Volledige versie bekijken : Windows Explorer foutmeldingen



Alviarin
27 June 2008, 07:02
Hoi allen,

Ik heb mijn PC moeten herinstalleren, van Windows Vista Business tot alle bijhorende software toe.

Nu alles is afgesteld, krijg ik steeds een foutmelding gedurende het gebruiken van de PC.
Krijg een melding "Windows Explorer reageert niet". Alhoewel ik Windows Explorer (althans het browserprogramma) niet gebruik. Ik moet dan klikken op opnieuw starten en dan verdwijnt mijn sidebar en de werkbalk onderaan het beeld waar de geopende programma's staan. Die komen dan later weer terug. Hetzelfde verhaal met Windows verkenner.

Bij het opstarten krijg ik de volgende foutmelding "Er is een fout opgetreden tijdens het laden van c:\users\naam\appdata\local\temp\mvyaltno.dll"

Ik dacht dat een of ander malware progje zich had geinstalleerd, want bij het openen van Windows Explorer (de browser) werd ik steeds doorverwezen naar een spyware programma om te downloaden. Dat heb ik eraf gekregen, maar bij het openen van de browser krijg ik evengoed nog twee extra tabbladen geladen, maar die resulteren zich niet in een website.

Weet iemand wat ik moet doen? (Hopelijk weer niet alles herinstalleren?).

Bedankt :bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow:

compuchrisje
27 June 2008, 09:10
Best mogelijk dat je toch met spyware zit hoor, die popup is echt niet normaal. En ter info: Windows explorer en Windows verkenner zijn hetzelfde...

Alviarin
28 June 2008, 10:30
Ik heb PC tools geinstalleerd, zat gratis bij PC Magazine van deze maand. Is dit een goed programma om spyware en malware te verwijderen? Of zijn er betere?

Als ik de beschadigde bestanden heb gedood, moet ik dan de Windows Vista DVD terug laten draaien om Windows Explorer er weer zoals voorheen correct te laten draaien? Het wegvallen van Windows Explorer heb in niet meer. Alleen bij het openen van de browser zelf worden er nog altijd spontaan nieuwe tabbladen gemaakt die weliswaar niet resulteren in een webpagina. Maar ik gebruik om te browsen Mozilla en Opera.

compuchrisje
28 June 2008, 21:04
Hangt ervan af wélke PC Tools je juist hebt: er is Registry Mechanic, Internet, Antivirus, Doctor...

Alviarin
28 June 2008, 21:20
PC Tools threatfire

compuchrisje
28 June 2008, 21:28
Als ik de uitleg erover mag geloven, zou het een goeie aanvulling zijn bij je antivirusprog. Je bent dus nu even de tester :p

Alviarin
28 June 2008, 22:21
Wel het heeft toch al drie gevaren opgespoord waar McAfee overkeek.