Volledige versie bekijken : Netwerk tussen XP en Vista



kurt002
5 June 2008, 11:57
Beste,

thuis heb ik 3 PC's die in netwerk liggen (allen XP).
Ik heb hier géén problemen mee.

Onlangs was er een nieuwe laptop met Vista hier.
Heb deze ook in netwerk gelegd, dus zelfde netwerknaam enzo...
Als k dan vanop de laptop naar de gedeelde documenten ging van de andere 3 PC's, was dit geen probleem.
Echter, als ik vanop eender welke PC (met XP) de laptop (met Vista) wou benaderen ivm gedeelde documenten ofzo, dan vroeg XP om een gebruikersnaam en paswoord.
Ik heb enkele gebruikersnamen geprobeerd, maar dit ging niet.
Op géén enkele PC staat er trouwens een paswoord ingesteld.

Hoe komt?

Mvg,

Kurt.

PeterN
5 June 2008, 13:20
Staat op xp als ook op Vista 'eenvoudig netwerk delen op'?
Ik heb hier net een engelstalige xp en daar staat dat bij configuratiescherm/folder options en daar tabblad view. In dat lijste staat een optie waar je een vinkje moet voor zetten (gebruik eenvoudig delen)
Op Vista heb je ook die optie. Waarschijnlijk gaat die daar niet aangevikt staan.

broere69
13 June 2008, 09:51
kweet vista doe graag moeilijk, ik heb de ultimate getest en heb die er direct weer afgesmeten, kon ook nie delen en heb ook al het mogelijke gedaan, zal nie zeggen dat vista slecht is ,maar is nie direct voor mij ,maar zoals alle nieuwe bestuuringsystemen zijn er kinderziektes en dat beterd wel met de tijd.

Joostvane
24 June 2008, 13:04
Ik had hetzelfde probleem.

Ik heb gewoon op m'n laptop een FTP Server geinstalleerd en kan deze lokaal aanroepen ftp://192.168.1.3. Ik vond die dingen van windows niet werken en veel te ingewikkeld.

Snakey
24 June 2008, 14:22
Op dat vlak zou ik het geen kinderziekte noemen, vista werkt anders, is nu out the box standaard wat veiliger ingesteld dan xp, ik zou het dus een verbetering noemen. Dat al deze opties nu wat anders gecategoriseerd staat (uiteindelijk eigenlijk wel duidelijker gecategoriseerd), is gewoon een kwestie van dat je je moet aanpassen aan de vernieuwingen.
Bij het netwerkcentrum kan je het beveiligen met passwoord uitschakelen.

Skyna
25 June 2008, 12:03
Je kan dit afzetten in het configuratiescherm - netwerkcentrum.

Onderaan bij "Delen en verkennen" klik je dan op "Met wachtwoord beveiligd delen", waar je dit kan uitschakelen.