Volledige versie bekijken : laptop ten einde?



DjQue
17 June 2008, 12:59
Hello iedereen.

De laatste tijd heb ik erg veel problemen met mijn laptop.
Het is allemaal donderdag begonnen. Dit kan je hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=54251) lezen.
Ik heb daarna mijn laptop geformateerd.
Toen ik hem 's avonds wou afsluiten vertelde windows mij dat hij eerst de nodige update gaat installeren en dan zelf de pc zal afsluiten.
Deze keer waren het 65 updates die hij wou installeren.
Na ongeveer 30-40 updates schakelde hij hem al uit.
De dag daarna wou ik hem opnieuw opstarten en toen begonnen de problemen weer.
Bij elke opstart gaf hij het keuze-opstartmenu weer. Bij elke keuze die ik maakte gaf hij het windows-logo weer, laadde even en herstarte hij zichzelf opnieuw.
Na enkele pogingen gaf hij dit weer:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgend bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\Windows\System32\Config\System
U kunt proberen dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden.
Kies 'R' in het eerste scherm op de reparatieprocedure te starten.

Aangezien ik volgens mij niet over die cd-rom beschik (het is een laptop van den Aldi) heb ik dit genegeerd en op een toets gedrukt.
Hierdoor starte hij opnieuw op. Dit heb ik een keer of drie gedaan (hij gaf die tekst weer en ik liet hem herstarten.)
Na enkele pogingen gaf hij deze notitie weer:

SMART Failure Predicted on Hard Disk 0:Samsung HM100JC-(DM)
Warning: Immediately back-up your data and replace your hard disk drive.
A failure may be imminent.
Press F1 to continue.

Ik drukte op F1, hij gaf opnieuw het keuze-opstartmenu weer. Ik koos voor de optie 'laatste gekende configuratie' en voila, hij werkte weer.

Ik was het ondertussen zo blij dat hij weer werkte dus heb ik hem maar enkele dagen niet afgesloten, want dan bleef hij vlot werken.
Nu besloot hij deze morgen toch om alles te blokkeren en af te sluiten.
Na een kwartier proberen opstarten geraakte ik weer in Windows (dit maal zonder waarschuwingen maar wel met het keuze-menu).

Kan iemand mij vertellen wat hier het probleem kan zijn?
Ik heb nochtans de laptop geformateerd maar toch blijft hij ambetant doen.

Groetjes, Q!

carl
17 June 2008, 13:09
Ik denk dat je harde schijf op het punt staat het te begeven ...

DjQue
17 June 2008, 13:13
Ik denk dat je harde schijf op het punt staat het te begeven ...

Dat leidt je waarschijnlijk af uit die SMART failure. Ik heb daar ook al aan gedacht dat het aan mijn HD ligt maar waarom werkt mn HD dan wel als ik hem eenmaal opgestart krijg? Ik kan kopieren naar en van mn HD, opslaan, hij doet op dat vlak niets moeilijk.

DjQue
17 June 2008, 13:39
nu loopt hij erg traag en bevriest het programma waar ik bezig mee ben (nu bv firefox) voor 30 seconden als er iets anders laadt of als er op msn bv iemand online komt.
Voor het typen van deze kleine post heb ik ongeveer 3 minuten nodig gehad!

edit: ondertussen is hij volledig vastgelopen. Ik zie nu enkel mijn bureaubladachtergrond nog, zonder taakbalk of pictogrammen. Ik kan mijn muis wel nog bewegen :-S

W1nD0wS 3x P33
17 June 2008, 14:49
Normaa het eerste wat je zou moeten gedaan hebben was een back up maken van Windows , tegenwoordig staat alles op een aparte partitie , waardoor je gemakkelijk een Windows back up cd kon mee maken .. maar doordat je dit nie gedaan hebt , kunt je natuurlijk geen reperatie uitvoeren .
Misschien kun je proberen door een Windows Cd te gebruiken van iemand uit je geburen , om dan alsnog uw windows te kunnen repareren . ( Als het probleem in de software zit natuurlijk )

DjQue
17 June 2008, 15:21
Normaa het eerste wat je zou moeten gedaan hebben was een back up maken van Windows , tegenwoordig staat alles op een aparte partitie , waardoor je gemakkelijk een Windows back up cd kon mee maken .. maar doordat je dit nie gedaan hebt , kunt je natuurlijk geen reperatie uitvoeren .
Misschien kun je proberen door een Windows Cd te gebruiken van iemand uit je geburen , om dan alsnog uw windows te kunnen repareren . ( Als het probleem in de software zit natuurlijk )

Ik wist niet dat ik dat moest doen en ik zou ook niet weten hoe dat moet. Volgens mij is het niet softwarematig, dan zou het al opgelost geweest zijn toen ik hem formateerde, niet?

ajaxloverr
17 June 2008, 15:38
dat zal je HDD zijn, voer chkdsk /f uit. windows ziet dan beschadigde sectoren en probeerd ze te repareren.

carl
17 June 2008, 16:24
Het zou ook kunnen iets met condensatoren ofzo zijn. Er gaat een vrij nasty 'ziekte' van bolle dingen op het moederbord ofzo die instabiliteit, hoge temps en vastlopers kunnen veroorzaken.
Check ook je voeding is, ik heb voor als ik mijn grafische kaart en HDD op dezelfde kabel zet dat m'n hdd soms uitvalt en de pc dan vastloopt