Volledige versie bekijken : kapotte 8800GT



tzwientjuh
25 June 2008, 14:37
Ik heb hier een kapotte 8800GT van Nvidea.
Deze had geen regelbare fan dus heb ik de kaart een beetje 'gemod' om zelf de fan te regelen. Maar ik moest deze wel eerst zelf aanleggen, voorlopige oplossing om hem dan automatisch te starten.
Op een dag vergeten de fan aan te doen en de kaart heeft het begeven. Natuurlijk garantie weg en ik zit hier nu met een dode kaart ... (moesten ze eens een hittebeveiliging opzetten zoals bij CPU's :wall:)

Verkopen wil ik wel maar dat is dan een groot verlies ...
Wat kan ik met deze kaart doen? Kan ik hem herstellen ? :D
Ik ben dit jaar afgestudeerd in elektronica :p

carl
25 June 2008, 15:56
Ik vrees dat als de GPU doorgebrand is er neit echt veel meer aan te doen is, tenzij de GPU vervangen, maar waar je die gpu zal halen ...
Je zou kunnen zeggen dat de stock koeler niet werkte en dat het een fabricage fout is ?
Maar ik wil je aanraden: blijf van de grafische kaart af :D Ik ken nog mensen met zalman koelers erop die het is begeven en dan zit je daar, kapotte kaart en geen garantie.

tzwientjuh
25 June 2008, 20:12
Garantie heb ik niet ... dus ik zit inderdaad met een kapotte kaart ...
Ik zie niets verkeerd met de kaart, heb eens de koeling ervan genomen, alles ziet er mooi uit en niets is zwart. En de gpu zal je niet los krijgen, die zit vast aan het bord. (niet hetzelfde als cpu)
Ziet er wel mooi uit zo'n kaart, mss aan men muur hangen fzo? Dan dient hij toch als iets :p

Deadangel
25 June 2008, 20:18
Ja, inkadere; eerste van de zovele die het begaf.

tzwientjuh
25 June 2008, 20:24
Ik ga nooit meer men pc verbeteren ... alleen problemen.
Daarom ps3 :)

carl
26 June 2008, 08:13
Als je van een PS3 de koelers uitzet gaat ie ook aanbranden hoor ;)
Dus het is niet de PC die problemen geeft, eigenlijk ben jij degene die het probleem maakt

Jipb
4 July 2008, 00:16
en je kan die oude koeler er niet terug opzetten en net doen of er niks is gebeurt :D? anders weet ik het ook niet want het is buiten de garantie dan

GuntherS
4 July 2008, 11:24
Als je van een PS3 de koelers uitzet gaat ie ook aanbranden hoor ;)
Dus het is niet de PC die problemen geeft, eigenlijk ben jij degene die het probleem maakt

Ja, maar een PS3 hoef je ook niet te modden/overclocken zodat hij beter/sneller games kan draaien. Dat is het grote voordeel van een console ;)

carl
4 July 2008, 13:05
het heeft niet te zien met console vs pc, ik bedoel gewoon dat je eigenlijk er neit moet aankomen, als de fabrikant er een koeler opzet presteert die voldoende, zoniet is het een fabricage fout