Volledige versie bekijken : Blooperbox



compuchrisje
7 June 2008, 07:20
Iedereen maakt het mee, of hoort iets door zijn kind zeggen dat je niet meer uit je lachstuip raakt. Versprekingen zijn de ideale oorzaken voor lachsalvo's en ook herinneringen voor het leven.

Zoals ik bv zelf ooit meemaakte, in mijn studietijd, volop examens en mijn moeder weg moest. Ikzelf had pas laat in de namiddag examen. Moeder, nog druk in de weer met nakijken of ze alles wel bijhad, kwam zeggen: Chris, ik neem de achterdeur mee, pak jij dan de voordeur mee straks? (waarbij ze natuurlijk enkel de sleutel ervan bedoelde)
Of zoals de vrouw die aan haar vriendin zegt, dat ze wel met de bus zal gaan en dat ze niet bang is voor de regen, want er staat toch een boskutje bij de halte.
Of weer zoals ik, die na lang overleg met mezelf, toch beslis om mijn eerste pc open te schroeven om er een tweede diskette station in te bouwen... en een knoert van een kortsluiting veroorzaakt, waardoor pc klaar was voor de dump.
Kidstalk zoals dochterlief als pas 'proper' geworden pamperkindje: mijn buik wil wel maar mijn poep wil niet.

Ben jezelf ooit onhandige Harry geweest? of je broer, je pa, eender wie en kan je er nog steeds om lachen? Wij ook, graag! Vertel je graag wat aan je gehoor, maar raak je in de knoop door een verspreking, waardoor jezelf in een lachkramp raakt? Vertel!!!

Noot: hou het wel ietwat netjes please.

sykke
7 June 2008, 11:37
Toen ik nog op school zat en men tijdens de les geschiedenis bezig was over Maria van Bourgondië en wie welke grondgebieden toegewezen kreeg na haar dood, werd er een vraag gesteld waarop ik moest antwoorden.
Ik weeral met vanalles bezig uitgezonderd de les had de vraag niet begrepen en vroeg die om te herhalen,waarop de leerkracht de vraag herstelde.
Deze luidde "wat heeft men gedaan na de dood van Maria van Bourgondië".
Waarop ik antwoordde:"ze hebben ze begraven".

Sarana
7 June 2008, 12:01
Tof onderwerp Compuchrisje:good: Ik ga alvast wat buikspieroefeningen doen om beter tegen de lachkrampen te kunnen.
Ik zal er ook maar een paar lanceren:

- Als ik als kind iets niet lustte zei ik altijd: Dit eet ik niet graag want dat smaakt naar de tafel van 7 (Deze tafel van vermenigvuldiging vond ik de vervelendste:p).

- Een vriendin van mij zei van iemand die een straffe stoot had uitgehaald: Amai, die heeft ook de hoofdschotel afgevlogen!

- En dan ééntje dat ik al eens eerder postte in een ander topic.
Een West-Vlaamse vriendin dacht vroeger dat de priester zei: "Verheft uw gat" (hart = gart in het West-Vlaams) en dat daarom alle mensen recht stonden om te zeggen: Wij zijn met ons gat bij de Heer!
Wat zijn ze toch grof in de kerk hé. Echt ongehoorde taal en die moet je dan wekelijks horen.

- Als kind aaide ik altijd mijn Griekse landschildpad over haar schild. En ik maar denken dat dat beestje zo mooi stil zat omdat ze er van genoot:p

- Ik vond als kind dat mijn ouders heel veel schoenzolen kochten en snapte niet wat ze daar allemaal mee gingen aanvangen.
Dit bleek maandverband te zijn! Er stond zo een afbeelding op die verpakking die me echt aan inlegzolen deed denken:lol:

:D

peenif
7 June 2008, 18:09
Mijn vrouw, toen nog volop aan het proberen de Nederlandse taal aan te leren, vroeg op restaurant : een rozeborstenthee en niet zoveel later slaagde ze erin in de hof een rodeborsteltje te zien, we hebben daar zo hartelijk om gelachen dat we onder ons twee die twee woorden nog steeds gebruiken.

Baloeke
7 June 2008, 19:03
Toen ik militair was in Duitsland, ben ik eens met een (hevige) Limburger naar Keulen geweest. Ik was destijds woonachtig in Antwerpen. Heb heel Keulen vergeleken met Antwerpen, wat best te doen was. De Dom met de kathedraal, de rijn met de schelde,het station met het centraal station, de winkelstraat met de Meir,...

Zoals destijds in Antwerpen krioelde het daar ook van de Nederlanders.
Ben daar gewoon aan een Nederlander de weg gaan vragen naar "de vogelmarkt". Die antwoordde doodleuk, maar man dat is in Antwerpen.
Heb daarop gereageerd, Antwerpen??? deju ben ik dan toch verkeerd gereden.

Phil O'Sophe
7 June 2008, 21:58
Echt gebeurd ! (in het eerste jaar dat ik les gaf; toen "zowat vanalles")

In de les van aardrijkskunde (over het klimaat):

Vraag: Waarvan hangt de temperatuur op een plaats af?

Antwoord (van een "geestige" leerling):
Als de kachel brandt is de plaats warm, als die niet brandt is het er koud.

Van dezelfde schoelie, bij het invullen van een bestelbriefje voor schoolbeno-
digdheden:
Ik verlang: een gom, een potlood, een bord soep en friet met een kieken.

Door een andere (in de les van biologie): Het hart is een holle stier.
Door dezelfde: Geef de naam van het laatste deel van de spijsvertering:
Antwoord: Hol !
(Die was blijkbaar niet helemaal "vol")

compuchrisje
8 June 2008, 00:40
Yess, jullie hebben hem door! 't Is niet dat telkens moet gereageerd worden met haha of een peloton emoticons, het bedanktknopje is hier een dankbaar tooltje voor. Wat ik hier al gelezen heb vandaag klinkt in elk geval al komisch genoeg. Denk da'k trouwens al weet hoe Peenif zijn vrouwtje noemt...

Fakke_Berto
8 June 2008, 09:00
Ik herinner me dat ik tijdens mijn schooltijd ooit eens een verspreking deed in de klas. Ik zal toen een jaar of 14 geweest zijn. De leraar stelde een vraag tijdens één van de weinige ogenblikken dat ik niet oplette. Ik had die vraag wel gehoord maar zat met mijn gedachten ergens bij een "pikant" onderwerp. Het antwoord op de vraag was "crêmekoeken" en toen de leraar ineens naar mij wees kon ik wel iets uitbrengen, alleen had ik de "C" en de "K" van crêmekoeken vervangen door "P's" met als gevolg gans de klas in een deuk :D.

peenif
8 June 2008, 09:10
Zie hieronder.


Denk da'k trouwens al weet hoe Peenif zijn vrouwtje noemt...
Hoezo...'k ben benieuwd.

En dan ook echt gebeurd - twee antwoorden van een vrouwelijke collega op een schriftelijk examen.

Wat is het normaal volume van een ejaculatie? Ongeveer een theelepeltje
Wat is een fimosis operatie? Het verwijderen van de voorruit

Phil O'Sophe
8 June 2008, 21:42
Tijdens een voordracht van een klasgenoot (die stotterde), in het secundair onderwijs: (grappig maar waar gebeurd)

De zin eindigde met: " ... en het toestel niet goed kon gebruikenen en het kapot deed".

Maar hij eindigde met: " ... ka-ka-pot-pot deed".

rap
9 June 2008, 11:32
schitterend topicje Chrisje :)

Nog niet zo lang geleden had men hier een test met hoeveel aanslagen/woorden kun je in een bepaalde tijd uitvoeren.
Menige onder ons hebben deze test uitgevoerd.
Tijdens een gesprek met een (blondje, heel lief maar soms ooo zo ......) vriendin die tewerkgesteld is als administratieve bediende aant stad (haha) stelde ik haar de volgende vraag: Kun je 10 vinger blind typen?
Zei antwoorde zonder gene: 'Ja , ik kan tien vinger blond typen' met gevolg dat gans de tafel in een deuk lag, haha, zij ook want twas echt hilarisch :)

grtz
rap

Phil O'Sophe
9 June 2008, 20:55
Geen leugens:

In de Normaalschool heette één van de leraars M(arcel) Ascoop.
Hij was voor die tijd (de jaren '50) modern uitgerust met didactisch materiaal:
enorme hoeveelheid dia's en filmde ook zelf. Meestal op zijn reizen; hij was
leraar aardrijkskunde.
Eén van de internen had op zijn deur een papiertje geplakt met de tekst:


Hier: CINEMASCOOP


(de dader wenste onbekend te blijven)

compuchrisje
9 June 2008, 22:36
Op een nacht werden we wakker, half dronken nog zagen we daar naast ons bed een klein pijamaatje in de schijn van onze wekkers. Dochterlief, die met bang piepstemmetje kwam zeggen: Ik ben bang in 't zwart (zwart was voor haar donker).....
En ze was héél consequent, want als het eerste licht door haar gordijnen piepte, brulde ze:
't Is wit, wij moeten opstaan!

nojs
10 June 2008, 09:16
Examen wiskunde 5de middelbaar.
Leerkracht komt binnen en vraagt: zijn er nog vragen. Waarop ik mijn bundeltje in de lucht steek en zeg:

JA! Nog 36 ..

Ze kon er niet mee lachen :p

nojs
10 June 2008, 12:35
Een donkere medemens op mijn school of ik een wit of een bruin broodje moest hebben.
Ik zei: Het mag een bruin zijn, ik ben niet raccistisch. Die persoon kon er ook niet mee lachen :p

compuchrisje
10 June 2008, 20:09
Op mijn eerste werkstek, waar ik zo'n 13 jaar getild en gesleurd heb, was er in de week voor Pasen een flinke discussie geweest tussen personeel en onze dienstchef. Onderwerp, zelfs toén: personeelsgebrek, te hoge werkdruk, te zwaar werk. (we tilden daar op een halve shift soms 1000 kilo aan mensen...). Voor het paasweekend zouden we zo licht bemand zijn, dat elk van de vier die die dag van dienst waren, waaronder ook ik, op zijn minst 2 overuren zou moeten kloppen. De chef viel soms in, maar deze keer niet, want hij ging paashaas spelen. Wegens ziekte (rugletsels) waren er al mensen niet meer beschikbaar, dus was hij de enige die ons uit de brand kon helpen. Hij wou uiteindelijk toch komen, maar niet om mee te helpen, wel om het bureel te bemannen. We moesten hem als "losse" kracht beschouwen.
Op die bewuste paaszondag kwam ik dus monter en goedgezind, zoals altijd trouwens (hm) op mijn werkstek aan en ging alvast een goeie morgen wensen aan wie al aanwezig was. Met een jolige zwaai brulde ik: "Palige Zasen allemaal! Is onze losse hier al?"
Niemand antwoordde, het was pijnlijk stil want....
onze losse stond vlak achter mij.
Ik als de wind naar de kleedkamer en ben maar met de verzorgingen begonnen. De chef heeft erna nooit iets over gezegd, maar het verhaal is zelfs tot jaren na mijn vertrek daar blijven rondgaan.

sykke
10 June 2008, 20:22
Enkele jaren geleden met een collega(nu gepensioeneerd) op het werk.Die had een paar dagen ervoor naar de tandarts geweest om zijn laatste tanden te verwijderen.Toen we beiden bezig waren gaten in beton te boren waar nogal veel ijzer(bewapening) in zat zei hij plots tegen mij:"dat is hier een taaie boel",waarop ik zonder denken reageerde"ge moet een beetje op uw tanden bijten"

Phil O'Sophe
10 June 2008, 22:32
Heb het Margriet Hermans horen vertellen op de tv:

Ze moest optreden in Duitsland en omdat ze verkouden was zei ze bij de
aanvang: "Entschuldige meine Damen und Herren, ich bin heisz!"

Misschien was dat het beste middel voor haar verkoudheid ! :D

Sarana
11 June 2008, 10:46
Gevonden op koopjesnet:

Onze lieve baby grijze roodstaart papegaai is vandaag weggevlogen, regio Zedelgem. Als iemand hem gezien heeft . Hij heeft grijze pluimen en een rode staart!


Met deze duidelijke informatie vinden ze dat beestje zeker heel snel terug:D

Phil O'Sophe
12 June 2008, 16:22
Op een toets stonden nogal veel dwaze en volledig foute antwoorden.
In de volgende les zei de leraar: "Ik zal eens enkele stomme opmerkingen
maken, hoor maar !"
Wij begrepen dat toch anders !

compuchrisje
12 June 2008, 20:30
Ik was vroeger veel bij mijn grootouders, keuterboertjes die zowat àlles kweekten wat er maar kon groeien, waaronder ook fruitbomen (hoogstammen). Maar voor mij was al dat lekkers taboe, het diende om verkocht te worden aan 'mensen van 't stad'. En ik was gek op zure appeltjes, hoe zuurder hoe liever. Als de oogstappels bijna klaar waren voor de pluk waren ze meestal op hun best voor mij en vermits ik enkel de afgevallen exemplaren mocht verorberen, hielp ik wel bij dat afvallen. Zo had ik op een dag een regen van oogstappeltjes kunnen bemachtigen en had die in mijn schuilplekje (achter het konijnenhok) lekker zitten oppeuzelen. Nog diezelfde avond moest ik het bekopen, buikpijn, diarree en zo ziek als wat, ook de dag erna, zodat er in allerijl naar de dokter werd gefietst. Toen die ouwe heer de oorzaak te weten kwam, kreeg dat achterwerk nog wat extra's te verduren en werd ik zelfs voor het Zandmannetje naar bed gestuurd...

Phil O'Sophe
12 June 2008, 21:39
Op die leeftijd al in de appel gebeten ? :D :p :lol:

Baloeke
13 June 2008, 12:01
Denk dat ik een jaar of 14 was. De leerkracht van frans, was altijd opvallend gekleed, met een decolleté. Ik was zoals altijd een brave jongen, en zat steeds achteraan in de klas, in het taallabo. Als zij huiswerk gaf had je geen plaats meer in de agenda om andere vakken te noteren. Dus deed ik dat zelden. Ook mijne maat deed net hetzelfde. Of te wel vloog ik buiten, of anders mijne maat, omdat het huiswerk niet gemaakt was.
Mijne maat vloog die dag buiten, omdat hij voor de zoveelste keer zijn huiswerk niet gemaakt had, en ik mocht blijven. Het was maandag morgen, na een zeer warm weekend, het eerste uur...

Op een bepaald ogenblik gooide die leerkracht de spons in mijn richting, was weer wat anders aan het doen dan aan het opletten, die spons tegen mijn hoofd. Ze zei om deze nat te maken, lavabo stond achter mij in de klas. Ik maakte de spons nat en wierp die terug naar voor. Recht tussen haar decolleté.

Mocht onmiddellijk de les verlaten en bij de directeur gaan uitleggen. Heb van de directeur geen straf gekregen. Leerkracht mag ook niet met de spons gooien zei hij.

compuchrisje
13 June 2008, 18:29
Op die leeftijd al in de appel gebeten ?
Ja Philo en in de zure nog wel, alleen bestond Adam toen blijkbaar nog niet, en slangen waren maar 5-10 cm groot (pieren dus).
Apropos ik heb hier pluimen zien voorbijvliegen, maar kon niet uitmaken of het rode waren of niet. Als Baloeke die spons nu nog had, had hij ze naar beneden kunnen halen.

Phil O'Sophe
13 June 2008, 18:43
Stond een tijd geleden in de winkel van een fotograaf.
Aan een persoon vóór mij vroeg de fotograaf: "Pasfoto's ?"
Antwoord van die klant: "Toch niet, ik heb pas foto's ! "

Phil O'Sophe
16 June 2008, 21:30
Buurjongetje ging verleden week om twintig belegen broodje.
Wellicht heeft de winkelier er belegde kaas op gedaan.

Iced Dragon
16 June 2008, 21:52
Enkele weken geleden moest ik een lezing geven voor het vak Limnologie over licht en transparantie (de helderheid van meren dus).
Daarbij werd oa. de werking van de Secchi-schijf uitgelegd (een zwart-met-witte schijf die je in het water laat zakken en wanneer ze net uit het zicht verdwenen is is dit de diepte van de maximale zichtbaarheid/transparantie).

Op het einde kreeg ik een vraag over de frequentie van gebruik van de Secchi-schijf 'in het veld', waarop ik doodserieus (smart-ass die ik ben): "Goh, in 't veld weet ik niet maar op meren daarentegen ..."

De 2 proffen en de assistente reageerden niet maar achteraan lagen ze in een deuk. :p

compuchrisje
16 June 2008, 22:33
Denk dat die profs soms ook wel suffig zitten te zijn, want meestal gaat het over dingen die (zo zou het moeten zijn toch) toch al door en door kennen.

rap
18 June 2008, 13:02
juist meegemaakt, vers van de pers.

Ik werk in toerisme en heb volgende quote van een 'intelligente reisagente' gekregen.
Vraag was, hoelang doet een rechtstreekse vlucht in economy class erover om van Brussel naar New York te vliegen?
Ik antwoord: +/- 8uur
Reisagente vraagt: En in Business?
????????
Ik met mijn antwerpse droge humor antwoord: 2 seconden vroeger.
Reisagent met een verbaasde stem vraagt: Hoe dat?
Ik antwoord: Business class is vooraan in het toestel.

Reisagent boos en legt op.

woeha

Dus opgelet, heren en dames, bezin voordat je een reis boekt als een reisagent dit soort vragen stelt aan professionele collega's.

:)

grtz

rap

sykke
24 June 2008, 09:57
Overlaatst aan een braadworstenkraam:
-Wat je gewenst meneer?
-2 braadworsten met ajuintjes en currysaus
-Komt in orde ene wat moet er op van saus????

Phil O'Sophe
27 June 2008, 21:27
Lang geleden, maar waar gebeurd (in 1956):

Moest in de les Duits vertalen (van Nederlands naar Duits):
Mijnheer Schmitt kocht nieuwe meubelen.
Mijn vertaling: Herr Schmitt kaufte neue möbel.
Was wel goed vertaald, maar maakte een uitspraakfout: sprak het woord
"neue" uit als het (nederlandse woord) "nauwe".
De leraar vroeg: "Had meneer Schmitt soms geen plaats genoeg?"

Sarana
22 July 2008, 21:20
Gehoord in het programma "De premiejagers" op Eén.

Vraag: Noem een muziekinstrument beginnend met de letter "F" waarvan de betekenis in het Engels homofiel is.

Antwoord: Fluit.:D:D:D

Het goede antwoord moest zijn : Fagot.
In het Engels wordt de term Faggot gebruikt voor een homo.

ladybird
25 July 2008, 09:11
de jongste had zo haar eigen woordversprekingen:
pinano ipv piano, portefafeuille ipv portefeuille, sacette ipv casette, varijn ipv ravijn
en babbelen dat ze kon....(nu nog trouwens)
dan wou ze eens kozijntjes (westvlaams voor neefjes) want dat had ze bij de juf geproefd in klas....na lang raden wat ze bedoelde toch rozijntjes gaan kopen;)

peenif
25 July 2008, 09:43
Mijn zus, de Franse taal onmachtig en op vakantie in een chalet in Barvaux, ging in een winkel om een tournavis vragen "maar 'k weet niet hoe dat noemt in 't Frans" waarop prompt "een schroevendraaier mevrouw" - die uitbaatster was een dame uit Middelkerke.
U kunt raden wat er daar afgelachen werd.

ladybird
25 July 2008, 10:18
nog eentje om af te leren...
een aanvraag karweihulp..."Zou ik de klukskesman kunnen hebben om mijn gras af te rijden?"
"kan ik bij jullie dienst hulp krijgen met sex om te poetsen?" (dienstencheques wel te verstaan)

baronvonkneukel
25 July 2008, 13:51
:shocked: gras af rijden, kaal is ook een optie:D

Phil O'Sophe
26 July 2008, 22:36
Lang geleden maar echt gebeurd:
Die goeie ouwe presentator Pros V. tijdens een uitzending van "Spel zonder
grenzen": En nu komen de karabijnschijters aan de beurt !!!

Pjj
17 August 2008, 20:53
Er waren hier twee jongetjes (10 jaar), en ik speelde er wat GTA mee.
En ik keek op de kaart en we waren helemaal bovenaan, op het randje van de kaart.
Zegt het ene jongetje: Pas op, ge zijt bijna buiten westen.

:p

Phil O'Sophe
25 August 2008, 21:37
Zei de student na zijn examen: "Ik geloof dat ik een verkeerde fout gemaakt
heb".
(had ie misschien beter een andere fout gemaakt?)

g_man
25 August 2008, 21:44
We zitten in een dorpje in de ardennen, vlak bij Duitsland en Luxemburg... tegenover ons een Café/hotel dat noemt 'Bei Nick'...
Zegt mijn vader daarop : "Vreemd dat ze dat in 't Engels zetten, hadden ze toch beter in het Duits gedaan, daar we vlak bij Duitsland en Luxemburg zitten... :rofl: :) ;)

compuchrisje
25 August 2008, 22:06
Hier had pa_g_man toch gelijk? Nick is toch niet Duits?

dannyma
2 September 2008, 14:17
gisteren in de auto van familielid zegt hij tegen mij hier se ne blinde chauffeur ik kieke waar en da kan toch nie .
hij bedoelde dat de chauffeur voor hem niet zag dat hij niet mocht links afslaan en rechts moest meevolgen :lol:;).

Obsessed
2 September 2008, 15:39
Uit een lijst van verklaringen na ongevallen;

"Mijn vrouw heeft de agenten die het ongeval kwamen opnemen, alles laten zien wat ze maar wilden zien ..."

"Ik dacht dat mijn raampje openstond, maar toen ik mijn hoofd erdoor stak merkte ik dat het gesloten was."

"De man was overal op de weg. Ik moest zelfs een paar keer het stuur omgooien voor ik hem raakte."

Obsessed
19 September 2008, 12:25
Deze zou uit een brief komen, gericht aan een verzekeringsmaatschappij:

"De tegenpartij is in fout, daar zij te dicht vóór mij reed." :lol:

rap
25 September 2008, 13:46
nog een straf verhaaltje uit mijne sector.

Reisagent belt me op of ik kon bemiddelen tegenover de airline daar zijn klanten hun vlucht gemist hadden.
Uiteraard vroeg ik hem: mag ik vragen wat was de reden hiervoor? Kwestie om wat te kunnen voorleggen.
Wel, je zal het niet geloven maar mijn 2 klanten stonden op de luchthaven netjes te wachten op hun vlucht. Mijn verbazing was groot toen mijn 2 klanten s'anderdaags terug int reisbureau binnenkwamen. Ik stelde de vraag, oei, problemen gehad?
Wel, vertelde zijn klant, we waren op tijd, en stonden te wachten op onze vlucht.
En ?, vroeg de reisagent. Onze bestemming kwam niet op het scherm. Verbaasd belt de reisagent naar ons en vroeg of er gisteren vluchten gecanceld waren. Neen, de voorziene vlucht was vertrokken zoals aangekondigd.
Wat bleek nu? Klanten stonden te wachten tot het bordje verscheen met Benidorm op terwijl de vluchten naar Alicante ging.
(Voor diegene die het niet weten zoals die passagiers, je vliegt op Alicante das de nabije luchthaven om vervolgens transfer (bus, taxi) te nemen naar Benidorm.

Ja wadde, maakt dat maar mee hé.

grtz

compuchrisje
25 September 2008, 19:57
Aha raprap zit in het toerisme!!!

Phil O'Sophe
25 September 2008, 21:45
Geen echte "blooper", maar toch ...

Zegt de dokter tegen een patiënt:
"Maar Jef toch, ik heb je in geen twee maanden gezien!"
Zegt de patiënt:
"Wat zou je willen, ik was heel die tijd ziek!"

compuchrisje
25 September 2008, 22:04
Dit is een bloopertje van thuis, maar wel met een haartje in de boter...
Zoonlief was, in tegenstelling tot zijn jongere zus later, heel snel overweg met taal. Peutertaaltje heeft hij gewoon overgeslagen, maar soms kregen we wel es rare wendingen.
Rodekool is bij ons iets dat als gerecht van moeder op dochter overgaat, wat betreft bereidingswijze en ja, al zeg ik het zelf: héél lekker. Toen dit op het menu stond, vroeg onze bink van 3 wàt dat rode spul eigenlijk was.
'Rode kool, lekker he'
'Grote kool' antwoordde hij prompt.
'Nee', zei papa, 'rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrode kool! Een kleine rode kool'. Dit om te laten opvallen dat rood niet hetzelfde is als groot.
Zei zoonlief heel beslist:
'Kleine grote kl..t!'

Sarana
27 September 2008, 15:30
In dat laatste zinnetje is wel heel duidelijk dat hij het peutertaaltje netjes oversloeg en zich meteen thuisvoelde in "de grote mensentaal":D:D:D

Phil O'Sophe
29 September 2008, 21:17
Tijdens de preek zei de pastoor dat we de "loze busten" moesten bedwingen ! (maar zei niet op welke manier :lol:)

compuchrisje
29 September 2008, 22:40
Pastoor zal een ander merk miswijn gekocht hebben, of eerder gekregen.

peenif
29 September 2008, 23:45
waarschijnlijk zo'n "Halbtröcken Riesling" van Obsessed

Phil O'Sophe
8 October 2008, 21:14
Op het venster van een Chinees restaurant stond:
"Chinees om mee te nemen".
Maar ... zo tegenspartelen dat ie deed toen ik hem buitensleepte !!!

compuchrisje
8 October 2008, 23:25
Zekel niet vlagen om flietjes te maken he ...

Phil O'Sophe
9 October 2008, 21:44
Vraagt een (dom?) blondje aan de kellner wanneer ze in een drankgelegen-
heid binnenkomt: "Mag ik een naar de toiletten gaan aub?"
Zegt de kellner: "Juffrouw, je brengt me in verlegenheid, want de toiletten
zijn verstopt."
"Oh, maar ik zal ze wel vinden hoor!" zei het blondje.

2B's
9 October 2008, 22:48
Vroeg een politieker aan een Chinees: How many times do you have elections? Antwoordde hij: Evely Yeal.

Obsessed
10 October 2008, 10:40
-"Papa, een vacuüm, wat is dat?"
-"Mmmm, het zit in mijn hoofd hoor, maar op dit moment kan ik er echt niet opkomen."

Phil O'Sophe
11 October 2008, 19:11
Vroeg een politieker aan een Chinees: How many times do you have elections? Antwoordde hij: Evely Yeal.

Ai die sukkelaal !!! :lol:

compuchrisje
11 October 2008, 19:38
'Wees wijs', zei de uil tegen zijn jong. Het was 3 dagen oud. (dagelijkse gezegde van iemand die hier soms binnenwaait)

Obsessed
15 October 2008, 14:57
Die kleine die achter papa stond mee te kijken op het computerscherm:

"Nee papa, www.kunstpagina.nl is met een "P" :lol:

Bron: Clickx

Phil O'Sophe
24 October 2008, 21:14
... kloeg Jefke: "dit jaar geen geschenken gekregen, want moeder lag met Sinterklaas in bed".

compuchrisje
24 October 2008, 22:47
Hééé dat boekje kén ik!!!

Phil O'Sophe
29 October 2008, 20:18
Alice: "Ik heb een schilderij gekocht"
Maaike: "Een stilleven?"
Alice: "Neen, een schandlap".

filip
4 November 2008, 20:22
Vandaag was zich daar een flik aan het amuseren met briefkes te steken voor de parkeerovertredingen , ik kwam juist uit de winkel.
Ik : Ja sorry meneer het was maar enkel voor iets af te geven.
flik: GENE SORRY HET IS VOOR IEDEREEN GELIJK !
Ik : k'geloof dat je het nog plezant vind ook...
flik: HIER NOG EENTJE VOOR SMAAD ERBIJ OOK.
ik : Betalen doe ik toch niet.
flik: DAT ZULLEN WE EENS ZIEN HIER NOG EENTJE VOOR UW PLETSKOPPEN VAN BANDEN IS HET NU GENOEG ?

Ik heb toen maar gezwegen of hij ging mijnen pas vragen en merken dat mijn auto een plaats verder stond.........

compuchrisje
5 November 2008, 00:12
:D 'k Had gezien dat er nog iets mankeerde...

Obsessed
5 November 2008, 02:12
Vandaag was zich daar een flik aan het amuseren met briefkes te steken voor de parkeerovertredingen , ik kwam juist uit de winkel.
Ik : Ja sorry meneer het was maar enkel voor iets af te geven.
flik: GENE SORRY HET IS VOOR IEDEREEN GELIJK !
Ik : k'geloof dat je het nog plezant vind ook...
flik: HIER NOG EENTJE VOOR SMAAD ERBIJ OOK.
ik : Betalen doe ik toch niet.
flik: DAT ZULLEN WE EENS ZIEN HIER NOG EENTJE VOOR UW PLETSKOPPEN VAN BANDEN IS HET NU GENOEG ?

Ik heb toen maar gezwegen of hij ging mijnen pas vragen en merken dat mijn auto een plaats verder stond.........
Ahzo, gij hebt me dat gelapt :angry:

Phil O'Sophe
5 November 2008, 22:14
Een EPISTEL is de vrouw van een APOSTEL.

filip
7 November 2008, 17:29
... kloeg Jefke: "dit jaar geen geschenken gekregen, want moeder lag met Sinterklaas in bed".

En heeft hij dan geen broerke of zusje bijgekregen ook ? :lol:

Phil O'Sophe
10 November 2008, 22:56
De veroordeelde voor een sexueel misdrijf was het niet eens met de straf
die hij kreeg en zei tegen zijn advocaat: "In ga in castratie !!!"

filip
11 November 2008, 01:30
Zo zie je maar he:

Wie een put graaft voor een ander
is een arbeider :-) .

Phil O'Sophe
24 November 2008, 19:55
Zei de radionieuwslezer gisteren:

Op de E17 had er deze morgen, als gevolg van de hevige sneeuwval, een
stok-paard-aanrijding plaats.

(Wie maakt daar nu zijn hobby van ? :D)

Pedro
30 November 2008, 11:02
Zo zie je maar he:

Wie een put graaft voor een ander
is een arbeider :-) .

... en die zweet zich kapot!

frozenmermaid
30 November 2008, 11:52
Dit is iets van lang lang geleden, maar zo hilarisch!

De nieuwe schouwburg in Antwerpen (den bunker) was pas open gegaan en ik wou tickets bestellen. Ik belde dus naar de inlichtingen

inlichtingen, waarmee kan ik u helpen?
mevrouw, ik had graag het telefoonnummer van de nieuwe KNS op het theaterplein
wablief? dat wetekik nie zene!!

....

filip
20 December 2008, 02:14
De blooper is dat je waarschijnlijk een verkeerd nummer intikte

Obsessed
1 June 2009, 14:06
Vroeger, toen ik nog jong en knap was (nu ben ik alleen nog maar "en") tijdens een bezoekje aan de Antwerpse zoo met m'n ouders.

Toen we naar de bavianen stonden te kijken hoorden we een wat oudere vrouw tegen haar kleinkind zeggen:
"Zie nu toch die arme beestjes eens. Door altijd maar op die ruwe rotsen te moeten zitten hebben die hun poep helemaal kapotgeschuurd. De verzorgers hebben er zelfs al tenturdiot (= ontsmettingsrood) moeten opdoen."

http://img217.imageshack.us/img217/9844/baviaan.jpg

Het duurde toen zowat 15' voordat m'n pa was bekomen van het lachen en we konden verdergaan :rofl::rofl:

compuchrisje
1 June 2009, 22:02
Denk dat ie vooral zoveel lol had omdat teinturediot eigenlijk geel kleurt :p

Phil O'Sophe
1 June 2009, 22:43
Zou het misschien mercurochroom geweest zijn?

Of zag die rood van schaamte ? :lol:

Obsessed
1 June 2009, 23:27
Denk dat ie vooral zoveel lol had omdat teinturediot eigenlijk geel kleurt :p


Zou het misschien mercurochroom geweest zijn? :lol:
Tja, dan zal het dat spul van PhilO wel geweest zijn :damn:
Is ook al lang geleden hoor :p

ghost
2 June 2009, 08:00
Normaal gezien heet dat eosine , en zou normaal niet mogen pikke.
Dat doet die gele wel , of eerst bruin dan wordt het geel.
Ik heb er vroeger al veel op mijn benen gehad , van het wild doen in mijn jeugd jaren:p

peenif
2 June 2009, 10:30
Mercurochroom is een kwikzilverderivaat, roodkleurig, bestond in waterige- en in alcoholische oplossing, was een heel zwak ontsmettingsmiddel en is wegens zijn nevenwerkingen en toxiciteit uit de handel genomen.

Teinture d'iode (teinturediot zoals Obsessed het zo sappig beschrijft en door zowat iedereen werd uitgesproken) of iodiumtinctuur is een heel sterk ontsmettingsmiddel, is werkzaam tegen bacteriën, virussen, schimmels en sporen.
Een 10% oplossing is bruin en blijft bruin ook na toepassing (pre-operatieve huidontsmetting bv.), een 1 of 2% oplossing daarentegen verkleurt achteraf geel.
Voor huishoudelijk gebruik eigenlijk minder geschikt want dit is een weinige stabiele oplossing, moet worden bewaart in bruine glazen flessen en na 1 maand onbruikbaar want dan vergroot bij gebruik de kans op, op brandwonden lijkende, huidontstekingen (dermatitis).
Voor mensen met een iodiumallergie is het eveneens geen optie.

Eosine waar ghost het over heeft is een rode kleurstof - in een 2% waterige oplossing wordt het gebruikt in de genees- en verpleegkunde als opdrogend (looiend) middel bij behandeling van schaafwonden, blaren (wie heeft geen rode snoet gehad toen hij of zij de windpokken had) 1ste en 2de graads doorligwonden en is niet ontsmettend. De 2% alcoholische oplossing is dan door de alcohol wel ontsmettend en zoals voor alle alcoholische oplossingen enkel op een intacte huid te gebruiken.

Voila even de puntjes op de i proberen te zetten maar die baviaan van Obsessed blijft hoe dan ook een giller.

compuchrisje
2 June 2009, 22:55
Ik vrees dat Obsessed zich even te kijk gesteld voelde, maar dat heeft ie fout. Ik denk eerder dat zijn pa die lachstuip kreeg door de 'ver reikende kennis' van de dame die de opmerking maakte. In de oudere Antwerpse kringen vinden ze het nog steeds sjiek om franse woorden te pas en te onpas te gebruiken. Da madammeke is dus een typisch voorbeeld.

Sarana
6 July 2009, 17:59
Een paar jaar geleden hoorde ik enkele dames ook een opmerking maken in het Zwin. (natuurgebied en vogelreservaat):
"Ocharme die vogels moeten hier zo buiten zitten zonder afdak en eten."

Die dacht dat ze in een zoo was. Toen mochten ze me ook afvoeren wegens buikpijn van het lachen.:D:D:D

Phil O'Sophe
6 August 2009, 21:13
Vroeg de onderwijzer in de klas: "Noem eens enkele heel grote getallen"

Sjarelke antwoordde: miljoen, miljard, biljard, snooker.

compuchrisje
6 August 2009, 22:55
Meesters halen écht het slechtste uit hun leerlingen... Een goeke (y)

Phil O'Sophe
6 September 2009, 15:20
Zei onze koorleider laatstleden:

Eerst de sopranen, dan de alten en dan de braspartij.

Zó laag waren we nog nooit gevallen !

compuchrisje
6 September 2009, 20:33
Ben je dan contra-braspartijen? :D

Sarana
7 September 2009, 18:19
Zei onze koorleider laatstleden:

Eerst de sopranen, dan de alten en dan de braspartij.

Zó laag waren we nog nooit gevallen !


Bedoelde je koorleider niet de brasspartij (brassband). Brass betekent ook koper hé? Of was er geen orkest bij?
Of was je zo zwaar gaan brassen dat je het niet goed hoorde?:D

Phil O'Sophe
7 September 2009, 21:52
Ben je dan contra-braspartijen? :D


Geestige woordspeling :lol: :good:

Phil O'Sophe
7 September 2009, 21:53
Bedoelde je koorleider niet de brasspartij (brassband). Brass betekent ook koper hé? Of was er geen orkest bij?
Of was je zo zwaar gaan brassen dat je het niet goed hoorde?:D


Doodnuchter !!! ;)

Phil O'Sophe
12 October 2009, 21:35
Schreef er iemand in de laatste "Tussendoordenker":

David en Oligat ipv Goliath.

Pedro
16 October 2009, 11:02
Pastoor: "Eerst begint het koor te zingen en bij het refrein valt de hele kerk in"

Obsessed
16 October 2009, 12:13
Pastoor: "Eerst begint het koor te zingen en bij het refrein valt de hele kerk in"
:rofl::rofl:
Die is goed Pedro :good:

compuchrisje
16 October 2009, 22:47
Wel, da's wel een ferme!!! Die pastoor zal het koor elke keer opnieuw nodig hebben, om terug op te bouwen.

salmax
17 October 2009, 00:11
heb ooit meegemaakt dat leraar zei laatste bank buiten
en die zotte daar zaten gooiede bank (tafel) door het raam al goed er niemand onderstond want ze kwam van het derde
iedereen strijk achteraf maar die zijn toch nimeer in school gezien

Pedro
19 October 2009, 16:38
Diezelfde pastoor zei ooit op de preekstoel tijdens de parochiale mededelingen:
"...en als er nog mensen zijn die een Algerijns kindje willen opvangen tijdens de vakantiemaanden moeten na de mis maar naar de sacrestie komen als ik mijn kleren heb uitgedaan." (echt gebeurd!!!)

compuchrisje
19 October 2009, 21:07
Een grapjas als pastoor, zo krijg je de mensen terug de kerk in... als ze terug is opgebouwd toch.

Phil O'Sophe
22 October 2009, 21:18
Zoon: Is het waar dat de mensen van een aap afstammen pa?
Vader: Ik in elk geval niet, maar jij misschien wel !

Pedro
25 October 2009, 15:21
De biechtvader:
"Masturberen... ja dat mag als het maar niet uit de hand loopt!"

Phil O'Sophe
16 November 2009, 20:08
In het eerste jaar Latijn:

"Wat is 'gemalen koffiebonen' in het Latijn, Zjefke?"

"Bonus malus" meneer !

ladybird
17 November 2009, 11:24
en de bruid die op haar huwelijk zei bij het "onze vader"
"en hij schiet in de hemel als op aarde"