Volledige versie bekijken : Stroomvoorziening laptop



meg
4 June 2008, 15:50
Hallo

Is er een andere mogelijkheid om een laptop van stroom te voorzien dan via de lader?
Via usb ofzo?
Mijn laptop krijgt namelijk geen elektriciteit meer, het is nogal moeilijk om uit te leggen maar het ligt niet aan de lader maar aan de laptop zelf en die laptop kan niet opengevezen worden :frown:
Is nogal spijtig om die laptop daarvoor weg te gooien want voor de rest werkt hij perfect.

Alvast bedankt

Pilote
4 June 2008, 17:28
Je kan altijd je batterij door een externe lader opladen en dan terug in uw laptop steken.
Best werk je dan met 2 batterijen.

Kijk eerst een na hoeveel dit allemaal kost.

meg
4 June 2008, 17:34
Prijs valt nog wel mee denk ik maar probleem is dat mijn batterij maar een 20 tal minuten meegaat :s

g_man
4 June 2008, 17:53
Bestaan er geen alternatieve batterijen met meer vermogen?

meg
4 June 2008, 18:01
Naar het schijnt als je je batterij 24u in de diepvries steekt (goed ingepakt enz) gaat hij daarna veel langer mee :D maar durf het toch niet zo goed proberen :shy:

Maar dus geen mogelijkheden via usb? mijn pda kan ik op die manier opladen, moet voor een laptop toch ook mogelijk zijn :damn:

carl
8 June 2008, 11:05
Bij een PDA is dat iets totaal anders, daar staan de usb poorten waarschijnlijk rechtstreeks in verbinding met de 'voeding'. Bij een laptop worden je usb poorten gevoed door het moederbord, en het moederbord kan geen stroom doorgeven aan de voeding, en dus de batterij niet opladen.
Heb je al de connector van de stroom is te lijf gegaan met een multimeter ?
En waarom kan je hem niet openvijzen ?

Pjj
10 June 2008, 20:10
Naar het schijnt als je je batterij 24u in de diepvries steekt (goed ingepakt enz) gaat hij daarna veel langer mee :D maar durf het toch niet zo goed proberen :shy:
Ik heb dat eens geprobeerd, volgens mij is dat een fabeltje hoor.

Kokki
10 June 2008, 21:59
ja, ik heb ook niet veel succes gehad met mijn batterij in de diepvries te steken.

Hoe laad je je batterij dan nu op? Je kan natuurlijk ook een nieuwe batterij kopen, die gaat langer mee dan 20 min.

carl
15 June 2008, 15:51
Mijn oom heeft zo eens geprobeerd om Ni-Cd cells uit een oude laptop te vervangen door Li-ion :D
Het had weinig succes.
Andere batterij kopen zou ik zo zeggen.

Fakke_Berto
21 June 2008, 19:30
Bestaat dat, een laptop die niet open kan?
Als hij wel open kan is het mogelijk de jackplug die losgeraakt of stuk is en dat is relatief gemakkelijk te repareren.

sykke
22 June 2008, 02:47
Mijn oom heeft zo eens geprobeerd om Ni-Cd cells uit een oude laptop te vervangen door Li-ion

En waarom niet,batterijen zijn baterijen,dat toestel weet dat niet,tenzij je wil prutsen,maar dan moet ge er ook iets van kennen hé