Volledige versie bekijken : CopyRightLeft



Sarana
31 May 2008, 21:11
Hai,

Even een vraagje: Ik heb net het programmaatje CopyRightLeft gedownload om Copyright op een foto te kunnen plaatsen maar het lukt me niet?

Ik klik op File open, selecteer een foto (jpg) en dan verschijnt de foto in het programma. Dat lukt.
Vervolgens klik ik op de blauwe c bovenaan voor toevoegen copyright. Daar kies ik een font, en fontgrootte, ik klik op Ok. Ik kies geen achtergrondkleur en vul voor de rest enkel Rechts, Onder in voor de plaats van copyright.
Dan klik ik terug op Ok en zoek daarna op de foto maar er staat niks op?

Wat doe ik fout? Of weten jullie een ander beter programma. Dat van Beaatje lijkt me heel goed maar dat zal geen freeware zijn zeker. Aan haar foto's te oordelen is ze heel professioneel bezig.

Alvast bedankt voor de hulp.

Baloeke
31 May 2008, 21:17
Probeer eens in shiftX een negatief getal in te geven. Ik heb ingesteld op-50.Shift Y staat bij mij ingesteld op -30

Sarana
31 May 2008, 22:45
Bedankt voor je antwoord Baloeke!

Het lukt me wel nog niet. Ik snap er niks van.
Als ik Shift X op -50 zet en Shift Y op -30 dan komt de naam in het voorbeeldkadertje er niet volledig op.
Als ik instel Shift X -20 en Shift Y -10 dan staat het volledig in het voorbeeldkader bovenaan maar nog steeds niet op de foto. Moet ik eerst saven ofzo? Ik kies wel fontgrootte 36. Is dit te groot?
Moet "Highth of zone in pixels" ook ingevuld worden? Welk kleur kies ik best voor achtergrond- en voorgrondkleur?

Kan je anders eens in stapjes zeggen hoe jij een copyright plaatst met dit programma? Ik doe je nogal werken hé.:p

Nostradamus
31 May 2008, 22:50
Sarana, kijk hier eens even [Tip 03] Copyright in je foto's zetten (http://www.minatica.be/showthread.php?t=38462) ;)

Sarana
1 June 2008, 11:12
:shy: Sorry dat ik dat zelf niet vond.
Bedankt voor de tip Nostradamus!;)

Baloeke
1 June 2008, 11:17
Hopelijk kom je met de tip van Nostra wat verder. Ik zelf heb wat moeten spelen met de schift x en schift y om mijn watermerk zichtbaar te krijgen.

peenif
1 June 2008, 12:07
Tiens Baloeke 'k las even achterwerk maar dat zal wel door de aperitief zijn :evil::lol:

Phil O'Sophe
1 June 2008, 12:39
Tiens Baloeke 'k las even achterwerk maar dat zal wel door de aperitief zijn :evil::lol:

Om guitig te zijn heb JIJ helemaal geen aperitief nodig Peenif ! :lol:

Johan_DR88
3 June 2008, 12:58
Hey mensen, ik zat vandaag wat te googlen en vond dit forum, nu heb ik dit prog. ook ff gedownload en werkt wel maar zodra ik het in een foto zet krijg ik een zwarte balk ondein me foto met daarin de text die ik wil maar kan ik dat ook transparant krijgen das nog net wat mooier maar lunt me niet...

Johan_DR88
3 June 2008, 14:01
Nou het is geweldig...ik had denk ik de verkeerde bril op ofzo.... maarja ik kom er wel zelf achter he das dan weer een pluspunt ;)

Maarnu als ik een andere kleur voor mijn text wil selecteren dan gaat ie vanzelf weer op zwart... wie weet hoe ik dit kan verhelpen????

wizaron
4 June 2008, 22:28
Kan ook eenvoudig met toetsenbord knop alt ingedrukt houden en dan 184 tijpen ;)