Volledige versie bekijken : website hosten



bart 16
25 June 2008, 13:49
hey,

Ik heb het progje ewisoft website builder, Ik heb namelijk een geschikte site gemaakt enzo met dit progje... Nu is mijn vraag hoe publiceer ik dit gratis met een gratis host en domeinnaam... Kunnen jullie dit uitgebreid uitleggen aub ???

Grtz Bart

Dexter
25 June 2008, 17:31
Als er FTP-mogelijkheid is, gebruik je filezilla daarna neem je je gegevens van je host (ftp-gegevens) en vult deze in.
Dan van het linke naar het rechtse kadertje slepen...


Kijk eens bij tutorials voor meer info :)

@dr!

berger
25 June 2008, 19:27
Filezilla is uiterst geschikt om uw website op te laden naar een host.
Het eerste probleem is dus een host te vinden. En ook een domeinnaam. Heel wat providers zoals skynet, telenet, ..... geven u gratis een zekere webruimte en ook een url voor uw website. Dat wordt dan soms iets in de aard van users.skynet.be/bart16.
Er bestaan ook firma's die gratis host spelen, doch dan moet je er vaak reklame bijnemen. En domeinnamen zoals www.bart16.be zijn vaak te betalen (maar wel goedkoop).
Je ziet dus best eerst wat de mogelijkheden zijn van uw provider. Bij welke provider ben je aangesloten?

bart 16
26 June 2008, 12:32
Hey,

Ik ben aangesloten bij telenet!! en heb daar juist een websiteaanvraag gdn...
Euhm als je geen apparte webpagina's hebt maar een progje zoals ewisoft site builder hoe host je het dan het best??? Nog een laatste vraagje hoe maak ik het best een beginpagina wat dit is de eerste keer dat ik dit doe ???

Grtz Bart

Dexter
26 June 2008, 20:05
leer HTML en CSS :)

berger
26 June 2008, 21:55
Heb je die ewisoft website builder al gekocht, of werk je nog met de 30 dagen-versie? Ik zou dat zeker nog niet kopen! Je zou inderdaad beter eerst zeker html en dan css leren, dat ga je alleszins nodig hebben. Als je dat zo min of meer kent en begrijpt dan kun je nog altijd overschakelen op een WYSIWG-programma waarmee je een site op het scherm kunt opbouwen en waarbij dat programma de vertaling doet in html en css van wat op het scherm staat. Maar begin dan best met een eenvoudig gratis programma zoals bvb Nvu. En als je dan later wat meer mogelijkheden wil wordt het tijd om een programma te kopen. Het komt er dus eigenlijk op aan eerst te leren kruipen, dan gaan en dan pas lopen.

bart 16
26 June 2008, 22:42
Hey,

Dank je wel maar weet je soms hoe je navigatieknoppen invoegd en een mooie achtergrond op de homepage zet die niet te druk is ?? Kan je met ewisoft web builder geen site hosten als je de 30 daagse versie hebt...

Grtz Bart

berger
26 June 2008, 23:00
Via de functie "Site" zie ik een aantal "Publish" functies, dat zijn dingen die je kunt gebruiken om een website te publiceren op het net. Je moet wel eerst de Setup Publish doen en daarvoor heb je een aantal parameters nodig die je van telenet krijgt of al gekregen hebt. Met de 30-dagen versie gaat dat maar gedurende 30 dagen uiteraard.
De andere vragen gingen over een beginpagina maken, navigatieknoppen invoegen en een mooie achtergrond. Daarvoor werd u aangeraden om eerst html en css te leren.