Volledige versie bekijken : Beveiliging



Bartmen
29 May 2008, 14:23
Hello

Ik begin het zowat beu te worden dat al die beveiligingszaken mijn laptop (en pc) tot een puinhoop maken, om dan nog maar te zwijgen over hun snelheid.

Nu heb ik eens gelezen dat wanneer je een router gebruikt, en daarbij gebruikt maakt van de windows firewall (xp), dat dit normaal gezien voldoende zou moeten zijn.

Daarbij heb ik dan wel geen virusbeveiliging en ook hier zou ik goede, en gegronde, tips willen krijgen http://forum.sekswoordenboek.nl/Smileys/swb/smiley.gif

Kokki
29 May 2008, 16:54
de xp firewall stelt niet veel voor, dus zet die maar af.
In een router zit een firewall, deze alleen is voldoende.
Virusbeveiliging zou ik dan net wel installeren. Virussen binnenkrijgen hangt wel veel af van je surfgedrag. Als je voorzichtig bent, dan kan het goed zijn dat je gespaart blijft van beestjes, maar toch zou ik er een scanner op zetten. Zelf heb ik de gratis versie van avg en ik heb daar geen klagen over.

Jule
30 May 2008, 00:08
NOD32 vertraagt niet veel, maar is wel betalend. U kan 30 dagen lang een proefversie proberen, te downloaden op de site van esset.

sykke
30 May 2008, 01:45
Beste mensen,ik gebruik hier avg,en nog gratis ook,firewal is deze van microsoft,maar ik heb nog enkele progjes draaien (die niet veel vragen en vertragen) denk dat het uw keuze wordt

dannyma
30 May 2008, 15:17
het beveiligen van je pc is toch van groot belang omdat je dan daarna veel genot kunt genieten wat je er ook met doet en niet voor verassingen komt te staan .
het zijn trouwens niet alleen virussen die je stuursysteem in de problemen kunnen brengen ook spyware waar toch het meeste je pc wordt met aangevallen die je pc zeer lastig kunnen maken om perfect te laten werken .
ook heb je nog andere bedreigingen die je pc knap lastig kunnen maken .
het is wel waar hoe beter maar ook zwaarder de beveiliging hoe meer je pc moet verwerken en meer tijd nodig heeft om terug op snelheid te kunnen komen.
daarom hangt het ook af van hoe snel je proccessor en ram geheugen en grafische geheugen of het traag of sneller wordt afgehandelt en je pc op sneheid kan komen zoals het hoort .
en pc zonder degelijke scanner tegen deze aanvallen is vragen om problemen en het is zelfs zo dat bij betere scanners de windows firewall wordt uitgeschakeld en overgenomen wordt door de firewall van de virusscanner zelf .