Volledige versie bekijken : SoftwareSupport



theo2602
10 June 2008, 08:55
Misschien zou het interessant zijn om eens een enquete te doen over 'software support'. Wie de beste is kan ik zo dadelijk niet zeggen, maar voor slechtste komt zeker 'Roxio' nu 'Sonic Solutions' in aanmerking. Eerst en vooral moet men een land kiezen; Neem je Nederland verandert de tekst onmiddelijk... in het DUITS. Raak je op de chatlijn krijg je de URL van hun support pagina, of stopt men zonder uitleg. (Vergelijk dat met de excellente chatbox van Norton)
En nu komt het pas: Uiteindelijk kon ik een mail sturen, ik deed dit in het Nederlands, en kreeg dit antwoord:
We apologize for the inconvenience. Unfortunately, we are only able to provide customer support in English, Dutch, French, German, Italian, Portuguese or Spanish.
Ik heb hen terug geantwoord dat GERMAN duits is en DUTCH Nederlands en Vlaams. Nu ben ik benieuwd.

dannyma
15 June 2008, 10:03
verry funny theo :D ;).

Merel
17 June 2008, 21:24
Goed lezen ! (geen censuur aub het gaat over een serieus onderwerp en het is bedroevend waar !)
Not that funny , Theo !
Support beoordelen en punten toekennen van 0 tot 5 ?
Inderdaad een idee dat al jaren in mijn achterhoofd speelt !

Support is erg belangrijk. Daar zijn eigenlijk geen statitische beoordelingen over te vinden. Om dat goed te organiseren is er eigenlijk een meldingspunt nodig die de evaluaties kan bijhouden, structureren EN controleren.
Niet eenvoudig. Vraagt een betere organisatie dan deze van Test-Aankoop !

Concurrerende firma's zijn er als de kippen bij om de andere firma's te kelderen met valse klachten. Een onafhankelijk efficiƫnt onderzoek bureau moet ook ergens inkomsten hebben en wie is er nu bereid om te betalen gewoon om een quotering te geven van de support bij firma x ?

Dat de klant steeds de dupe is ....? Kijk maar eens op deze site (http://www.kluwer.be/nl/home.asp?subpage=produktfiche&ProductNumber=BTKL882BI7002&TAAFCH=N)

Bij al teveel multinationals en middelgrote ondernemingen wordt
"De kloteklant als noodzakelijke kwaad" beschouwd. :eviltongue:

Ik beveel dit boek telkens aan bij directies van ondernemingen waar ik aldus word behandeld.

Van Symantec kan ik alvast getuigen dat ik NIETS meer heb ontvangen voor verschillende support items (tickets) die reeds aangesneden waren waren. Verdere aanvragen werden gewoon niet behandeld. Voor mij is de support daar zelfs ONBESTAAND geworden ! Dus slecht kan die Support niet eens zijn;
als die er niet meer is. Alleen dat ik nooit nog producten meer koop van Symantec.

De support van Western Digital is ook maar niets.
En zo kan de lijst lang worden als we er allemaal aan beginnen wordt het hopeloos en we komen er toch niets mee vooruit. :wall:

Gelukkig zijn er toch nog goede helpdesks !

theo2602
18 June 2008, 14:31
Bedankt voor je begrip, maar ik vind het wel raar wat jou met Symantec is overkomen. Ik had op zeker ogenblik ook problemen en ik ging langs de chatsite, maar weet niet meer hoe, als je dat wil weten, misschien een mail naar Remy.Geerts@tp-tec.nl.
Ik kreeg daar in elk geval de nodige hulp.

theo2602
18 June 2008, 14:36
Nog even gezocht en je vind die chatsite op: http://www.symantec.com/nl/nl/norton/support/cs/contact_cs.jsp