Volledige versie bekijken : schoolcomputer blokkering omzeilen???



kevinS
10 June 2008, 07:13
hoe kan ik schoolcomputer blokkering omzeilen. ik heb al geprobeerd met ping enzo en met op google incache e, met vertaalprogam maar ik geraak maar niet binnen (ik geraak op de 'HOME'-site daarvan maar als k mij wil inlogggen weer blokkering

berger
10 June 2008, 12:47
Vraag best eens op school waarom ze u blokkeren.
Een blokkering omzeilen is al een beetje hacken.

kevinS
10 June 2008, 13:15
gewoon alle spelletjessites en zo zijn geblokeerd maar tegen wooordig mogen we meer en meer gewooon doen wat we willen op het internet (dus ook spelletjes) maar deze zijn alllemaal geblockeerd dan komt er altijd : "DEZE SITE IS GEBLOKEERD DOOR DE WINDOWS FIREWALL VAN DE PROVINCIALE MIDDENSCHHOL DIEPENBEEK."

JelleB
10 June 2008, 13:40
Dat is niet zo moeilijk te omzeilen :D Gewoon een beetje kennis hebben van een firewall. Maar ik denk niet dat ik dat ga vertellen. Er zal wel een rede zijn dat ze de school computer blokkeren hé! :D Als je het dan toch echt niet kan laten moet je er maar zelf zien achter te komen vind ik!

Baloeke
10 June 2008, 15:10
Er zal van de school uit een reden zijn dat men bepaalde dingen blokkeert. Spelletjes, is amusement. Als iedere leerling spelletjes gaat spelen, zal er van leren geen sprake zijn.
En zoals Berger al melde

Een blokkering omzeilen is al een beetje hacken
Hacken is illegaal en daar staan zware straffen op.

Deadangel
10 June 2008, 15:20
Dat is niet zo moeilijk te omzeilen :D Gewoon een beetje kennis hebben van een firewall. Hoe kan een tiener nu kennis van firewall's ontwikkelen als iedereen "Maar ik denk niet dat ik dat ga vertellen. Er zal wel een rede zijn dat ze de school computer blokkeren hé!" als reply geeft ?

Nujah; mijn school doet het zo; ge kunt elke site op, ge moogt zelfs u eigen laptop meenemen, maar ze nemen logjes van alles, mails tot msn gespreken, tot bezochte website's,..
Als er iets louche gebeurt; mac adress blok ..

Pjj
10 June 2008, 16:57
Nujah; mijn school doet het zo; ge kunt elke site op, ge moogt zelfs u eigen laptop meenemen, maar ze nemen logjes van alles, mails tot msn gespreken, tot bezochte website's,..
Als er iets louche gebeurt; mac adress blok ..
Conclusie: niemand zit op die PC's (:

ladybird
16 June 2008, 14:38
ik lig plat, haha, sorry
ik ben zeker dat tieners vlugger iets kunnen omzeilen dan we denken
lol, ik hoop dat je tegen volgende schooljaar een oplossing vindt, Kevin S.

ajaxloverr
16 June 2008, 14:44
als het redelijk nieuwe pc's zijn, doe je er gewoon een linux live-cd in en laat je die draaien. heb ik zelf ook gedaan, ik kon niet meer inloggen op de schoolserver(mijn account was geblokkeerd) dus ik een kubuntu live cd erin, kon via daar de server bereiken en mijn account de-blokkeren. maar ze kwamen erachter en moest de hele week tot 5 uur nakomen. :(

Pjj
17 June 2008, 13:53
Ajax got owned :p

Blokkeringen zijn onnodig als er duidelijke regels zijn (:

kevinS
17 June 2008, 19:55
Dat is niet zo moeilijk te omzeilen :D Gewoon een beetje kennis hebben van een firewall. Maar ik denk niet dat ik dat ga vertellen. Er zal wel een rede zijn dat ze de school computer blokkeren hé! :D Als je het dan toch echt niet kan laten moet je er maar zelf zien achter te komen vind ik!




maar we mogen ook geregeld vij op internet en dan zijn alle sites geblockeerd!!! die blokeing is gewoon dat we tijdens de les niet op internet gaan maar als we vri mogen gaat het ook ni eh

kevinS
17 June 2008, 19:57
:oink:maar heeft er nu iemand een oplossing???? en als ge het toch ni wilt zeggen moet ge niet reageren eh!!!

compuchrisje
17 June 2008, 20:22
Ja, nog een paar dagen wachten en schooljaar is om.

Baloeke
17 June 2008, 21:49
:oink:maar heeft er nu iemand een oplossing???? en als ge het toch ni wilt zeggen moet ge niet reageren eh!!!


Ja, nog een paar dagen wachten en schooljaar is om.
Wanneer zou je de tips die je krijgt gaan testen?
Ik denk dat je hier al antwoorden genoeg ontvangen hebt. Een schoolcomputer kraken is hacken. Hacken is inbreken. Inbreken is zich onrechtmatig toegang verschaffen. Onrechtmatige toegang verschaffen is illegaal. Illegale dingen worden hier op de site niet beantwoord.

carl
24 June 2008, 16:21
Euhm, niet alleen ajax got owned, maar ik ben in plaats van straf gaan schrijven aangeklaagd geweest voor het inbraak (op het schoolnetwerk voor) iets dereglijks. Ze tillen hier heel zwaar aan .... (we werden odnervraagd door de ICT leerkrachten en vervolgens in blauw gezelschap naar een andere lcoatie ondergebracht)
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb ;)
Omdat heet makkelijk is het te omzeilen betekent nog niet dat het mag.
Na dat incident heb ik dus ook besloten om me nooit meer aan zoiets te wagen.

Obsessed
7 August 2008, 12:31
Deze mag afgesloten worden denk ik.