Volledige versie bekijken : Beste antivirus programma



white diamond
12 June 2008, 14:24
Wat is het beste antivirusprogramma op dit moment?
Mijn pc wordt vooral gebruikt voor gamen.

Intel Core Duo CPU E6850 @ 3.00GHz
2046 RAM-- harde schijf 466GB x2
GForce 8800 GT 512Mb

Pjj
12 June 2008, 14:40
Ik heb NOD32 van Eset, en ben daar zeer tevreden van! (:

Baloeke
12 June 2008, 14:54
Er zijn er zoveel. Kijk eens in het topic "De grote schoonmaak van je computer" (http://www.minatica.be/showthread.php?t=48007). In punt 4 staan daar een paar opgesomd.

Jule
13 June 2008, 19:21
Van zodra mijn NOD32 teneinde is, ben ik van plan de gratis antivir van Avira te testen. Ik lees regelmatig betere recensies van deze antivirus. :good:

slijkdabberke
13 June 2008, 22:30
heb eset smart security
en ben hier zeer tevreden over

sykke
14 June 2008, 06:46
Drai hier AVG,gratis,goed en tevreden

GuntherS
14 June 2008, 10:53
Drai hier AVG,gratis,goed en tevreden

Idem!

En een beste antivirus programma is er in mijn ogen niet. De één ziet dingen die de ander weer niet kan vinden. Het maakt dus niet echt uit welke je gebruikt.

Als betalende antivirus heb je bijvoorbeeld BitDefender (http://www.bitdefender.com/nl/), NOD32 (http://www.eset.com/), Kaspersky (http://www.kaspersky.nl/),...
Als gratis antivirus heb je dan AVG 8 (http://free.grisoft.com/), Avast! (http://www.avast.nl/avast_antivirus_producten/avast_antivirus_Home_Edition) & Avira Antivir (http://www.free-av.com/en/download/index.html).

broere69
14 June 2008, 14:26
Ik heb momenteel Nod 32 ben daar tevreden van , maar heb ook al AVG Prof getest en was daar ook tevreden van, het enige verschil is dat de ene antivirus wat gevoeliger is dan de andere.

cowboy1
14 June 2008, 14:32
ik gebruik Panda en dit al voor jaren.
Vroeger Norton gehad maar totaal ondermaats.
Van toen af aan Panda en zeeeeeeeer content.
Dit is zeker aan te raden.

gordini
14 June 2008, 16:02
Ik draai nu Avast op mijn desktop en op de laptop had ik NOD32 staan, maar na mijn format-C van vorige week ben ik op de laptop ook overgestapt op Avast. Gebruik die nu al enkele jaren, en telkens ik een pc onder handen krijg van derden, gaat die Avast er systematisch overal op.

Eénmaal geregistreed gaat die 14 maanden mee, waarna een herregistratie volstaat voor weer 14 maanden enzovoort, gratis en goed.

Greetz Gordini

2B's
14 June 2008, 18:55
Er zitten hier op het forum veel telenetters hé maar ik zien er geen enkele zeggen dat hij dat gratis antivirus programma gebruikt. Wel, ikke dus wél hé en ik ben er nog content van ook. F-secure is niet van de snelste scanners maar dat kan ik van Norton en Panda ook niet zeggen (die stonden voordien op mijne PC)

berger
14 June 2008, 20:57
Zo te zien is iedereen gelukkig en tevreden met zijn anti virus, we hebben dus voldoende keus. Ik ben zelfs tevreden met mijn (gratis) norton suite, en nu zal ik weer op mijn kop krijgen vrees ik.

Maar de beste anti virus ben je eigenlijk zelf. Wie 's nachts om 4 uur dronken rond loopt in het Schipperskwartier in Antwerpen loopt meer gevaar dan ik die op dat moment thuis in mijn bed lig (met mijn eigen man waarvan ik ook tevreden ben :) ).

Some_body
15 June 2008, 15:09
IK gebruik Mcafee enterprice 8.5 i , en ben daar zeer tevreden over , wat andere ook van Mcafee zeggen !!

greetss Some_body

bazeke
15 June 2008, 18:29
Ikzelf gebruik ook al jaren avast, en ben een overtuigd gebruiker...
Heb in het verleden ook al norton, avg en nod32 gebruikt (laatste ook een hele goede)
maar ik blijf steeds terugkeren naar avast !!!!

salmax
15 June 2008, 23:47
ik gebruik panda en heel tevreden over

bubsy119
18 June 2008, 12:26
Op de meeste pc's maak ik gebruik van AVG en hier ben ik toch al verschillende jaren tevreden over. nod32 heb ik even draaien gehad, het scannen gebeurde wel stukken sneller dan bij AVG maar deze vertraagde dan het opstarten van de pc weer voor een stuk wat ik niet echt graag heb :)

needhelp112
3 July 2008, 13:48
ik heb norton internet security en ik moet zeggen hij doet het top.
Ik heb niet veel virussen nog gehad(gewoon goede bestande downloade) maar hij blokkeert alle virussen en spyware. Makkelijk te updaten en fraudecontrole.
Verder goede en snelle scan dus toppie. zit ook nog een firewall bij dus helemaal perfect.
echte aanrader voor mensen die veeeeel downloade zoals ik :D

dannyma
3 July 2008, 13:54
ik gebruik al jaren panda zowel voor xp als vista en nog nooit problemen gehad .

carl
3 July 2008, 19:53
Ik gebruik al jaren de gratis antivirus afwezig :D Zeer tevreden over en nog nooit problemen mee gehad, verbruikt ook geen resources en vertraagt het opstarten niet.

patje0016
5 July 2008, 10:19
Er zitten hier op het forum veel telenetters hé maar ik zien er geen enkele zeggen dat hij dat gratis antivirus programma gebruikt. Wel, ikke dus wél hé en ik ben er nog content van ook. F-secure is niet van de snelste scanners maar dat kan ik van Norton en Panda ook niet zeggen (die stonden voordien op mijne PC)ik moet eerlijk zijn heb die ook gebruikt F-secure,nadien heb ik er panda op gezet en die haalde er vier virussen uit. dus zo goed is f-secure nu ook niet vindt ik. grtz patje0016:)

Jule
6 July 2008, 01:30
ik moet eerlijk zijn heb die ook gebruikt F-secure,nadien heb ik er panda op gezet en die haalde er vier virussen uit. dus zo goed is f-secure nu ook niet vindt ik. grtz patje0016:)Ik heb ooit Panda getest. Na twee weekjes onveilig surfgedrag te vertonen, kon ik XP enkel nog opstarten in veilige modus. Met NOD32 ben ik zoiets nog niet tegen gekomen. :D :p Als u een beetje veilig surft en emails met bijlage die komen van een onbekende afzender ongeopend verwijdert, is zowat elke AV goed. :good: Als u echter zoekt achter "miserie" volstaat geen enkele AV.

dannyma
6 July 2008, 08:01
Ik heb ooit Panda getest. Na twee weekjes onveilig surfgedrag te vertonen, kon ik XP enkel nog opstarten in veilige modus. Met NOD32 ben ik zoiets nog niet tegen gekomen. :D :p Als u een beetje veilig surft en emails met bijlage die komen van een onbekende afzender ongeopend verwijdert, is zowat elke AV goed. :good: Als u echter zoekt achter "miserie" volstaat geen enkele AV.
NOD32 je zegt zo al iets op 5 seconden kan je hem downloaden en met een crack tot 2020 gebruiken zonder te betalen hmmm veilig :D vraagje kan je nog veilig surfen ;)ik denk het niet meer ;)en dat xp bij jou en crash heeft gemaakt wil nog niet zeggen dat dit aan panda lag ;).alee vooruit we zijn vertrokken :evil:.

Jule
6 July 2008, 09:38
Of het aan Panda ligt, moet u aan mijn pc-boer vragen. Ik heb hem betaald om alles in orde te zetten. Hij heeft alle malware verwijdert (Bleek niet echt weinig te zijn naar zijn zeggen, maar hij moest toch iets hebben om het factuurbedrag uit te leggen. :D), tezamen met Panda en er terug Norton opgezet. Ik geef wel ruirelijk toe dat dit reeds 3 jaartjes geleden is gebeurd.
Veilig surfen is nog altijd perfect mogelijk. Onder XP kom ik momenteel enkel nog op bekende sites? :p
Wat cracks van AV's betreft: Van welke vindt u geen terug? Ik mag hier niet linken naar een crack van Panda, u zal dus ff zelf moeten googlen met de juiste trefwoorden. Bij mij rijst dan wel de vraag: wordt er meer upgedate dan enkel virusdefenities als u een crack gebruikt?

strikerfox
6 July 2008, 10:05
Ik gebruik nod32 antivirus al een twee tal jaren en ben niet van plan te veranderen,doe bijna iedere zijn dag update's,dat is belangerijk,+Sygate firewall pro.

eventure
6 July 2008, 11:58
In de tijd dat ik nog windows gebruikte gebruikte ik ook steeds NOD32
Superscanner als je het mij vraagt! NOD32 belast uw systeem bijna niet en haalt het meeste er wel vanaf. Jammer genoeg was de GUI iets minder maar uit screenshots leer ik nu dat deze toch wel een mooie update heeft gekregen!

Mosquitos
6 July 2008, 14:00
Of het aan Panda ligt, moet u aan mijn pc-boer vragen. Ik heb hem betaald om alles in orde te zetten. Hij heeft alle malware verwijdert (Bleek niet echt weinig te zijn naar zijn zeggen, maar hij moest toch iets hebben om het factuurbedrag uit te leggen. :D), tezamen met Panda en er terug Norton opgezet. Ik geef wel ruirelijk toe dat dit reeds 3 jaartjes geleden is gebeurd.
Veilig surfen is nog altijd perfect mogelijk. Onder XP kom ik momenteel enkel nog op bekende sites? :p
Wat cracks van AV's betreft: Van welke vindt u geen terug? Ik mag hier niet linken naar een crack van Panda, u zal dus ff zelf moeten googlen met de juiste trefwoorden. Bij mij rijst dan wel de vraag: wordt er meer upgedate dan enkel virusdefenities als u een crack gebruikt?

Dat is inderdaad de vraag...
Durf ook eerlijk te bekennen dat ik ooit een generator gedownload heb.
Je zou dat beter niet doen,er zal altijd een addertje onder het gras zitten vrees ik.
Had dat ding al een jaar of zo op mijn pc staan toen mijn antivirus pas aangaf dat het een keylogger was.
Was zeker heel goed bewerkt met een hex-editor om hem onzichtbaar te maken.
Ik gebruik avast en ben er best tevreden over.
Vind AVG ook goed,die staat op mijn laptop.

dannyma
6 July 2008, 14:15
Of het aan Panda ligt, moet u aan mijn pc-boer vragen. Ik heb hem betaald om alles in orde te zetten. Hij heeft alle malware verwijdert (Bleek niet echt weinig te zijn naar zijn zeggen, maar hij moest toch iets hebben om het factuurbedrag uit te leggen. :D), tezamen met Panda en er terug Norton opgezet. Ik geef wel ruirelijk toe dat dit reeds 3 jaartjes geleden is gebeurd.
Veilig surfen is nog altijd perfect mogelijk. Onder XP kom ik momenteel enkel nog op bekende sites? :p
Wat cracks van AV's betreft: Van welke vindt u geen terug? Ik mag hier niet linken naar een crack van Panda, u zal dus ff zelf moeten googlen met de juiste trefwoorden. Bij mij rijst dan wel de vraag: wordt er meer upgedate dan enkel virusdefenities als u een crack gebruikt?
zoals je zie zijn er voor en tegenstanders en denk dat daar weinig zal aan veranderen en de pc boer kan u veel wijs maken .
norton zal iets meer opbrengen zeker dan panda ;)en als je probleem hebt bel maar naar ireland voor symantec wat bij panda niet het geval is als je in belgie woont .
het is waar dat het net er vol van zit van cracks en je hebt gelijk er kan wel is iets anders meekomen ;) panda is hier met gekocte licentie daarna wordt je verbonden met de website om aan je security code's te geraken wat je van andere av's niet kunt zeggen om het toch en pak moeilijker te maken en panda kan je niet eindeloos kopieren en installeren met de zelfde code's wat je ook niet kan zeggen van andere av's (ik heb heel het rijdje afgedaan wat betreft av's ) uit nieuwsgierigheid en kijken hoelang de pc het volhoud ;)soms was het al bingo na enkele seconden op gewone website's :shocked:maar iedereen heeft zijn eigen keuze :).

bartsiemons5
6 July 2008, 20:30
je kan nooit veilig surfen of gewoon niet surfen dat kan ook een oplossing zijn,maar denk niet dat hier iemand dat zou doen

Jule
7 July 2008, 23:47
zoals je zie zijn er voor en tegenstanders en denk dat daar weinig zal aan veranderen en de pc boer kan u veel wijs maken . Zaken doe je uiteindelijk in vertrouwen? Net zoals u hier goede adviezen geeft die door anderen worden toegepast?? Maar ik ga perfect akkoord, 't is niet omdat volgens mij NOD32 een goede AV is, dat dit ook zo voor u moet zijn. Smartsecurity (ook van Esset) is volgens mij trouwens totaal onvoldoende als totaalbeveiliging. Maar ik heb momenteel geen zin (gezien mijn goede ervaring :D :p) om te testen of Panda beter scoort op dit gebied. ;)