Volledige versie bekijken : n-router



hondasport
25 June 2008, 23:11
Ik ben van plan een router 802.11n te kopen.Nu zit ik met enkele vragen.
Ik heb hier en daar al zien staan maar ik weet niet wat ze er mee willen zeggen, 'draft'. En is een n-standaard altijd met mimo? En wat raden jullie aan als ontvanger, een usbstick of een pci-kaart?

Snakey
26 June 2008, 09:54
Dit wil zeggen dat men nog steeds bezig is met het maken van deze standaard. Na de b en g, heeft men besloten om een betere standaard te maken, deze zou een efficiƫnte combinatie zijn van MIMO & channel bounding (verschillende kanalen met elkaar verbinden, om zo snelheid en de range te vergroten). Maar in 2004 concurreerden er 2 voorstellen van 2 verschillende groepen (WWISE & TGn Sync) voor de n standaard. Nadat de eerste draft (= kladversie, een compromis tussen beide voorstellen) goedgekeurd werd, volgde al snel een tweede draft omwille van de vele opmerkingen erover.
Men begon eerst met het uitbrengen van routers gebaseerd op de pre-draft van WWISE, dus nog niet eens de eerste draft, daarna kwamen er routers uit met de draft, maar de pre-draft moet in de praktijk niet onderdoen van de draft.
Alhoewel, het is zo dat de finale versie normaalgezien wel compatibel zal zijn met de 2de draft, maar het is niet zeker dat het compatibel zal zijn met de eerste draft, laat staan de pre-draft.
De uiteindelijke versie wordt verwacht in 2009.
Wat je nu wilt doen, hangt af van je persoonlijke keuze, het is inderdaad sneller en heeft een grotere range. Wil je in de toekomst jouw draadloos netwerk echter uitbreiden, dan kan je wel op problemen stuiten.