Volledige versie bekijken : Ik zie sterretjes?



Jule
19 June 2008, 00:53
Bij deze post (http://www.minatica.be/showthread.php?t=48007) staan er 5 sterretjes. Op zich is dit zeer verdient want de auteur van dit stukje heeft een aardig stukje werk gehad om deze prachtige handleiding te schrijven. :good:

Maar ook dit topic (http://www.minatica.be/showthread.php?p=395974#post395974) telt vijf sterretjes. Nochtans heeft de auteur het gedachtegoed gepikt uit de feedback-sectie en er een simpel comment voor geschreven. (Zijn kennis reikt bijlange niet ver genoeg om het interessant te maken. :D) Vandaar mijn vraag: Door wie, wat of hoe worden die sterretjes bepaalt? Thanks!

Jelle
19 June 2008, 08:23
Dat kan elk lid geven via "Onderwerp waarderen" rechts bovenaan elk onderwerp ;)

Jule
19 June 2008, 09:24
:lol: Ik heb mezelf hier één sterretje gegeven. Uw topic van FF3 heb ik 4 sterretjes gegeven. 't Is er miischien wel 5 waard. :shy:
Daar ik mijn topics de belangrijkste vind op dit forum (De pretentie alleen al ... :lol: :D), mag ik dus al mijn topics 5 sterretjes toekennen? Dit maakt die sterretjes dus in feite nikszeggend, ook al is Compuchrisjes topic over het reinigen van de pc er tien waard?

Jelle
19 June 2008, 09:32
Dat systeem zit standaard in vBulletin, maar we gebruiken het niet echt. Geen sterretjes geven is dus misschien beter :)

Het is alleen representatief als vele leden scores geven aan een onderwerp.

Phil O'Sophe
19 June 2008, 18:34
Ik vermoed dat een groot aantal leden geen weet heeft van die "waardering-
knop"; eerlijk gezegd, had dat zelf ook maar gezien bij "Downloads".
Jule heeft overschot van gelijk als er een aantal topics zeker een 5 waard
zijn !

Jule
19 June 2008, 23:27
Ik vermoed dat een groot aantal leden geen weet heeft van die "waardering-
knop"; eerlijk gezegd, had dat zelf ook maar gezien bij "Downloads".
Jule heeft overschot van gelijk als er een aantal topics zeker een 5 waard
zijn !Als u een topic start omdat uw harde schijf is gecrasht en ik ken uw topic 5 sterretjes toe, is dit dan sarcasme of is dit uit interesse? :evil: :devil: :D ;)

compuchrisje
20 June 2008, 07:55
Pff en ik die dacht dat Jule getroffen was door een romantische asteroïde... zijn het enkel maar wat sterretjes :cry:

Jule
20 June 2008, 13:42
Pff en ik die dacht dat Jule getroffen was door een romantische asteroïde... Romantisch ruimteafval?? Bestaat dat ook al? Als u me dit kan aantonen, nodig ik u en uw partner uit voor een romantisch etentje, in een romantisch halfgevulde beerput met heel veel romantische vliegjes. Als u daar blijft zitten, tijdens de romantische zonsondergang, zal u ook nog eens het gezelschap krijgen van duizenden romantische mugjes. Door veiligheids overwegingen en de aanwezeige gassen zijn van die romatische brandende kaarsje uitgesloten! :D :p Of heeft u een andere romantische illusie?

Phil O'Sophe
20 June 2008, 21:00
Als u een topic start omdat uw harde schijf is gecrasht en ik ken uw topic 5 sterretjes toe, is dit dan sarcasme of is dit uit interesse? :evil: :devil: :D ;)

Met al die verschillende en dubbelzinnige emoticons is dat moeilijk uit te
maken Jule ! ;)

Merel
20 June 2008, 21:01
:thx:Nu we toch al zover zijn .....
Het zit hem zo: Als je hotels gaat vergelijken die allemaal hetzelfde aantal sterren hebben, zal je al zeer vlug doorhebben dat het hotel X met n sterren veel beter uitgerust is dan het hotel Y dat ook n sterren heeft.

Dat komt omdat het aantal sterren beantwoordt aan criteria die niet genoeg zijn gedetailleerd. Een bad kan een olympisch zwembad zijn (50 meter) maar mijn bad thuis in de badkamer ... is ook een bad. Dus één ster bij voor het aanwezig zijn van een bad, al kan er amper kan in zwemmen. De term "welness" is tegenwoordig op zich al een hotel-ster waard. Nonsens dus.

Hier op het forum worden nieuwe sterren geboren op democratische wijze. We weten allemaal in dit land dat democratie heel dicht bij de anarchie ligt. Een topic kan beoordeeld worden op informatiewaarde, feedbackwaarde, originaliteit, humorgehalte enz... naar wat je zelf belangrijk vindt.

Aan feedback-waarde op het forumgebruik zou ik huidige topic eigenlijk -(min) 5 sterren toekennen terwijl ik aan het sociaal contact gehalte 5 sterren, ... mocht dit onderonsje in de Lounge hebben plaats gevonden.:lol:

Mijn persoonlijk criterium gaat uitsluitend naar de nuttige inhoud in relatie tot de rubriek (subforum) waar het is ondergebracht.

Ik vemoed dat de meesten onder ons op deze manier hun sterren uitdelen.
Het geeft alleszins een goede indicatie dat een topic méér aandacht verdient, ook al kan de "verdienste" van het "gepresteerde werk" zeer veranderlijk zijn, het blijft van ondergeschikt belang voor het aantal sterren al wordt het ten zeerste geapprecieerd !
Nog veel romantiek verder. :love:

Jule
20 June 2008, 22:59
:thx:Nu we toch al zover zijn ..... Effen ingekort. :good: U vindt de korte inhoud van hetgeen u schrijft trouwens reeds terug in comment #3. :devil:

Ik geef Jelle gelijk. De leden laten het sterrensysteem voor wat het is en de forumleiding gaat zelf gaan beslissen wat er hoeveel sterretjes verdient. Anders moeten al de door mij opgestartte topics vijf sterretjes krijgen. :thx: :lol: :D :evil: :devil: :shy: Zou dit forum op deze manier aan te passen zijn of valt er niet te rommelen in vBulletin?

Jule
29 June 2008, 23:48
Daar ik liever geen nieuw topic begin: Op wie kan ik zoal stemmen? Of krijg ik als enige "Stem nu" te zien?? http://img58.imageshack.us/img58/2302/stemnukleinli9.jpg (http://img299.imageshack.us/img299/3108/stemnucopyio5.jpg)

compuchrisje
30 June 2008, 08:56
Ik denk dat er hier éne ze ziet vliegen??

Jule
30 June 2008, 23:56
Ik denk dat er hier éne ze ziet vliegen??Als dit op mij slaat: dit is toch reeds langer dan vandaag? :lol: :D :p Maar moet er daar niet staan "Wijzigingen opslaan." Of zoiets i.p.v. "Stem Nu"??