Volledige versie bekijken : HP Printer 5110 + Router ADSL + HP DV9830EB



kurt002
16 May 2008, 02:29
Geachte,

mijn nonkel zou graag volgende laptop kopen:
HP DV9830EB.
Reden: er MOET een numeriek klavier opzitten. Had graag een HP gewild. Scherm moet redelijk groot (liefst 17") zijn. Grotendeels gebruik voor internet, mail en .doc bestanden. Mocht een 15.4" zijn, maar dan heb je dat numeriek klavier van HP niet ingebouwd (extern numeriek keypadje is uit den bozen, want zal soms in de zetel zitten). Moet geïntegreerde WLAN opzitten.

Enige probleem is, het is Vista. Had toch zo graag XP eropgewild. Kwil hier nu geen discussie voeren ivm Vista of XP, maar is het mogelijk om XP erop te zetten? Heb gekeken op site van HP naar die laptop, voor een groot stuk staan de drivers erop voor XP. Maaaaar, dan moet ik nog ééns apart een licensie van XP aanvragen ofzo?
Indien écht onmogelijk, hetzij zo dan...

Daarnaast zou hij dus internet willen aanschaffen.
Heeft nu Belgacom lijn, met doorschakeling naar GSM.
Zou dus Belgacom ADSL nemen, Budget (20/maand).
Hij wil van het internet draadloos gebruik maken.
Moet hij dan zo een Belgacom kit kopen, en daarnaast een draadloze router?
Of beter een draadloze router met ADSL functie erin? (Ik heb zo een Belkin router, met een ADSL modem ingebouwd).

Hij heeft ook nog een HP 5110 AIO staan (ong 5j oud, maar het beestje gaat nog héél goed).
Indien laptop Vista blijft, gaat dit niet (heb gekeken op site van HP).
Is het dan mogelijk om die printer aan te sluiten op de router?
Zo kan hij dan ook als hij in de zetel zit, documenten afdrukken.

Wat zou ik allemaal het best nemen om aan deze vereisten te voldoen?
Router liefst van Dlink of Belkin.

Alvast bedankt.

Kokki
16 May 2008, 16:37
Als je een printer wilt aansluiten op een printserver dan moet je, jammer genoeg, eerst die drivers installeren op elke pc die op die printer wil afdrukken. Dus helaas, geen optie voor jouw printer icm vista.

Er zijn verschillende modems te koop bij bgc denk ik. Ik zou in elk geval een draadloze modem/router kopen en niet 2 aparte toestellen. Daarnaast kan je dan ook nog een printserver kopen. Ik weet niet of je die 3 in 1 veel vindt, ik ken echter alleen de fritzboxen die modem/router en printserver tegelijk zijn. Let op, ook niet allemaal. De 7050 niet, de 7170 weer wel.

kurt002
23 May 2008, 06:40
Bedankt voor het advies.

Beslist voor de HP 9830.
Ga het internet Telenet Basic (1GB) nemen.
Reden: is nu Belgacom ISDN, en daarvoor is er nog een specialere router nodig, en komt uiteindelijk een stuk kostelijker uit.
Nu Telenet, en krijg er gratis draadloze installatie bij.
Eenmaal 50 euro betalen, en dan 20 euro/maand.
Zou daarbij een HP C7280 nemen, met WLAN ingebouwd, en dit zou normaal makkelijk aan te sluiten zijn via het draadloos systeem van Telenet (wisten Telenet me te zeggen aan de telefoon).

Bij deze nogmaals bedankt.