Volledige versie bekijken : automatisch prijzen updaten



Iced Dragon
21 June 2008, 19:33
Hallo allen,

een vraagje maar ik wist niet goed of ik het hier of bij internet moest plaatsen.

Ik ben prijzen aan het vergelijken voor een upgrade van mijn pc. Deze hou ik bij in een exceldocument.

Nu vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is dat de prijzen in deze sheet automatisch (in real time) aangepast worden aan die op de respectievelijke sites?

bedankt voor alle info!

Snakey
21 June 2008, 21:36
Ik gebruik gewoon de pricewatch van t.net om zoiets te vergelijken: http://tweakers.net/pricewatch

Iced Dragon
21 June 2008, 23:55
Ja, maar 't is om tussen de winkels onderling te vergelijken.

Jule
22 June 2008, 00:24
Als u in IE op de gewenste webpagina met de rechtermuisknop het snelmenu oproept, ziet u bijna onderaan staan: exporteren naar excel. Eens u dit heeft gedaan, heeft u een vrij onoverzichtelijk excelwerkblad. Er staat ook een werkbalk open waarin u kan kiezen hoe dikwijls de gegevens zich moeten updaten. U doet dit voor alle winkels zonder ook maar iets aan de werkbladen te verandern, met uitzondering van de aangehaalde updatefrequentie. U brengt al deze pagina's onder in één excel werkmap en u maakt een werkblad extra aan waar u de prijzen gaat opzoeken via bv. vert.zoeken.

U kan ook kiezen om de gegevens up te daten bij het openen van de werkmap. Dit is voor u het meest interessant, vermoed ik.