nergens aanpassen, ook niet in het nvidia controle panel...je kan de resolutie aanpassen, maar er zit geen enkele bruikbare bij voor een breedbeeld scherm...

Greetzzzz

carl
24 June 2008, 20:00
Ik ben quasi zeker dat je ergens display unsupported resolutions kan aanvinken. Maar misschien moet je eens de omega drivers proberen als die er al zijn voor vista ?
Ik heb ergens gelezen dat powerstrip ook wonderen zou kunnen doen.

Krikkie
24 June 2008, 21:52
Mijne staat ingesteld op 1152 bij 864.
Prima beeld, de pictogrammen en de tekst zijn niet te klein, niet te groot.
Deze stond reeds ingesteld vanuit de fabriek.

Je hebt de keuze tussen 800X600; 1024X768; 1152X864; 1280X720; 1280X960; 1280X1024; 1400X1050; 1600X1024; 1680X1050

Voor je laptopscherm heb je de keuze tussen 1680X1050 en 1152X864 voor een ideaal beeld op het scherm, de andere zijn, omdat de schermkaart gebruikt kan worden voor verschillende schermen (in een andere pc of indien je een tweede scherm aansluit op je pc).
Probeer deze instellingen eens, ik vind de 1152 bij 864 prima.

Groetjes Krikkie

P.s.: @ Wiezeke (http://www.minatica.be/member.php?u=26570)
En bedankt, als ik nog eens een pc nodig heb van den Aldi moet ik al die wisseltrucs mee betalen... :cry:
Heb je eens een firma die zeer goede kwaliteit/prijs/servies geeft, reageert men zo...
Sorry maar ik vind het toch een "beetje" verkrachting van 't systeem.

Wiezeke
24 June 2008, 22:20
Krikkie, normaal is de max resolutie van deze notebook 1280x800(volgens de gebruiksaanwijzing), en dat is echt de ideale hoor...bij mijn eerste was dat ook zo(maar daarvan was een beeldpixel kapot, zo begon het ganse verhaal), bij de md96640 van een collega ook max 1280x800....en waar zit deze resolutie bij u? Dat is toch niet logisch dat de ene dit wel heeft, en de andere niet? Trouwens, als je met een maximum resolutie zit van 1680x1050, krijg je een behoorlijk kwaliteitsverlies als je naar 1152x864 gaat...deze resolutie versmald volgens mij ook je beeld...soit, smaken verschillen, maar de gebruikelijke resoluties zijn toch 1280x800 voor een 15,4", en 1440x900 voor een 17" breedbeeld, dus is het toch niet logisch, dat het in de ene reeks wel zo is, en kijk maar eens in je boekje, daar staat ook dat je max resolutie 1280x800 bedraagt, en bij de andere reeks dan weer helemaal anders? Terwijl er toch dezelfde graka insteekt! En ik wil zeker geen misbruik maken van het systeem, ben een trouwe aldi koper...(vandaar dat ik er waarschijnlijk reeds zoveel heb mee gekregen...) ik wil gewoon een goeie laptop voor mijn geld, zonder dode beeldpixels en met de normale, vooropgestelde resolutie, een kameraad van mij werkt in een computerwinkel, en zegt ook dat dit geen normale resoluties zijn voor een 15,4"...en dat het waarschijlijk een hardwarefout(of instelling) betreft want software-matig is dit dus niet aan te passen naar de normale resolutie..(slechte reeks??) Nu als jij er tevreden mee bent, is dat heel goed voor jou, maar voor mij niet....dus no hard feelings, maar als deze weer zo is, gaat hij weer retour, en vraag ik gewoon mijn geld terug...

Greetzzzzzzz

Wiezeke
25 June 2008, 00:35
Ik ben quasi zeker dat je ergens display unsupported resolutions kan aanvinken. Maar misschien moet je eens de omega drivers proberen als die er al zijn voor vista ?
Ik heb ergens gelezen dat powerstrip ook wonderen zou kunnen doen.

Ik zie echt nergens niet waar je 't kan veranderen, ook niet via de bios of iets dergelijks...ik heb echt vanalles geprobeerd hoor, zo graag doe ik die niet terug, ik zou die laptop echt wel graag hebben, maar dan een goeie...

Trouwens op de doos staat ook vermeld:
"15,4 inch tft w-xga breedbeeldcherm, resolutie 1280x800 pixels, 16:10 breedbeeldformaat"
Dan verwacht ik toch de mogelijkheid om het in 1280x800 te kunnen zetten, was dat het geval was er geen vuiltje aan de lucht, maar deze resolutie komt er niet in voor, en dat was bij mijn eerste(met kapot beeldpixel terug gebracht) wel het geval, daar was dit de max resolutie, en bij mijn collega is het ook 1280x800 als max, dus is er met deze reeks volgens mij toch wel degelijk iets verkeerd...:frown:

Greetzzz

carl
25 June 2008, 07:52
Ik vrees dat je het niet echt snapt. Een resolutie van 16..x 1050 is onmogelijk als de max 1280x800 is. Ze hebben er gewoon een nieuw scherm ingestoken, en dit scherm is van een hogere resolutie. Dit lgit niet aan de pc, gewoon aan het nieuwe scherm. En heb je powerstrip daar al is geprobeerd ?

Wiezeke
25 June 2008, 22:32
Zag er idd wel een interessant programma uit, die powerstrip (ja u raad het al, ook de 4de zit met deze niet gangbare 15,4" resoluties..) ik snap echter niet hoe het werkt, ik had er een "probeer versie" van gedownload, en daar kreeg ik niks in verandert hoor...want als ik nu wist dat het werkte, kocht ik het, dan was het opgelost...maar ik krijg er niks in aangepast...
Wat de omega drivers betreft, ik dacht eveneens daar mee aan de oplossing te zijn, maar ook dat werd niks, dan zegt hij dat het specifiek is ontworpen voor een 32 bits besturingssysteem en dat hij dat niet vindt, terwijl het toch een 32 bits vista is hoor...
Ik ben met andere woorden nog geen stap verder...
Als er iemand een oplossing weet hoor ik ze graag, want als ik hem nu moet terug brengen vraag ik gewoon mijn geld terug...en dat was echt niet mijn bedoeling hoor...

Greetzzzzz

carl
26 June 2008, 18:22
je kan gewoon blijven terugbellen en eisen dat er er terug een WXGA scherm isntoppen. (als je dat zegt geven ze je waarschijnlijk hun baas door :D)

Wiezeke
29 June 2008, 18:28
Nog even laten weten dat ik het heb kunnen oplossen, met de omega drivers lukte het niet, met powerstrip ook niet(misschien wel maar ik weet niet hoe het programma werkt...) maar met een forceware driver van guru3d voor de nvidia 9300m is het eindelijk in orde, nu kan ik kiezen tussen verschillende resoluties tot 1680x1050, maar heb ik ook mijn 1280x800, 't was niet gemakkelijk en @Krikkie, had ik het geweten had ik idd 2 notebooks minder moeten terug inleveren bij aldi, dus hiervoor mijn excuses, anderzijds dacht ik echt dat er wat mis mee was, vermits mijn eerste(met kapotte beeldpunt remember) gewoon de 1280x800 nam, net zoals die van mijn collega..blijft toch een beetje raar, tenzij er werkelijk in de 2de serie een ander scherm zit ofzo..maar uiteindelijk heb nu jij, en/of misschien eventuele andere bezitters(die er een probleem mee hebben) er nu zelf toch ook nog iets aan, nu je weet dat het met deze driver wel degelijk kan.

Greetzzzzz