Volledige versie bekijken : Vraagje over Bullguard AV



compuchrisje
30 May 2008, 23:27
Heb hier dus een peeceetje van iemand, die dit prog heeft gekocht. Zelf ken ik het niet, vandaar dus mijn vraag of iemand van jullie er ervaring mee heeft. Het is inclusief Firewall en spamfilter, maar nog nergens ingesteld. Vandaar dat ook Windows Firewall actief stond. De klacht over een trage pc was dus zo al een beetje duidelijk. 'k Ga er nu nog wat malwaresnuffelaars tegenaan gooien en bullguard (vieze naam zeg!) even zijn werk laten doen. Als een logje dan nog nodig is, komt het hier later wel aan.
Dus ?Bullguard?

Rosty
31 May 2008, 09:57
Ik heb er al veel van gehoord, maar persoonlijk ken ik het niet! Ik raad de mensen altijd Avast! als antivirus aan en Comodo als FireWall. Deze zijn gratis en goed. Misschien wachten wat de anderen van Bullguard vinden.

compuchrisje
31 May 2008, 18:11
't Is niet de naam alleen die me niet bevalt... tot zelfs in de eigenschappen van het netwerkkaartje is hij terug te vinden. Over de instellingen ervan kan je in de helpfiles je eindeloos gaan amuseren, maar het valt méér onder de noemer propaganda. Op 't moment kan ik het enkel maar 'pestware' noemen. PC-eigenaar is van Turkse oorsprong, mss hééft die winkelier iets tegen Turken? 't Is gewoon een hardwerkend mens met kids en totaal geen kennis om nog maar iets in te stellen.

Pjj
1 June 2008, 09:27
Even gegoogled en rap even geselecteerd (vrij vertaald naar PC-mag (http://www.pcmag.com/article2/0,2817,1913700,00.asp)):

Spy Sweeper, Spyware Doctor, en McAfee VirusScan gaven een systeem als clean weer, een product, PC-Cillin, dacht dat de PC 1 probleem had, TROJ_STARTPAG.IX, een Very Low Risk item dat geen schade kon aanbrengen. BullGuard daarintegen, reporteerde 10-tallen serieuze problemen, die meestal in een enkel bestand verborgen zaten, en Bullguard chrashte dan halfweg fixing de problemen.


De firewall rijkt niet te reageren tegen malware die programmacontrole ontwijken (?) en de antivirus blokkeerde amper 3 uit de 12 geteste en besmette programma's.


Bullguard doet zijn werk redelijk goed als het op spam aankomt, enkel 1/8 spamberichten komt ook in de inbox. Maar 1/3 'echte' emails worden gemarkeerd als Junk, wat veel te veel is!

Op de site geven ze ook nog:
4/5 voor de antivirus
2/5 voor de antispam
3/5 voor de firewal

Bron (http://www.pcmag.com/article2/0,2817,1913700,00.asp)

Rosty
1 June 2008, 10:52
't Is gewoon een hardwerkend mens met kids en totaal geen kennis om nog maar iets in te stellen.

Is die Bullguard freeware of Shareware? Indien freeware afgooien die handel en er een andere op plaatsen. Kijk anders eens in de handtekening van Miekiemoes, daar staan genoeg goeie AV's en FW's die gratis zijn.

compuchrisje
1 June 2008, 20:04
Geen idee, de persoon die het er voor hem had opgezet heeft er wél geld voor gevraagd (ongeveer de prijs van de doorsnee AV = 50 € ?). Had om alle bijhorende software gevraagd, een CD van Bullguard was er in elk geval niet bij. Het logje in hijackthis mag je sluiten hoor, heb zelf wat speurwerk gedaan. Heb nu als extra CCleaner en Adaware 2008 erop gezet, de instellingen aangepast etc. Zelfs een Java-update werd geblokkeerd, dus ook de updates van windows. Die outlook express was zo leeg als maar kon zijn, maar met de zaken van hier hogerop... Had de pc al afgekoppeld van mijn scherm omdat ik toch wel liever aan mijn eigen machientje werk.
Wat ik ook vreemd vond: bij de eigenschappen van de netwerkkaart stond ook die Bullguard ertussen. Klacht was ook dat ze niet op internet konden raken of eraf gegooid werden. Zal pc-tje dus maar terug uit de tas halen en mijn schermke hier weer opofferen (shit!!!)