Volledige versie bekijken : GSM Perikelen.



Jule
17 May 2008, 00:55
Vorige week had ik het razend druk. Mijn gsm gaat over. Ik wens op te nemen maar alle toetsen weigeren dienst. Daar ik weinig in huis ben, is mijn mobieltje mijn steun en toeverlaat. Leveranciers, afnemers, loonwerkers, helpers, ..., kortom veel telefoonverkeer in een drukke periode. Terwijl ik zit te eten kies ik online voor deze gsm. (http://catalogue.proximus.be/PUB/gsmc_customer/GSM_Handset_Long.jsp?language=nl&contentpath=00c373d892abb385000001136d5453b1)

Ik print de pagina uit en zend mijn vader naar de Belgacomwinkel. Een uurtje later komt mijn vader thuis en meld mij dat deze gsm niet meer te verkrijgen is. Zijn opvolger is uit en die moet 20 € meer kosten. Ik ga akkoord en een uurtje later komt mijn vader thuis met deze gsm. (http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/z250i?cc=nl&lc=nl)

Intussen had ik mijn oude telefoon opengevezen. Er vielen twee dode koeien, een school blauwe vinvissen, twee dode kippen en zes kilo zand uit. Er nog even met de compressor ferm opgeblazen, terug toegevezen en het toestelletje werkte terug. Alleen de pijltjes toetsen weigeren nog dienst. Maar daar kan ik nog mee leven. Bijgevolg bel ik voort met mijn oud toestel en laat het nieuwe aan de kant.

Donderdagmiddag heb ik even tijd en bekijk ik de specificaties van mijn nieuw toestel op het internet. Er blijkt geen bleutooth op te zitten. Ik maak geregeld verbinding met mijn pc via Bleutooth. Dat zint mij niet. Bijgevolg vertrek ik naar de Belgacom winkel.

Ik doe mijn verhaal tegen de verkoopster die blijkbaar vorige week ook mijn vader bedient heeft. Ze weet zeker dat er bluetooth op het nieuwe toestel zit. Daar ik verkeerd kan wezen, verzoek ik haar mij dit te tonen zonder de verpakking te openen. Zij bezoekt drie sites en geeft mij uiteindelijk gelijk.

Ik vraag haar een gsm in deze prijsklasse die toeklapt met kleurenscherm, bleutooth, trilfunctie, sms, mms en ook nog eens de mogelijkheid om te bellen, zonder een voorkeur voor enig merk. Zij prijst mij een toestel van 115 € aan. Ik meld haar dat ik zoveel niet ga uitgeven voor een gsm. Waarop zij mij vertelt dat ze mijn eerste keuze (van 69 €) kan verkrijgen op bestelling maar enkel in het roze. Naar mijn mening is het kleur van mijn gsm geen 46 € waard, dus vraag ik haar dat ze dit toestel zou bestellen.

Ze vraagt of ik dit wel zeker weet en na mijn bevestiging gaat ze naar achter in de winkel (waar de klanten niet toegelaten zijn) om zogezegd de bestelling door te geven. Ze komt terug met een doos en toont mij de roze gsm. (Van een razendsnelle levering gesproken!) Ik bevestig opnieuw dat ik deze gsm wel degelijk wil. Daarop vraag ik mijn 20 € terug die ik teveel betaald heb. Ze antwoord mij dat ze mij deze niet kan of mag uitbetalen en dat ze mij enkel een bon kan geven ter waarde van 20 € die ik binnen de zes maanden moet op doen in deze Belgacomwinkel. Ik ga akkoord, ik had om één uur een afspraak en het moest bijgevolg schuiven.

Vervolgens meld ze mij dat ze mij geen bon van 20 € kan uitschrijven daar de gsm die mijn vader vorige week gekocht heeft intussen 5 € in waarde gedaald is. Ik wijs haar de gsm met het prijskaartje eronder van 89 €. Ze haalt het prijskaartje weg en scheurt het in twee. De prijs is nog maar onlangs aangepast en er was nog geen tijd geweest om de nieuwe prijs te plaatsen ... Ik ben maar akkoord gegaan. Mijn tijd was op. Mijn geduld ook! Dit alles is gebeurd op donderdag 15 mei 2008 tussen 12.15 h en 12.45 h in Belgacom shop, Meensestraat 14, 8900 Ieper en de verkoopster heet Sophie Sonneville.

Ook al ben ik 5 € teveel kwijt, ik ben tevreden dat ik mijn gsm heb naar keuze, ook al is ie roze. Zou Sophie ook tevreden zijn als ze dit leest? :D :p :evil: :devil:

Jule
17 May 2008, 07:47
Dit is ook interessant. (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GR81S4C5C) (Gaat wel over Electrabel, een andere met een soort monopoliepositie)

Als landbouwer wordt ik door de mestbank verplicht om meer respect op te brengen voor een stuk str*nt, dan dat Belgacom dit doet voor hun klanten ... :cry: :damn:

ladybird
23 May 2008, 12:26
idem,

mijn vriend gaat voor een nieuwe gsm een lg....
is eerst niet voorradig in de phonehouse, als blijkt dat ie dan opteert voor een goedkoper model gaat de winkelbediende achter in de winkel kijken en raar maar waar....
er was nog juist een model voorradig, echt " het laatste....


haha

Jule
24 May 2008, 09:02
Wat mij vooral treft, is de onbeschaamdheid waarmee dit gebeurt ... Alsof dit dagelijkse kost is.

Zo'n onbeschaamdheid vind ik enkel terug bij ambtenaren. Een ambtenaar had een dagje vakantie. Zijn handtekening was echter nodig op een document waarop ik binnen de 24 uur dien te reageren. Gevolg: 150 euro kwijt daar "ik" niet tijdig had gereageert ....