Volledige versie bekijken : geen netwerkadres



jellabi
22 May 2008, 09:29
Ey,

sinds gister werkt mijn internet thuis niet meer (jarenlang gewoon normaal gewerkt), Ik was bezig met hitman pro 2.6 en nod32 full scan te draaien, omdatk mijne computer is wou opschonen en toen ineens schoot het netwerk eruit en kreeg ik hem er niet meer op. Ik heb alles al geprobeerd, stroom van router en modem af, verbinding herstellen, ip en dns servers automatisch verkrijgen, ik kan niet in het menu van de router komen anders wou ik deze nog ff softwarematig rebooten, ik heb de reset van de router al geprobeerd (met een punaise in da gaatje, maar er ging niets aan lichtjes uit en aan ofzo alles bleef gewoon doorwerken, of moet ik deze 'reset knop' 10 seconden inhouden ofzo?) maar niets werkt. Ik heb op dit moment geen andere computer thuis tot mijn beschikking dus ik weet alleen dat die ene pc geen netwerkadres verkrijgt en dus ook geen internet heeft. Ik denk zelf dat mijn router kapot is, maar ik heb een harde schijf op de router aangesloten die ik nog wel gewoon kon ontvangen, dus het signaal van de router naar de pc komt nog wel door. Ik ga vanmiddag proberen om de router er tussenuit te halen en dan gewoon rechtstreeks via de modem, maar iemand een idee hoe ik dit kan maken want ik heb binnenkort wel weer meerdere pcs die allemaal op internet moeten...

Bvd, jellabi

P.S.
Misschien handig om te weten: ik heb ook een draadloze usb adapter gebruikt van belkin (g+ mimo) maar die kon ook geen netwerkadres verkrijgen...

P.P.S.
Ik heb de pc van me zus (OS:'win98') ff aan de praat gekregen en daar doet het internet het gewoon (draadloos). Beneden doet het internet het niet, zowel met draad als draadloos, dat wil dus zeggen dat de fout niet in de router of de modem zit, maar echt in de pc. Verder heb ik echt niks in de router veranderd ofzo waardoor hij het beneden ineens niet meer zou doen.... Maar alleen op die ene pc beneden (OS:'winxp') werkt hij dus niet... HELP :S

jellabi
22 May 2008, 20:08
Hmmm ik denk dat ik iets gevonden heb, want beneden bij een ipconfig /all zag ik dat dhcp uitgeschakeld stond. Ik zou echt niet weten wat het is maar heeft dit er iets mee van doen? ja toch? en hoe schakel ik deze dan in? want op mijn router staat deze gewoon op enable :S ik heb hem al een keer op disable gezet, save, en weer enable en weer save maar het werkt nog steeds niet... Hoe zet ik dhcp dus aan?

PeterN
22 May 2008, 21:12
DHCP heeft er idd iets mee te maken. DHCP wil zeggen dat in je netwerk de ip adressen automatisch worden toegewezen. In je router zet je dit aan. Op je pc vink je de setting 'automatisch ip verkrijgen' en 'automatisch dns verkrijgen' aan. Na een reboot van je pc zal je zien dat dan je DHCP aan staat op je pc ;)
Het is nu de router die alle aangesloten pc's zal voorzien van een geldig ip adres.

jellabi
22 May 2008, 21:24
was ik ondertussen al achtergekomen ;) Ik had er ondertussen al 2 dagen op gezeten en toen kwam ik winsockxpfix tegen, dit progje hebk gedraaid en nou werkt heel het internet weer :D Wel ff me ad-aware updaten nou :p

Bedankt voor de vele reacties (proef het sarcasme (6)) :P

gr, jellabi

p.s.
mag slotje op ;)