Volledige versie bekijken : draadloos netwerk troubles



bdb-gtf
4 June 2008, 18:14
Staat er een limiet op het aantal computers die gebruik kunnen maken van het draadloos thuisnetwerk? OF kan het zijn dat bij een bepaald aantal computers zoals 5 op één netwerk, het netwerk gaat blokkeren of drastisch trager werken?
Graag wat informatie gewenst

Gegroet bdb-gtf

gordini
4 June 2008, 18:22
In theorie kunnen er 254 pc op één draadloze router werken, maar de IP-adressen 0,1 en 254 zijn niet te gebruiken (1 is zelfs de router zelf)
Dit is wat ik nog onthouden heb van mijn initiatie in netwerken, schiet me niet dood als de nr's niet volledig kloppen.

Het is welzo dat het aantal pc's invloed heeft op de snelheid.
Hetgeen niet meer dan normaal is, die éne internetaansluiting wordt gesplitst in 1,2,of X-aantal gebruikers.

Als alle internetgebruikers in de straat tegelijk op het net gaan, wordt alles ook trager.

Greetz Gordini

bdb-gtf
4 June 2008, 21:24
alvast bedankt voor het antwoord, maar nog een klein vraagje.
Kan het dus zijn door met vijf een thuisnetwerk te bezetten, dat één computer zijn mails bij outlook niet kan verzenden of ligt dat ergens anders aan?

gegroet bdb-gtf

gordini
4 June 2008, 21:54
Lijkt me sterk dat het gebruik van 5 pc's op één netwerk de werking van outlook zou beïnvloeden.
Mijnsinziens zal er een ander probleem zijn.

Stelt dit probleem zich ook op de andere pc's in het netwerk?

Gordini

Kokki
5 June 2008, 16:09
Ik vind er nu niet zo direct iets over, maar volgens mij hebben sommige routers van Belgacom wel degelijk een beperking voor het aantal pc's die op het internet kunnen. Dit komt door de firmware die op die routers zit. Deze is special voor BGC gemaakt.

bart 16
7 June 2008, 21:19
Hey,

Ik heb al 20 PC's op 1 draadloze router voor een lan party geïnstalleert en dit ging perfect zodus 5 PC's op 1 draadloze router moet ook wel lukken denk je niet? Nu is het wel zo als je bijvoorbeeld 5 PC's op 1 draadloze router hebt i.p.v 2 gaat die van 2 vele sneller gaan. Bij welke provider ben je en welk abbonement heb je ? Het kan zijn dat je te veel download en dat hierdoor je Internetverbinding veel trager gaat.

Grtz Bart

eventure
6 July 2008, 12:08
Het aantal gebruikers die je maximaal op een router kan aansluiten is afhankelijk van de router zelf ...

Zo weet ik dat je bij een Airport Express tot tien gebruikers en bij een Airport Extreme tot 50 gebruikers kan gaan. Ik dacht dat m'n eigen router (een Netgear) tot 64 gebruikers aankan. Het is dus volledig afhankelijk van uw apparatuur.

Wat me wel sterk zou lijken is dat uw router er max 5 aankan... Het outlook probleem ligt volgens mij gewoon in de instellingen van outlook hoor ...