Volledige versie bekijken : GeForce 8600M GS 512MB help !



Ignace93
19 June 2008, 21:59
Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje last van slecht beeld tijdens het gamen:
Als ik Call of Duty 4 speel, heb ik last van de 'slechte kleuren', hoe graag ik het ook zou screenen, het gaat niet, als ik het screen lijkt het beeld normaal, maar als ik het spel zelf speel is het slecht beeld er weer.:cry::rolleyes:
Ook bij sommige games als 'Test Drive Unlimited', krijg ik de resolutie niet hoger gezet dan 600x800, als ik hoger ga, kan hij niet meer van de schokken, terwijl deze beeldkaart in staat zou moeten zijn deze op de hoogste te draaien ..:damn:
Iemand raad ?
alvast bedankt
groetjes,
ignace

g_man
19 June 2008, 22:28
Probeer de drivers eens opnieuw te installeren. :)

Ignace93
20 June 2008, 12:56
Had ik al gedaan, vergeten erbij te zetten: dit haalt geen ene moer uit.
Er moet toch iets mis zijn met de instellingen, de kaart kan toch niet kapot zijn ?

Obsessed
20 June 2008, 13:25
Doet het probleem zich van in't begin voor, of pas als je even bezig bent.

Mogelijk wordt de kaart te warm.
Eens ff gamen met de computercase open om te proberen.

Ignace93
20 June 2008, 14:03
In beide gevallen als ik net begin, maar bij CoD4 zijn het enkel de kleuren en bij TDU is het de resulotie EN de kleuren. Bij andere games werkt ie behoorlijk normaal. :s

carl
20 June 2008, 14:04
Ik hoor aan onaandachtig persoon: 8600M GS is een laptop chipset.
Het kan zijn dat hij te warm wordt. Zit er veel stof in de koeler ? Dit klinkt mij echt als een driver probleem anders; windows anders eens herinstalleren ?
En tot slot: die kaart kan TDU niet op max trekken hoor ;)
Althans niet vloeiend, je kan op 1440X900 spelen maar moet wat detail terugschroeven.

Ignace93
20 June 2008, 14:15
Oh, ik dacht dat TDU helemaal niet zo zwaar was xD Maar max hoeft niet, al zet ik alles op laagste details en de resolutie iets hoger dan 600 x 800 .. *schok schok*. ZO slecht kan die kaart toch niet zijn ? :( Er is geen grijntje stof te bespeuren in de koeler. Kan die driver zomaar ineens verdwenen zijn ? Heb helemaal niets veranderd ofzo(denk ik althans) .. En om weer helemaal overnieuw te beginnen met Windows zie ik niet zitten, ik wacht wel tot Vista wat stabieler is voor games, in het begin stond hier namelijk Vista op en die kon nauwelijks games draaien, vandaar dat Vista eraf vloog en XP Pro erop. De drivers van de Panamese Acer site zijn goed, toch ? :
http://www.acerpanam.com/flex/acerdrivers/bin/drivers.html?CFID=5781222&CFTOKEN=52620958

carl
20 June 2008, 16:08
Neem de drivers van nvidia eens ;)
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
En overigens draait windows vista heel goed met games nu. Ik gebruik overigens nog een standaard versie van indertijd en daar zijn geen problemen mee.Je moet gewoon van alle norton zeik afblijven, en je laptopje moet wel 2GB ram en een T7100 ofzo hebben, anders is het beter om xp te draaie.

Ignace93
20 June 2008, 16:14
Heb 2 GB ram en nog nooit Norton gehad, "Norton is een nutteloos programma dat je PC alleen maar vertraagd" zeg ik altijd. :) Ik heb al eens rondgeneust op die site, en heb die eergisteren gedownload, alleen, alle mogelijke kaarten staan erbij, behalve de mijne . :S En wat die Vista betreft .. moest ik ooit formatten zet ik er wel een Vista op. :). Maar hoe moet het nu ondertussen verder met m'n kaartje, die site geeft geen oplossing, als ik via Zoeken m'n kaart opzoekt geeft die enkel Linux-drivers ...
EDIT: Dit krijg ik als ik em naar drivers voor m'n kaart laat zoeken :
Acer requires that you download the driver for your GPU from their support site.

You can find more information at: http://www.acer.com (http://www.acer.com/).

The GeForce M series and GeForce Go series notebook GPUs use drivers that have been customized by the notebook manufacturers to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior. NVIDIA has worked with some notebook manufacturers to provide notebook-specific driver updates, however, most notebook driver updates must come from the notebook manufacturer. Additionally, the desktop GeForce graphics drivers will not install on Geforce M series and Quadro M series notebook GPU's.

carl
20 June 2008, 16:17
Zucht, linux komt er zich weer eens mee moeien :D
Neem die voor de 8700 M GT eens, en zie of je er verder mee geraakt ;) Meestal zijn drivers toch gewoon altijd hetzelfde pakket
Je kan ook de omega drivers is proberen:
http://www.omegadrivers.net/nvidia_winxp.php
Deze zijn wel niet door nvidia ontwikkeld en hebben soms problemen. gebruik op eigen risico

Ignace93
20 June 2008, 16:23
Als ik GeForce 8700 M GT neem, krijg ik dit : No downloads were found for your configuration. -,-

Tjah, erger kan het niet zeker ? Proberen dus maar. :)

Ik haat die driver-downloads, het is wel maar 30MB +, maar als je na 10 dagen alweer over je 15 gig heen bent. :@

Is het noodzakelijk om te herstarten om het verschil te zien ? Opstarten wilt soms nog wel eens mislopen ..

carl
20 June 2008, 16:26
Het is inderdaad noodzakelijk
Je oude driver is nu nog in gebruik. Als hij niet meer wil opstarten kan je gewoon in veilige modus starten (F8) en de driver verwijderen

Ignace93
20 June 2008, 16:39
Heropgestart en geen verschil.

carl
20 June 2008, 16:45
:s
dan ligt het zeker en vast neit aan de driver. De beste raad die ik je kan geven is:
zo snel mogelij kvista proberen, als dat geen verschil geeft zo snel mogelijk achter garantie gaan ...