Volledige versie bekijken : De oplossing voor het veranderen van je ip



tommyboy
14 June 2008, 21:00
hallo,

ik heb de afgelope weke zitte knoeien met men ip adress en heb een manier gevonden om je ip adress te veranderen(werkt altijd maar je hebt er een linksys router voor nodig).
Je kan je ip adress veranderen door je mac adress te veranderen.Als je je mac adress verandert zal je provider je automatisch een nieuw ip adress geven dus vergeet dat gedoe met ipconfig/release dit is de enigste manier die feilloos werkt. Je opent je internet browser en gaat het "nummer" van je router meestal is dit 192.168.1.1 dan voer je het passwoord in meestal is dit admin admin als je het niet zelf hebt ingesteld . Vervolgens ga je naar mac-adress daar zie je een combinatie van letters en cijfers je moet eerst enable aanvinken dan pas je liefst enkel de laatste combinatie (verander het liefst door een combinatie van 2letters tussenA en F). Als je dan naar status gaat zie je dat je ip adress verandert is.

Vergeet al die andere "zever" op deze manier verandert je ip zonder twijfel.

MVG Tom

berger
14 June 2008, 21:45
Zo zat Archimedes ooit eens wat te knoeien in zijn bad en vond zo de wet van zichzelf uit. En hij was zo content dat hij naakt over straat liep en Eureka Eureka begon te roepen.

Maar waarom zou ik in godsnaam mijn ip moeten veranderen?

compuchrisje
14 June 2008, 21:48
Je doet je aanpassingen in je router... dàt is wat je provider ziet als IP adres, wat je allemaal ook aanpast aan die instellingen, het is de router die de aangesloten pc's een adressering geeft. Dus... vergeefse moeite! Pech!

tommyboy
14 June 2008, 23:20
Je doet je aanpassingen in je router... dàt is wat je provider ziet als IP adres, wat je allemaal ook aanpast aan die instellingen, het is de router die de aangesloten pc's een adressering geeft. Dus... vergeefse moeite! Pech!
Hoe komt het dan dat als ik naar whatsmyip ga dat ik een ander ip zie??

tommyboy
14 June 2008, 23:52
Je doet je aanpassingen in je router... dàt is wat je provider ziet als IP adres, wat je allemaal ook aanpast aan die instellingen, het is de router die de aangesloten pc's een adressering geeft. Dus... vergeefse moeite! Pech!

Volgens is mijn uitleg correct. Normaal als je je ip wilt veranderen trek je de stekker even uit en hopen dat je ip in de pool geraakt van ip adressen vaak is er geen nood aan ip adressen dus wijzen ze het ip terug aan het mac adress.
Hier komt het: zoals daarstrax aangehaald is het zo dat een herkenning gebeurt via uw mac adres. Dit nummer is uniek en via dit adress geeft je provider je een ip adress. Dus door het veranderen van dit adress denkt je provider dat je een anders stuk hardware bent en een ip adress nodig hebt. Wees wel voozichtig lees men originele post niet te veel verandering in brengen.

Am i right or am i right?

tommyboy
15 June 2008, 11:20
dit niew ip dat de router geeft is toch ook een ander ip?

Snakey
15 June 2008, 12:41
Providers zoals Telenet hebben hun DHCP servers zodanig geconfigureerd dat je een bepaald ip adres krijgt adhv uw mac adres. Dat is uw publiek adres. Daarnaast heb je nog een privénetwerk, elk toestel dat je daar aansluit krijgt van uw router een klasse C ip adres. Deze zijn niet direct toegankelijk voor de buitenwereld, maar dat kan wel verwezenlijkt worden via network address translation (zoals het browsen).

Let er wel bij op dat mac spoofing illegaal is, elke netwerkadapter heeft een eigen unieke mac adres en het wijzigen van dit adres enkel bedoeld is voor interne (privé) netwerken (bv bij klasse C adressen). Op deze wijze geef je jezelf uit als iemand anders.

Bij providers zoals Telenet, zullen ze ieder verschillend mac-adres als een nieuwe pc identificeren, daarom krijg je dynamisch een nieuw ip toegewezen.
Bepaalde abonnementen staan je maar toe om met 2 pc's te verbinden, wijzig je dit teveel in een te korte tijd, dan kan Telenet je verbinding tijdelijk verbreken. Mac spoofing tov Telenet is eigenlijk hetzelfde als vervalsen van authentificatie. Verander best van provider als je vaker een nieuw ip adres wilt.

tommyboy
15 June 2008, 13:50
bedankt snakey weet je msch bij welke provider je makkelijker een nieuw ip krijgt?

Fakke_Berto
15 June 2008, 18:58
Zo zat Archimedes ooit eens wat te knoeien in zijn bad en vond zo de wet van zichzelf uit. En hij was zo content dat hij naakt over straat liep en Eureka Eureka begon te roepen.

Maar waarom zou ik in godsnaam mijn ip moeten veranderen?
RS-fan?

PAUL
15 June 2008, 19:13
bedankt snakey weet je msch bij welke provider je makkelijker een nieuw ip krijgt?

Wat is er dan zo verkeerd aan je huidig IP?


Mvg,

P.Siemons

berger
15 June 2008, 23:08
RS-fan?

Sorry voor mijn onwetendheid, maar :

1. ik weet nog altijd niet waarom ik mijn ip soms best verander.
2. wat is RS? Van RuneScape ben ik wel geen fan.

tommyboy
15 June 2008, 23:12
Wat is er dan zo verkeerd aan je huidig IP?


Mvg,

P.Siemons

Ik speel world of warcraft:p en men oorspronkelijke acc hebben ze gebanned omdat ik blijkbaar ergens was waar ik niet mocht zijn. Nu zou ik graag men ip willen veranderen zodat ik een nieuwe acc kan make zonder dat zij weten dat deze acc met de oorspronkelijke gelinked is. Jullie denken msch dat dit een beetje hypocriet is maar blizzard kijk naar dit soort zaken. Ik heb fouten in het verleden gemaakt maar zou dit graag achter me laten door met een nieuwe acc te spelen op een nieuw ip.

Merel
16 June 2008, 18:33
Je doet je aanpassingen in je router... dàt is wat je provider ziet als IP adres, wat je allemaal ook aanpast aan die instellingen, het is de router die de aangesloten pc's een adressering geeft....
Heel juist ! Nu is er hierbij het volgend probleem dat ik graag wilde oplossen: Het ip adres voor de buitenwereld kan men weten met www.watismijnip.be (http://www.watismijnip.be)
Maar inderdaad als je een PC's gebruikt achter een router, krijgen deze een ander adres, welke niet in de range zit van de provider, maar in de range van het privé (thuis)netwerk.

Het probleempje nu (terzijde) :
Heb zitten testen onder Ubuntu om wat men in Windows het "externe bureaublad" noemt (ze geven soms van die namen ! :shocked:) Ik ben er niet in gelukt om binnen te geraken bij iemand die géén router heeft ! Laat staan dat die anderen persoon zou proberen bij mij binnen te geraken ! Hij moet er zelfs niet op hopen ! Nu is de vraag , hoe kal dit wel lukken, met de gewone middelen van Ubuntu ? Welk protocol ? (zijn eerder vragen voor het Ubuntu forum)

On Topic:
Als de topic starter een ip wil veranderen is dat dus "om te spelen".
Misschien bestaan er tijdelijke wegwerp-ip adressen, zoals er trouwens wegwerp-emailadressen bestaan ? Dan zitten we helemaal in de speeltuin.:lol:
Eerlijk gezegd, ik denk er het mijne over. Het is zo al moeilijk genoeg. Waarom het dan gemakkelijk maken als het ook nog véél moeilijker kan ? (Wij speelden gewoon op straat of in bos)

tommyboy
17 June 2008, 22:07
btw nog een vraagje morge komt iemand van telenet de modem vervangen.
Als die modem dus daadwerkelijk vervangen wordt dan zal men ip ook veranderen niet?

Snakey
17 June 2008, 22:21
Heb zitten testen onder Ubuntu om wat men in Windows het "externe bureaublad" noemt (ze geven soms van die namen ! :shocked:) Ik ben er niet in gelukt om binnen te geraken bij iemand die géén router heeft ! Laat staan dat die anderen persoon zou proberen bij mij binnen te geraken ! Hij moet er zelfs niet op hopen ! Nu is de vraag , hoe kal dit wel lukken, met de gewone middelen van Ubuntu ? Welk protocol ? (zijn eerder vragen voor het Ubuntu forum)De remote desktop moet eerst geactiveerd worden in ubuntu (system > preferences > remote desktop) daar staat ook het commando om een deze desktop te bekijken vanop een andere computer, indien je vanuit windows wilt kijken, dan heb je daar de vnc viewer nodig. Indien de andere pc buiten uw privénetwerk zit, moet je je router instellen dat hij de juiste poort forward naar uw computer, als ik mij goed herinner, luistert een vnc server naar poort 5300.