Volledige versie bekijken : D-link - Belkin router probleem



mendel
23 May 2008, 09:49
Ik heb reeds enkele jaren (jawel, al enkele jaren) een stabiele netwerkinstallatie...
Tot vandaag uiteraard...

D-link modem DSL-320T is verbonden met Belkin router F5D7231-4P.
Op beide toestellen stond dhcp op, modem op range x.x.x.1 en router op x.x.x.2
swoit, alles draaide perfect normaal...

Tot enkele uurtjes geleden...

Uit het niets sloeg men modem/router af. (geen idee dewelke van de twee het is, aangezien ze apart normaal functioneren...)
Ik had geen internet meer en kon niet meer verbinden op men router.

=> modem rechtstreeks aan een pc geeft geen probleem, internet en webinterface kwamen gewoon door.
=> modem aan router zonder internetverbinding geeft ook het normaal verwachte, ik kan zowel op de webinterface van de router en de modem
=> modem aan router met internetverbinding geeft problemen: geen internet en modem is onbereikbaar (zowel http als ping)

in de laatste situatie kan je trouwens goed zien dat de router een verbinding opzet met de modem om het daarna weer te verbreken om dan weer op te bouwen... Oneindig lusje...

heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

ik heb ondertussen ook reeds alles eens teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar tevergeefs...

Ik hoop dat iemand van jullie een helder moment heeft...

mendel
23 May 2008, 21:14
nou, maar een nieuwe gekocht met dezelfde instellingen werkte het binnen de minuut... bizar... moet toch ergens iets doorgebrand zijn.. alles geprobeerd... mjah, toch bedankt