Volledige versie bekijken : Probleem met email (outlook)



Flupke streep
18 June 2008, 16:39
Hallo,

Ik heb 2 vraagjes met betrekking tot het gebruik van outlook express 6.

1°) Ik ben nogal een slordige typist en typ dan ook regelmatig foutjes in een emailadres. Min vraag: is er een mogelijkheid om een bevestiging van ontvangst te krijgen bij het versturen van een mail ( geen leesbevestiging) eventueel met de melding dat er een onbekend adres is gebruikt. Zo ja hoe stel je dit in ( mijn provider is skynet )

2°) Ik ontvang regelmatig mail die ik niet kan verwijderen. Als ik op verwijderen klik krijg ik de melding " fout op de pagina " De enige manier die ik tot nu toe heb gevonden is: in de folder POSTVAK IN een subfolder aan te maken en mijn mail in die subfolder te plaatsen. Door de volledige subfolder te deleten kan ik dan de mail verwijderen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Met vriendelijke groeten,
Phil.

berger
18 June 2008, 16:57
1. De beste manier om weinig tikfouten te maken is niet meer tikken. Je kunt in outlook express een adressenboek aanleggen (de allereerste keer moet je dan typen, behalve voor mails die je beantwoordt). Ik heb ooit een programma gezien dat uw mails kon volgen, ik weet de naam niet meer, maar ik vind dat toch maar spionnage. Als je een verkeerd mailadres intikt krijg je toch een foutbericht in uw outlook express, en dan zie je waar de fout is. Leesbevestiging vragen is natuurlijk een mogelijkheid, maar ik antwoord daar nooit op, dat vind ik toch geen sympathieke methode.
2. Indien je een mail uit Postvak In niet meer kunt verwijderen volstaat het soms om de mappen van outlook express te comprimeren. Een backup kan dan wel aangewezen zijn. Indien het probleem daarna nog niet opgelost is moet je wel een complexere methode gebruiken.