Volledige versie bekijken : opstarten



goombaaking
10 June 2008, 21:35
hallo, ik heb laatst mijn windows XP opnieuw geinstalleerd, op een andere schijf zodat ik 2 OS'es heb, vanaf mijn oude wou ik dan wat bestanden na de nieuwe overzetten en daarna oude schijf met windows formatteren.
nu lukte het me niet om hem te formateren dus ik wou het gewoon helemaal opneiuw doen, alles formatteren etc.

nu kan ik niet meer opstarten, kan 3 verschillende boot's kiezen, 2x windows en 1x cd.

bij de cd en een windows krijg ik iets met hall.DLL missing en andere windows geeft altijd iets anders, maar niet opstarten.
wat moet ik nu doen??

g_man
10 June 2008, 21:43
Zet die bestandsjes op een aparte schijf/partitie en formateer uw c:\schijf opnieuw en doe dan een clean install. Je zit nu met een verkeerde boot.ini vandaar dat je PC niet wil opstarten.

goombaaking
10 June 2008, 21:46
hoe, ik kom toch nergens in? verder dan menu om tussen boots te komen geraak ik niet

edit- het is me eindelijk gelukt om direct vanaf cd te booten, door simpelweg opstartschema van hardware te veranderen en cd op 1e plaats te zetten, even zien wat het geeft

g_man
10 June 2008, 21:55
hoe, ik kom toch nergens in? verder dan menu om tussen boots te komen geraak ik niet

edit- het is me eindelijk gelukt om direct vanaf cd te booten, door simpelweg opstartschema van hardware te veranderen en cd op 1e plaats te zetten, even zien wat het geeft

Hehe,...wie zoekt die vindt hé... :p ;) Maar vanaf CD kan je enkel formateren/repareren/installeren. :)

goombaaking
10 June 2008, 21:57
ja weet ik, even helemaal vergeten dat ik dat moest doen xD.
nouja even zien wat het formateren nu geeft en hopelijk is mn bios niet dood
ik blijf nog even actief hier

g_man
10 June 2008, 21:59
Waarom zou je BIOS dood zijn? Wel opletten dat je na installatie de opstartvolgorde terug naar HDD zet in je BIOS. :)

goombaaking
10 June 2008, 22:01
jaja ;), omdat ik het zoeken naar hardware of whatever in begin van setup langzaam vond, dat was een andere keer ook toen mn bios dood was van een ander mobo

Merel
10 June 2008, 22:13
1. Hanleidingen op deze website inkijken

2. In de BIOS de bootdevices in de volgorde zetten Floppy, CD, HDD

3. Booten vanop een recue disktette (indien beschikbaar)
Daar zijn er verschillende mogelijkheden, waaronder de Rescue PartitionMagic diskettes
Formatteren

4. Ofwel Booten van op Windows CD en installeren of herstellen van XP op primaire partitie

5. Als je er niet uitgeraakt, studeren op deze webpagina alsook de ganse website :
http://www.thpc.info/dual/repairdualboot.html

goombaaking
11 June 2008, 07:32
zit nu weer lekker op mn eige pc XD, bedankt voor dn hulp