Volledige versie bekijken : Katten vermist!



Sarana
3 June 2008, 18:04
Omdat het me ontzettend veel pijn doet dat mijn 2 katten vermist zijn heb ik ook mijn Avatar veranderd. Ik kon niet meer op het mooie snoetje van mijn Pollieke kijken zonder dat de tranen me in de ogen komen:damn:

Als jullie in het topic "Waar heb ik me vandaag aan geërgerd" kijken zullen jullie meer weten.

Fakke_Berto
3 June 2008, 18:37
Als er iemand me dat moest aandoen en ik ontdekte wie het was zou hij er alvast niet goed van zijn. Ik voel met je mee Sarana.

compuchrisje
3 June 2008, 19:42
Er staat iets soortgelijks in de krant, maar wel ietwat andere situatie. Een vrouw die zowat 150 katten een tehuis biedt in haar villa.
Wij hebben ook onze reeks poezen gehad; een zoon van de langharige kattin van mijn thuis heeft hier het langst geweest, 3 jaar. Met duivenliefhebbers in de omgeving ben je nooit zeker, plus het verkeer. Na de laatste poes hebben we het opgegeven, ik zag toen ons roodharige Sproetje platgereden, toen ik naar mijn werk reed. Iemand die zich hecht aan poezen moet rekening houden met dié gevaren plus met de eigenheid van zo'n beestje. Onze eerste hond is trouwens op diezelfde weg aangereden, honden en katten gingen hier samen in en uit. Nu hebben we een hond die geen mededingers kan verdragen. Dus ook honden hebben hun eigen willetje!

Iced Dragon
3 June 2008, 19:55
Als er iemand me dat moest aandoen en ik ontdekte wie het was zou hij er alvast niet goed van zijn.

Dat zou in mijn geval een understatement zijn vrees ik ... Ik denk niet dat ik zou kunnen instaan voor mijn daden moest iemand iets met onze katten doen.

Onze katten mogen niet buiten. Toegegeven, dit is niet ideaal, dat besef ik zeer goed, maar ze kunnen zich meer uitleven dan alle beestjes in een kooi of bokaaltje, vind ik stukken erger ... Ze missen ook niet echt iets heb ik de indruk, ze zijn nooit anders gewoon geweest.
We zitten hier op 300m van de E40 en op 100m van de baan van Gent naar Oudenaarde. Dit willen we gewoonweg niet riskeren.
Bovendien kunnen ze zo ook geen vogels (en andere beestjes) vangen. Het enige wat ze mogen vangen zijn vliegen ...

Wanneer we verhuizen komt er wel een buitenren.

Phil O'Sophe
3 June 2008, 21:19
ook[/B] honden hebben hun eigen willetje!

Wie nog ? :D :lol:

compuchrisje
3 June 2008, 22:06
Bravo Philo! 't is je eindelijk gelukt! die quote.

Sarana
3 June 2008, 22:12
Iemand die zich hecht aan poezen moet rekening houden met dié gevaren plus met de eigenheid van zo'n beestje.


Sorry compuchrisje maar deze opmerking vind ik heel kwetsend en helemaal niet van toepassing op wat er bij ons is gebeurd. Je geeft me het gevoel dat we maar beter hadden moeten weten en gewoon nooit katten hadden mogen houden als we niet tegen verlies ervan kunnen.:damn:
Ten eerste wonen er geen duivenmelkers in de buurt en ten tweede is het geheel iets anders als een dier wordt aangereden. Een dier kan net als een mens een ongeluk krijgen. Ik zou dan ook verdrietig zijn natuurlijk maar dat verdriet kan je plaatsen want ongelukken horen bij het leven.

Hier gaat het om een mens die bewust stukjes vlees met vergif erin legt (een buurmeisje heeft dit in haar eigen tuin gevonden en haar kat was op enkele uren dood!) om katten te doden. Met als enige reden dat die gewoon geen katten kan horen of zien. Er zijn al 6 katten in de buurt verdwenen.

Hier gaat het dus om regelrechte misdaad tegen dieren wat strafbaar is. Je hoeft echt geen duivenmelker te zijn om vergif te leggen er zijn hatelijke mensen genoeg op de wereld. Pure onverdraagzaamheid bestaat ook hoor.
Waar eindigt dit als iemand kan beslissen dat vanaf nu alle katten van zijn buurt dood moeten of voor altijd in huis moeten opgesloten worden? De koude rillingen lopen over mijn rug als ik aan zo'n mensen denk!
Het gaat niet meer alleen over verlies van katten maar ook over een verlies van vrije keuze hoe je wil leven met je dieren.
Het is heel frustrerend dat die dader gewoon kan voortdoen en dat mensen dit niks vinden om je druk over te maken. Net alsof je een kat kan vervangen alsof het een stuk meubilair is:wall:

Baloeke
3 June 2008, 22:17
Ik heb het topic "Waar heb ik me vandaag aan geërgerd" gevolgd. Ik leef met je mee Sarana. Als je trouwe huisdieren, om een of andere reden er niet meer zijn, heb je er veel verdriet van en kan je er zelf kapot van zijn.
Hopelijk krijg je positief nieuws dat je poezen gevonden zijn.

compuchrisje
3 June 2008, 22:32
Je geeft me het gevoel dat we maar beter hadden moeten weten en gewoon nooit katten hadden mogen houden als we niet tegen verlies ervan kunnen.
Dat bedoel ik er niet mee ook, gewoon dat we dat wél in ons achterhoofd wel moeten weten. Katten kan je niet altijd op je eigen terrein laten lopen, het zijn en blijven jagers. Iced Dragon houdt ze binnen om dat te voorkomen.
Ook hier en in de omgeving zijn er wijken waar zulke dingen gebeuren zoals jij nu tegenkomt. In Melsele o.a. is er toen wél een rechtsgeding van gekomen, daar waren meer dan 20 poezen het slachtoffer en dàt vonden de dierenliefhebbers méér dan genoeg om actie te voeren. De dader is ook gevonden toen en is bestraft, niet meer dan eerlijk.

Jule
3 June 2008, 22:32
Alvast innige deelneming met het verlies van uw lieve diertjes. Het is jammer voor hen ...

Ikzelf bevindt mij in een veel betere positie. Mijn éne buur is duivenmelker en deze vergiftigd katten omdat deze zijn duiven schrik aanjagen. Een andere buur is jachtliefhebber. Deze vergiftigd katten omdat deze in zijn uitgezet 'wild' een gemakkelijke prooi zien. Dus kweek ik katten. Deze komen nooit één jaar oud. Maar tegen dat ze komen te gaan, heb ik reeds een nieuwe lichting. Poesjes zijn enorm schattig tussen 4 en 12 weken. Dank zij het dodelijk werk van mijn buren, kan ik zoveel katjes zien opgroeien als ik maar wil. Ik zie mijn buren niet als onmensen maar wel als vriend. Ik help hen indien ze mij vragen en vice versa. Mensen die andere mensen willen kwaad doen omdat deze anderen hun diertjes kwaad doen, zijn in mijn ogen even grote onmensen. Gevoelens zijn nu eenmaal egocentrisch. En onmacht?? Zoiets is eigen aan de natuur. Maar ja, mijn inzicht is dan ook één van een domme boer ... Met alle begrip voor uw emoties en uw verdriet. :good:

Sarana
3 June 2008, 23:07
Dit topic wordt beter gesloten.

compuchrisje
3 June 2008, 23:12
Ik denk dat er veel verschil is tussen dieren die je als huisdier houdt en dieren die op het erf rondlopen. Mijn grootouders hadden ook poezen, om de muizen uit de stallen te houden. Die liepen dus ook vrij rond. Als daar ééntje ergens slachtoffer van werd, was het ook niet meteen een ramp, ze hoorden bij de 'veestapel'. Maar toch waren er altijd beestjes waar mijn grootmoeder zich aan hechtte, ik zie haar nog altijd de bakjes vullen en de poezen spinnen rond haar benen. De langharige kater die wij hier hadden was trouwens nog een afstammeling van de kroost van grootmoe.
Jule zou het misschien wel erger vinden, moest één van de kalfjes op die manier ruw uit het leven gerukt worden?
Afmaken van dieren, eender welke soort (behalve vliegen dan) vind ik mishandeling, en àls geweten is, wie verantwoordelijk is ervoor, zou ik die mensen daarover ook persoonlijk benaderen.