Volledige versie bekijken : Windows 2000 start niet meer op



wimpievds
17 June 2008, 11:29
Hallo,
ik heb hier nog een (vrij oude) Compaq pc staan waar Windows 2000 op draait.

Een tijdje geleden wilde ik vanaf een memorystick (USB) rechtstreeks een programma installeren (Alcohol software, de trial versie). Wanneer de installatie voltooid was, moest de pc opnieuw opgestart worden.

Ik deed dit, maar de pc liep vast in het (witte) venster met het logo van Windows 2000 en die voortgangsindicator.

Ik zette de pc uit (met schakelaar) en probeerde opnieuw op te starten, maar altijd opnieuw loopt de pc vast op hetzelfde scherm, als de voortgangsindicator weer op hetzelfde blokje komt (juist wanneer het zesde blokje verschijnt).

In de Veilige Modus kon ik nergens iets van de software terugvinden, de stick heb ik uit de pc gehaald, maar dan nog geraakt die nooit voorbij dat witte scherm.

Kan iemand mij helpen?
Ik ken er zelf niet heel veel van :S

Ik heb wel in de system32 map een bootlogbestand gevonden, ntbtlog.txt, als dat nuttig is kan ik dat wel online zetten...

Hopelijk snel geholpen te worden,
Wim

PeterN
17 June 2008, 12:23
Daar je enkel via veilige modus nog opgestart geraakt zal je langs daar het probleem moeten oplossen denk ik. Mss dat het ook lukt met te sarten van de orginele w2000 cd en een herstel doen (maar ik weet niet als w2000 dat heeft).

Probeer eens op te starten in veilige modus en het programma daar te installeren en daarna terug te deïnstalleren. Waarschijnlijk zijn er processen die bij opstart starten en die niet goed geïnstalleerd zijn.

wimpievds
18 June 2008, 13:03
Ik heb het geprobeerd, de software via veilige modus geïnstalleerd, en dit keer was het wel goed geïnstalleerd. Daarna verwijderd, bij vraag of ik akkoord ging om alle registeraanpassingen van de Alcohol software te verwijderen op JA geklikt, en opnieuw opgestart..
En wéér loopt ie vast op dezelfde plek..
Andere suggesties?
Help mij aub :)

wimpievds
18 June 2008, 14:16
Enkele foutmeldingen...
Zie bijlage... En zoals de foutmeldingen uit het systeemlogboek: zo zijn er nog 6. Kan iemand hier iets van de opstartproblemen uit afleiden?
Ik heb eens gegoogled ivm. die PCI Simple Communications-controller, daar vind ik dat het om een modem of zoiets gaat? Maar er is er geen aangesloten... Misschien ingebouwd? Maar kan dit wel opstartproblemen veroorzaken?
Bedankt voor reacties