Volledige versie bekijken : Dell XPS M1530



carl
16 June 2008, 15:15
Hey,
Ik ben van plan me ene nieuwe lapto paan te schaffen, en ik dacht aan bovevernoemde met volgende config:
1920X1200 15.4 inch (ow yeah)
4GB Ram
voor de rest alles standaard.
De 3 dingen die ik me afvraag zijn:
- CPU gewoon laten of toch maar de 100MHZ extra en dubbelle cache nemen voor 90 eur ?
- HDD gewoon 5400 of toch die 90 neertellen voor een 7200 met freefall sensor ?
-6 of 9 cell batterij ? maakt dit veel uit ?
Gezien je voor die config met alle opties ong 1450 neertelt lijkt me dat zeer intressant :D

carl
16 June 2008, 16:52
Bij nader inzien ga ik toch maar voor de 1440x900. Ik denk dat hoger een beetje te klein en 'cramped' zal zijn. Die hdd vind ik beslist geen 90 waard.

Dexter
16 June 2008, 19:52
Zou het ook niet doen (voor die HDD dan he ;)) want voor €90 kan je er al een externe aanhangen van 7200rpm :p (waar je dan je gegevens op kan zetten... en als je eens iets nodig hebt dan zet je het op je laptop :cool:)

Van batterijen en CPU's ken ik niet zoveel :p

Adri

carl
17 June 2008, 16:21
Ik wist niet goed waar het te zetten, dus ik zet het er hier maar onder. Er zijn op internet zeer veel reacties te vidnen waaruit blijkt dat als puntje bij paaltje komt je geen garantie krijgt bij dell, dit schrikt me wel wat af gezien ik eigenlijk iedereen totnogtoe heb horen goed spreken over hun service :s

GuntherS
17 June 2008, 16:53
De service van Dell is zeker goed te noemen. Ik heb de service al 2 keer nodig gehad met mijn Dell Latitude 120L (wel een business model met 3 jaar business garantie...)

Gewoon telefonisch contact opgenomen met de Dell Technical Support en het probleem uitgelegd. De eerste keer was mijn adapter stuk en de 2de keer wou mijn DVD-RW-station geen DVD's meer lezen. In beide gevallen werd gewoon een verslag opgemaakt en werd onmiddelijk een nieuwe adapter of DVD-RW-station opgestuurd. 1 dag later komt alles mooi aan, geleverd via DHL :)

Beste service die ik ooit heb gehad.

carl
18 June 2008, 09:48
Wel ja, dat is het hem nu, ik hoor zo van die goede verhalen als van jou. Maar op internet zijn er zoveel mensen die klagen dat ze niet eens een kapotte USB poort wouden vervangen ..
Ofwel zijn dat imbecielen die gezegd hebben dat ze die zelf afgebroken hebben

Dexter
18 June 2008, 19:08
Je vindt altijd meer negatieve reacties over iets dan positieve recties....