Volledige versie bekijken : FullADSL



g_man
11 May 2008, 15:23
We hebben nu Telenet Expressnet.

We kunnen via het werk van mijn vrouw aan een voordeling tarief 'FullADSL' krijgen. http://www.fulladsl.be/

Is dit te vergelijken met wat we nu hebben, qua snelheid? En wat heb ik daarvoor nodig, want ik heb wel kabel maar geen 'vaste lijn'. Ik neem aan dat dit telefoonlijn is.

Iemand die daarmee ervaring heeft, deze kent of zo??

Kokki
11 May 2008, 22:27
Er staat een mooi tabelletje op je link. Fulladsl 6Mbit/s tegen 10 voor expressnet.
Als je echt aan je snelheid gehecht bent, dan ben je beter bij Telenet. Mede omdat je bij Fulladsl afhankelijk gaat zijn van de afstand tot de centrale. Als je in Genk centrum woont zal dit geen probleem zijn.
Ik heb ooit een jaartje Fulladsl gehad en ik heb er eigenlijk geen klagen over. Dat was in de tijd dat ze overschakelden van het Tiscali naar Scarlet (al enkel jaren geleden dus). de snelheid die ik had was die van een normale adsl-lijn (toen nog 4Mbps).
Je gaat idd een telefoonlijn van bgc nodig hebben. Een discovery is goed genoeg.

PeterN
12 May 2008, 13:22
Ik ken het niet, maar met even te lezen moet je op volgende punten letten:
Je gaat een telefoonlijn van Belgacom nodig hebben. Een discoverylijn is voldoende maar kost ook weer 6,5 euro extra per maand. Je krijgt dus van Belgacom ook die factuur.
De afstand tot de centrale speelt bij adsl een rol. Hoe verder je weg bent van de centrale, hoe meer storingen kunnen optreden. Om toch een stabiele verbinding te hebben gaan ze dan uw snelheid omlaag zetten. Een goede verbinding op de maximale snelheid is mogelijk tot een 3 tal km van de centrale. Verder weg is het mogelijk, maar kunnen er storingen op de lijn zitten waardoor je regelmatig verbinding verliest. Is dit het geval dan wordt de snelheid omlaag gezet.
Je zal ook een andere modem moeten aanschaffen. De telenet modem gaat niet op adsl. Je zal dus een adsl modem moeten aanschaffen, eventueel ingebouwd in de router.