Volledige versie bekijken : Video weergeven : buffering in usb-drive



Merel
17 June 2008, 22:00
Telkens als ik een movie bestandje bekijk gaat de usb-drive (4GB) als een bezetene tekeer !

Het is duidelijk dat deze (bij voorkeur) als buffergeheugen wordt gebruikt in plaats van de HDD. Ik vind dat wel eigenaardig. Is dat normaal ?

De grafische kaart is niet van de jongste meer maar dat heeft nooit enig probleem gegeven bij het weergeven van filmpjes.

Ik moet nog eeven nakijken in taakbeheer of er een memory overlast is, maar ik vermoed van niet. De harde schjf is niet echt volgeschreven.
Zonder USB drive op de PC is er geen verslechtering voor weergave van gewone video bestanden.

Baloeke
17 June 2008, 22:10
Op wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus) vond ik wat interesant over USB. Er zijn verschillende mogelijkheden kwa aansluiting voor USB


USB 1.0: 1,5 Mbit/s (low speed)
USB 1.1: 12 Mbit/s (full speed)
USB 2.0: 480 Mbit/s (high speed)
USB 3.0: 4800 Mbit/s (Super speed)

Ik denk, dat je de USB aansluiting 1.0 gebruikt. Hiermee gaat, denkelijk de prestatie van je pc verzwakken.
Kan je die file, niet even op je pc zetten, en zien hoe dan je pc reageert.

Jule
18 June 2008, 01:23
Kan je die file, niet even op je pc zetten, en zien hoe dan je pc reageert.Als ik de comment goed begrijp staat die file op zijn/haar pc? :wall: ...

Baloeke
18 June 2008, 12:41
Ik denk het niet. Vermoedelijk wil men die file vanaf de USB laten afspelen.

Merel
23 June 2008, 17:38
Bedankt mensen.

Het is bij het afspelen vanuit de harde schijf het geval (er is anders nog plaats genoeg hierop)

Bijvoorbeeld :
- internet gedownload filmpje op de HDD. (à la Windows... "openen" maakt hij sowieso een download naar de PC naar een "tijdelijk bestand" )

- of eender welk video bestandje vanuit de HDD.

.... en de USB drive gaat aanstonds knipperen alsof het reeds Kerstmis is.

USB fout zou U denken ? Heb zo het idee dat het een "buffer" toewijzing betreft. Eigenlijk weet ik niet waar beginnen. Zonder USB stick , worden video bestanden blijkbaar zonder haperen ook gespeeld !

Snakey
24 June 2008, 15:19
Heb je ReadyBoost misschien aangezet?

Merel
24 June 2008, 20:11
Bedankt Snakey,

Ik weet wat 'nen boestering' is, maar moet even nakijken wat ReadyBoost is ! Nooit van gehoord :shy:


Edit (enkele minuten later)
Ben gaan neuzen en inderdaad het heeft er alle tekenen van.
Maar het lijkt een feature te zijn van Vista, terwijl ik met XP werk.
Of zouden er bepaalde zaken van Vista zijn ontleend en meegekomen met de laatste "updates" voor Win-XP ???

Snakey
25 June 2008, 10:12
Kijk eens bij je systeemeigenschappen als windows xp dan niet uw usb stick als paging file gebruikt (virtueel geheugen) Bij geheugentekort, zal het systeem alle niet-gebruikte info vanop uw ram wegschrijven naar de paging file. Dit is eigenlijk wat readyboost doet, enkel onder een nieuwe naam en als uitbreiding op de swapfile.

Merel
25 June 2008, 17:07
Zou ik dan eventueel deze (http://users.telenet.be/transit/Pics/PerformanceOptions.PNG) instellingen wijzigen, of ziet er dat correct uit ?

Waar vind ik de specifieke rol die de usb-stick zou spelen in relatie tot de paging file ?

Snakey
25 June 2008, 17:26
http://208.109.175.73/images/GameOpt/VirtualMemoryDialog_custom.png

Selecteer de juiste partitie en zorg ervoor dat er daar geen paging file op gemaakt mag worden.

Merel
25 June 2008, 18:17
http://users.telenet.be/transit/Pics/Virtual%20memory.PNG
- Heb nu meer virtual memory toegewezen aan D: partitie
- Op C:\ is gebleven wat er stond. Als dat niet echt mag worden vewijderd ??

Op te merken : Het dialoogvenster toont geen USB drive, die er toch wel instak, terwijl Windows hem echter wel gebruikt bij afspelen van video.
Eigenlijk zou men eventueel de virtual memory kunnen opdrijven ... uitsluitend op de C: partititie ? Is er voordeel bij om het elders toe te wijzen ?

Ga nu even testen of er verandering is opgetreden.

Merel
25 June 2008, 18:52
Met deze settings wordt de USB toch veel minder ter hulp geroepen. Het zal vermoedelijk liggen aan te weinig RAM geheugen (768) om videos snel te kunnen verwerken, als er bovenop toch steeds van alles meedraait.

De USB drive begint slechts na een tijdje in actie te treden. Dat is een verschil met de vorige settings, waarbij deze onmiddeiijk in actie schoot.
Beelden haperen maar zeer zelden, met of zonder de USB stick.
Voor mij het signaal dat ik toch moet tijd gaan maken om uit te kijken naar meer performante PC.

Nogmaals bedankt, ik heb wat bijgeleerd :good:

Snakey
25 June 2008, 20:49
Laat inderdaad toch wel best ergens een paging file staan.