Volledige versie bekijken : windows live mail



Huka
1 June 2008, 20:33
Hallo,
Omdat ik problemen had met mijn outlook van microsoft, ben ik overgestapt naar Windows Live Mail.
Ik kan nu wel mail ontvangen, maar niet versturen. Waarschijnlijk zijn de instellingen niet juist, maar ik kom er niet achter wat ik fout doe. Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Huka

Baloeke
1 June 2008, 21:41
Kijk eens na bij de instellingen voor je provider. Meestal is dat out.je proverder.nl
Een letter verkeerd daar en het werkt (ook) niet.

Huka
1 June 2008, 23:33
ik weet dus nu niet meer waar ik moet kijken. ik heb bij "accounts" gekeken bij de instellingen en vervolgens bij "servers". voor de inkomende mail gaat alles wel goed, maar voor de uitgaande mail niet.
dat moet toch zijn: smtp.versatel.nl?
zonnet is overgegaan in versatel en dat is weer overgegaan in tele2. maar welke ik ook probeer...het lukt niet. bij mijn andere pc , waar outlook van microsoft het nog wel doet, staat het net zo en dat lukt dus wel.
Ik kom er niet meer uit.

Baloeke
2 June 2008, 15:19
Wat zijn die instellingen op je andere PC? Kan je die niet overnemen in Windows Live Mail?

Edit :

Op de site van Officie online (http://office.microsoft.com/nl-nl/help/HA101993941043.aspx?pid=CL100605171043#1) zie ik wat staan bij automatisch een windows live account toevoegen

Sluit Outlook en installeer Office Outlook Connector voor Live Mail aan de hand van de instructies van de accountprovider
Beetje lager bij handmatig toevoegen iets gelijkaardig


Belangrijk U moet de invoegtoepassing Office Outlook Connector voor Live Mail installeren voordat u handmatig een e-mailaccount kunt toevoegen en configureren voor een service die gebruikmaakt van Windows Live Mail.

Heb jij die connector geïnstalleerd?

Kan daar de fout liggen?

Huka
3 June 2008, 20:20
ik heb geen idee hoe ik die connector moet instaleren en waar ik hem vandaan moet halen.

Baloeke
3 June 2008, 21:59
Gezocht en gevonden ;). Kijk eens op de site van Microsoft (http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=7aad7e6a-931e-438a-950c-5e9ea66322d4) tussen de downloads :). Hopelijk werkt het

Merel
3 June 2008, 22:01
Hallo,
Omdat ik problemen had met mijn outlook van microsoft, ben ik overgestapt naar Windows Live Mail.../...
En nu ? Gaat het met je Live Mail dan zoveel beter ? :lol:
Misschien beter om eens vertellen wat er verkeerd gaat met "jouw" Outlook.
Die moet alleszins al kunnen werken zoals het hoort. Dus kom op met je verhaal ... dan kunnen wij tenminste de oorzaak van je problemen helpen vinden.